کد خبر: 1220373
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
عضو مجمع نمایندگان چهارمحال‌و‌بختیاری معتقد است ناترازی انرژی علت و عوامل بسیار زیادی دارد و خودرو‌های تولید داخل استاندارد‌های لازم را در راستای مصرف بنزین ندارند. 
عضو مجمع نمایندگان چهارمحال‌و‌بختیاری معتقد است ناترازی انرژی علت و عوامل بسیار زیادی دارد و خودرو‌های تولید داخل استاندارد‌های لازم را در راستای مصرف بنزین ندارند. 
 
احمد راستینه عضو مجمع نمایندگان چهارمحال‌و‌بختیاری در گفتگو با «جوان» با اشاره به راهکار‌های جلوگیری از ناترازی بنزین و تأکید بر رفع مشکلات موتور خودرو‌های تولیدی در داخل کشور، گفت: ناترازی انرژی علت و عوامل بسیار زیادی دارد. یکی از علت‌های مهم در این بخش مربوط به این است که خودرو‌های ما استاندارد‌های لازم را در مصرف بنزین ندارند. 
وی ادامه داد: بنابراین نیازمند اصلاحات جدی در نظام تولید خودرو و کاهش مصرف بنزین خودرو‌های داخلی هستیم. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین باید به این نکته اشاره کنم که دنیا به سمت استفاده از ظرفیت‌های انرژی‌های تجدید پذیر حرکت کرده است، از این رو ضرورت دارد ما نیز به سمت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر حرکت کنیم. 
راستینه اشاره کرد: همچنین واردات خودرو‌های هیبریدی و برقی جهت کمک به اصلاح ناوگان حمل‌ونقل عمومی و حمل‌و‌نقل در درون کشور بسیار حائز اهمیت است. 
وی با اشاره به خارج کردن خودرو‌های فرسوده از چرخه حمل‌ونقل عمومی، گفت: این خودرو‌ها هم سهم زیادی از مصرف بنزین و گازوئیل را به خود اختصاص داده و باید این مسئله نیز مد نظر قرار گیرد. همچنین تلاش برای اصلاح الگوی مصرف و کار فرهنگی مؤثر می‌تواند گام مناسبی در راستای استفاده بهینه از انرژی قلمداد شود و ناترازی‌های بنزین را برطرف کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار