کد خبر: 1219629
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
شهردار تهران تشریح کرد

جوان آنلاین: زاکانی گفت: خط ٨ مترو از ١١ منطقه تهران عبور می‌کند و با ٩خط تداخل دارد. 
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در صد و هشتمین رویداد پویش امید و افتخار در جریان آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط مترو ۸ تهران با بیان اینکه کار‌های بلند‌مدت در این دوره از شهرداری مورد‌توجه قرار گرفت، گفت: یکی از این کار‌ها توسعه خطوط مترو بود. برای هفت خط مترو اقدامات جدیدی فراهم شد. تونل خط ۶ مترو به حدود ۹ کیلومتر احداث شده و در هفته پیش خط ۷ را تکمیل کردیم. 
به گفته زاکانی، در سال جاری ساخت خطوط جدید شروع شد، مانند خط مترو ۱۰ که از غرب به شرق می‌رود و امروز افتخار داریم خط ۸ را امروز آغاز می‌کنیم. جا دارد از شرکت چیلکو که قبول زحمت کردند، تشکر کنم. 
وی افزود: دو خط از این چهار خط جدید ما خط تبادلی هستند؛ یعنی تمامی خطوط را به هم می‌دوزد؛ در نتیجه از هر جای شهری که سوار شدید می‌توانید در هر نقطه‌ای که مقصدتان است، پیاده شوید. خط ۸ مهم‌ترین خط خواهد بود؛ در واقع مناطق و ایستگاه‌های مختلف امکانی را ایجاد می‌کند که بالاترین و بیشترین مصائب را در این خط داشته باشیم. 
شهردار تهران با اشاره به نوع قرارداد و تسویه‌حساب با شرکت‌های خارجی گفت این پروژه میان‌مدتی است که توسط شرکت‌های دیگر انجام می‌شود، یعنی طرف خارجی و ایرانی قبول کردند که از طریق تهاتر ملک تسویه کنند. این موردی است که علاوه بر شرکت‌های خارجی، شهروندان شهر تهران نیز سود خواهند کرد. همچنین نوآوری در خط ۹ و ۱۱ با همین شرکت‌هایی که قبول زحمت کردند، انجام می‌دهیم. 
زاکانی ادامه داد: نقطه آغاز این خط پیام جدیدی دارد به این صورت که امسال در سالگرد تأسیس مترو افق‌های ۱۴۰۹، ۱۴۰۸ و ۱۴۱۰ اجرا می‌کنیم. گفتنی است سال آینده آزادراه شهید شوشتری نیز افتتاح می‌شود. همچنین خط ۹، ابتدا و انتهایی دارد که از مشریه شروع می‌شود و در کنار آن، از چیتگر نیز خط ۹ را آغاز می‌کنیم به صورتی که تمامی خطوط ما را پیوند بزند. 
وی به زیر ساخت‌های شهری که مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته‌است، تأکید کرد و گفت: با امکانات حمل و نقلی که سال آینده به شهر اضافه خواهد شد، حداقل‌های خدمت را به مردم عزیزمان می‌دهیم. حتماً کاستی و نقصی داریم، اما به خدا پناه می‌بریم که شرایط در این دنیا طوری نشود که نتوانیم از خدمت به شما عقب بمانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار