کد خبر: 1219389
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رئیسی برای بازدید از روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان به بلوچستان رفت
رئیس جمهور در چابهار: بعد از جلسه‌ای که در هیئت دولت و خبرگان داشتم بلافاصله به چابهار آمدم، با این هدف که برای بارش‌های بعدی با توجه به هشدار‌های هواشناسی و احتمال سیل ز هم اکنون اقدامات و تدابیر لازم پیرامون پیشگیری، پیش‌بینی و برخورد متناسب در دستور کار قرار گیرد. در این سفر با ستاد بحران تشکیل جلسه دادیم تا بتوانیم نسبت به وضعیت سیلی که ایجاد شده و کار‌هایی که باید انجام شود، به ویژه در حوزه جاده‌ای و مشکلاتی که رخ داده و امدادرسانی‌ها تصمیم‌گیری کنیم
جوان آنلاین: در تداوم کمک‌های همه جانبه بخش‌های مختلف لشکری، کشوری و جهادی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان، رئیس‌جمهور ظهر دیروز به چابهار رفت تا از نزدیک در جریان امدادرسانی‌ها قرار گیرد و در صورت ضرورت تصمیمات آنی اتخاذ کند. 
تعداد زخم‌ها بر تن سیستان و بلوچستان ما آن‌قدر زیاد است که سیل‌های ویرانگر راه افتاده از عصیان آسمان، در شیار این زخم‎ها گم شود. امروز تن سیستان و بلوچستان از سیل خانمان برانداز دومین هفته آخر ماه زمستان زخمی است. بخشی از پاره تن ایران، این روز‌ها زیر آب است. رئیس‌جمهور در این شرایط راهی سیستان و بلوجستان شده تا اگر فعلاً امکان عقب راندن سیل از خانه و کاشانه مردم نیست، آشوب دل آن‌ها را مرهمی نهد و سیل‌زدگان بدانند که در این روز‌های سخت، بی‌پناه نیستند. 
رئیسی بعد از جلسه هیئت دولت و جلسه مجلس خبرگان رهبری بدون معطلی راهی استان سیستان و بلوچستان شد. رئیس‌جمهور در حالی تصمیم به بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان گرفت که دولت با وقوع این سیل، تنخواه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای کمک به استان تصویب کرده بود. غرض اینکه دولت تصمیمات مدیریتی خود را گرفته، اما دولت رئیسی از ابتدای شروع به کار خود صرفاً به تصمیمات پشت میزی بسنده نکرده و در کنار مردم بودن در روز‌های سخت را وظیفه خود می‌داند. 
رئیس‌جمهور، اما در بدو ورود، هدف از سفر به سیستان و بلوچستان را پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع احتمالات سیل آتی در جنوب این استان بیان کرد. او در جریان بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: بعد از جلسه‌ای که در هیئت دولت و خبرگان داشتم بلافاصله به چابهار حرکت کردم، با این هدف که برای بارش‌های بعدی با توجه به هشدار‌های هواشناسی و وقوع احتمالات از هم اکنون اقدامات و تدابیر لازم پیرامون پیشگیری، پیش‌بینی و برخورد متناسب در دستور کار قرار گیرد. در این سفر با ستاد بحران تشکیل جلسه خواهیم داد تا بتوانیم نسبت به وضعیت سیلی که ایجاد شده و کار‌هایی که باید انجام شود، به ویژه در حوزه جاده‌ای و مشکلاتی که رخ داده و امدادرسانی‌ها تصمیم‌گیری کنیم. رئیسی ادامه داد اگر درست به این مسئله توجه نشود سیل آتی نگران کننده خواهد بود، بنابراین از نزدیک در منطقه حاضر شدم تا در کنار سایر مسئولان برای اجرای کار بهتر اقدام کنیم. 
 
 حضور در جمع سیل‌زدگان نگور
رئیس‌جمهور همچنین با حضور در جمع مردم سیل‌زده نگور هدف از این سفر را خدمت به مردم سیستان و بلوچستان اعلام کرد: آشنایی با گروه‌های امدادرسانی و در جریان کار قرار گرفتن از نزدیک یکی از اهداف این سفر است. رئیس‌جمهور در جریان سفر به سیستان و بلوچستان برای بررسی آخرین وضعیت سیل‌زدگان وارد شهر نگور مرکز شهرستان دشتیاری شد. رئیسی همچنین با حضور سرزده در روستا‌های درگیر سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان این منطقه با مردم محلی گفتگو و دستورات لازم جهت تسریع در روند امدادرسانی را صادر کرد. 
 
 سیل گروه‌های امدادی در بلوچستان
در جغرافیای ایران مردم سیستان و بلوچستان می‌دانند که رهبری انقلاب از همه بیشتر به فکر آنان است. رهبری روز سه شنبه با اشاره به وقوع سیل در بخش‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و خسارت‌های وارد شده به مردم، تأکید کردند: کمک‌ها و امداد‌هایی که از طرف بخش‌های دولتی و غیر دولتی در حال انجام است، باید ادامه پیدا کند و کسانی هم که توانایی ورود به امداد و کمک را دارند، برای کمک‌رسانی وارد شوند. همین سخنان کافی بود تا سیل کمک‌ها و امداد‌ها از گروه‌های جهادی تا بچه‌های بسیج، سپاه، ارتش و هلال احمر و بقیه راهی شود و شخص اول اجرایی کشور هم که رفت و رودر رو با مردم صحبت کرد. به امید همان که رئیس‌جمهور گفت که با تدبیر و پیش بینی دقیق، دیگر سیل تنها نعمت باشد نه نقمت. 
 
 خسارات ناشی از سیل سیستان
در پی تشدید سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان و وقوع سیلاب‌ها، خسارت‌هایی به بخش‌های زیرساختی این استان وارد و موجب مسدود شدن راه‌ها و ورود سیلاب به خانه‌های مسکونی شد. پیش از این وزرای کشور، نیرو، جهادکشاورزی و همچنین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، رئیس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری برای پیگیری وضعیت مردم راهی سیستان و بلوچستان شده‌اند. 
باران‌های سیل‌آسایی که از روز یک‌شنبه ۶ اسفند تا پنج‌شنبه دهم اسفند ۱۴۰۲ جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت، به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌های زیادی وارد کرد. همه نیرو‌های خدماتی و امداد رسانی بسیج شدند تا جلوی خسارت‌های احتمالی به جنوب استان را بگیرند، اما با توجه به شدت بارش‌ها، سیلاب به وقوع پیوست و با وجود تلاش‌های فراوان جنوب استان متحمل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد. در این مدت یک‌هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تأثیر سیلاب قرار گرفت و واحد‌های مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزئی دیدند. همچنین چهار سد شامل سد‌های مخزنی پیشین در شهرستان سرباز با حجم ۱۷۵میلیون متر مکعب، سد زیردان در منطقه دشتیاری چابهار با حجم مخزن ۲۰۷میلیون متر مکعب سد شی کلک در شهرستان چابهار با حجم ۱۰میلیون متر مکعب و سد خیرآباد نیکشهر با حجم ۲۷ میلیون مترمکعب آبگیری و سرریز شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
احسنت به آقای رییسی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار