کد خبر: 1220216
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
المپیاد ملی آموزش هنر کاملاً به صورت لیگ در حال برگزاری است و قرار نیست  مقطعی باشد و شعار محوری آن «یکصدا ایران» است
 مصطفی شاه کرمی

جوان آنلاین: از دل المپیاد هنری، نخبگان هنری پدید می‌آیند؛ این رویداد قرار نیست مقطعی و نمایشی باشد. شعار محوری آن یکصدا ایران است و قرار است هنرمندان ایرانی درست شناسایی شوند. 
محمدحسین اسماعیلی، مدیر آموزش معاونت هنری و مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری در نشست خبری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر که روز گذشته در دفتر موسیقی برگزار شد، گفت: برگزاری رویدادی مثل المپیک یا المپیاد‌های مختلف در رشته‌های متعدد علمی ورزشی در دنیا رایج است و یک پیشینه دیرینه دارد که در حقیقت رویداد‌های مهمی هستند و در دنیای امروز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. در کشور ما هم بحث المپیاد در رشته‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای دارد و استعداد‌های بسیار درخشانی را در این حوزه‌ها در همین المپیاد‌های علمی شناسایی خواهیم کرد. ولی المپیاد هنر در کشور به این شکل تا به امروز نداشتیم و المپیاد ملی هنر که امروز در حقیقت در خدمت شما است، برای اولین‌بار در حال برگزاری است. 
اسماعیلی درباره تمایزات این رویداد با دیگر رویداد‌های برگزار شده اظهار داشت: این رویداد با رویداد‌های دیگر تفاوت‌های عمده‌ای دارد، اولین تفاوت این است که به شکل گروهی در حال برگزاری است و انفرادی نیست. این گروه‌ها و تیم‌ها در قالب مراکز آموزش هنری و هنرستان هنر‌های زیبا که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، تیم‌ها را آماده و معرفی می‌کنند. تمایز دوم، این است که کاملاً به صورت لیگ در حال برگزاری است. این رویداد قرار نیست مقطعی و نمایشی باشد. شعار محوری آن یکصدا ایران است و قرار است هنرمندان ایرانی درست شناسایی شوند. 
وی با اشاره به اینکه این المپیاد در سه سطح برگزار می‌شود، افزود: اول سطح آموزشگاه‌ها است و تیمی که تیم برتر آموزشی است در سطح استانی معرفی می‌شود، لیگ استانی در همه استان‌ها برگزار خواهیم کرد و پس از آن قهرمانان لیگ‌های استانی به سطح ملی معرفی می‌شوند و تیم‌های استانی با هم رقابت می‌کنند و کاملاً به صورت یک فرایند مشخص از پایین‌ترین سطح به بالاترین سطح می‌رسند. 
اسماعیلی در ادامه سطوح این رویداد گفت: «سطح دوم در سطح استانی و در نهایت سطح ملی اسفند ماه سال جاری شروع می‌شود و اطلاع‌رسانی‌های خبری در این رویداد قرار می‌گیرد و این فرایند تا شهریور ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و برگزیده‌ها را در آن زمان معرفی خواهیم کرد. این رویداد می‌تواند یک جریان هنری جدی و تأثیر‌گذار در مراکز آموزش هنر که استعداد‌های هنری در این مراکز حضور دارند، داشته‌باشد. برآورد اولیه ما این است که حدود یک میلیون نفر می‌توانند شرکت کنند. 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به ماهیت گروهی و تیمی و رویکرد انسجام‌بخشی فرهنگی و اجتماعی این رویداد، موضوعات المپیاد تحت شعار محوری یکصدا ایران بدین شرح است: هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. 
مدیر آموزش معاونت هنری درباره اهداف این رویداد گفت: «اهداف در درجه اول شناسایی و کشف استعداد‌های هنری ویژه در میان نوجوانان و جوانان است و تشویق و آموزش کار تیمی در حوزه هنر، ارتقای مهارت‌های فردی گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز هنر و کمک به توسعه عدالت اجتماعی است. ما برای اولین سال این رویداد در مراکز آموزش هنر تصمیم گرفتیم، فعلاً مراکز تحت پوشش وزارت ارشاد باشد. 
اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد: برای بخش جوایز هم باید بگویم که در بخش ملی تیم‌های قهرمان مدال و تقدیر‌نامه و به ازای هر نفر ۱۰ میلیون هدیه دریافت خواهند کرد و در بخش شایسته تقدیر نیز به ازای هر نفر ۵ میلیون جایزه خواهند گرفت.

برچسب ها: نخبگان ، هنرمند ، ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار