کد خبر: 1222278
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رژیم صهیونیستی ۳۰۰ فلسطینی را در یک بیمارستان سلاخی کرد
پس از عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها ماشین کشتار خود را برای خلق جنایت هرچه بیشتر تجهیز و کشتن غیرنظامیان را با پرچم ویران کردن بیمارستان‌ها پیگیری کردند
جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در غزه، ۳۰۰ فلسطینی را در بیمارستان شفا به شیوه‌ای تکان‌دهنده سلاخی کرد. در کنار تصاویر هولناک از بقایای جنایت اشغالگران صهیونیست‌ها علاوه بر آتش‌زدن بیمارستان و زیر گرفتن اجساد، عده‌ای از غیرنظامیان را با دستان بسته اعدام کرده‌اند. 
 
پس از عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها ماشین کشتار خود را برای خلق جنایت هرچه بیشتر تجهیز و کشتن غیرنظامیان را با پرچم ویران کردن بیمارستان‌ها پیگیری کردند. آنچه در روز‌ها و هفته‌های نخستین تهاجم همه‌جانبه رژیم اشغالگر با به خاک و خون کشیدن حاضرین در بیمارستان المعمدانی، نگاه‌های جهانیان را به خود خیره کرد، پس از آن کم و بیش درباره دیگر مراکز درمانی عملیاتی شد و بی‌عملی جامعه جهانی کار را به جایی رساند که با گذشت کمتر از شش ماه، جنایتی فجیع طی محاصره دو هفته‌ای بیمارستان شفا در غرب غزه رقم خورد. متجاوزان صهیونیست، طی چند روز با حملات بی‌امان به بیمارستان شفا بیش از ۴۰۰ فلسطینی را به شهادت رساندند. ارتش این رژیم در این مدت، به این بیمارستان اکتفا نکرد و هزار و ۵۰ خانه را در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه به آتش کشید و ویران کرد. این وضعیت در شرایطی ایجاد شده که ۱۰۷ بیمار همچنان در شرایطی غیرانسانی در بیمارستان شفا تحت محاصره هستند و ۳۲ بیمارستان نیز در غزه تخریب و از خدمت خارج شدند. این‌ها اطلاعاتی است که دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده است، اما رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم ابایی ندارد تا جنایات خود را کتمان کند و به صراحت اعلام کرده که ارتش در جریان عملیات خود در مجتمع شفا و اطراف آن، ۲۰۰ نفر را کشت، ۵۰۰ نفر را دستگیر و حدود ۹۰۰ نفر را برای تحقیقات بازداشت کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با افتخار، تازه‌ترین جنایت ارتش تحت امر خود را این‌طور خلاصه کرده است: «ما در بیمارستان شفا بیش از ۲۰۰نیروی حماس از جمله فرماندهان حماس را حذف کردیم.»
 
 کشتار همه افرادی که درخواست کمک کردند
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع نظامی با اشاره به این واقعیت که بیمارستان شفا به میدان جنگ تبدیل شده بود، اذعان کرد که این بیمارستان به علت آسیب‌دیدگی فراوان دیگر قادر به فعالیت نخواهد بود. دیروز به دنبال عقب‌نشینی شامگاه یک‌شنبه اشغالگران از این بیمارستان تصاویر و ویدئو‌هایی از آنچه صهیونیست‌ها به عنوان دستاورد به آن اشاره می‌کنند، منتشر شد که عمق فاجعه را افشا کرد. عرصه وسیع ویرانی به جا مانده از بیمارستان شفا به حدی است که در میان دیگر ویرانه‌های غزه، خودنمایی می‌کند. گزارش‌ها هم ابعاد جدیدی از توحش صهیونیست‌ها را به نمایش می‌گذارد. شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش کرد نظامیان صهیونیست قبل از ترک بیمارستان الشفا، ساختمان‌های بیمارستان را آتش زدند و با عقب‌نشینی آنها، پیکر ده‌ها شهروند فلسطینی در خیابان‌ها و محوطه ساختمان‌های اطراف بیمارستان مشاهده شد. آن‌ها همچنین در جریان محاصره بیمارستان شفا، اجساد شهدا را با خودرو‌های زرهی زیرگرفتند. منابع پزشکی اعلام کردند پیکر دکتر یسری المقادمه و فرزندش احمد المقادمه که هر دو پزشک هستند، در بیمارستان شفا پیدا شده است. منابع رسمی فلسطینی از شهادت حدود ۳۰۰شهروند فلسطینی و اعدام میدانی شماری از آن‌ها با دستان بسته در جریان دو هفته محاصره مجتمع بیمارستانی الشفا شهر غزه خبر دادند. سخنگوی دفاع مدنی در غزه نیز تأکید کرد: «در بخش بانک خون بیمارستان الشفا شهیدی را یافتیم که دست و پایش بسته و به سر او شلیک شده بود. اجساد بیشتر شهدا در بیمارستان پوسیده و در آتش سوخته است. در ساختمان‌های مسکونی اطراف بیمارستان نیز اجساد ده‌ها شهید را یافتیم.» وی همچنین تأکید کرد: «رژیم اشغالگر تمامی بخش‌ها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌های بیمارستان الشفا را تخریب کرده و امروز مشخص شد تمامی افرادی که در دو هفته گذشته خواستار کمک فوری شده بودند، به شهادت رسیدند و شمارش تعداد شهدا سخت است.»
 
 ادامه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان
جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای با اعلام اینکه این جنایت هولناک ماهیت فاشیستی و جنایتکارانه رژیم اشغالگر را برملا کرد، گفت: «این رژیم همچنان در حال ادامه نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و تخریب و ویرانی گسترده آن با حمایت‌های بی‌حد و مرز دولت امریکا است در حالی که دنیا ساکت نشسته است. ما دولت امریکا و جو بایدن را شخصاً در برابر این جنایات و ویرانگری هدفمند در نوار غزه و در رأس آن نابودی بخش بهداشت و بیمارستان‌های این باریکه که با سلاح‌های امریکایی و تحت حمایت‌های همه‌جانبه نظامی و سیاسی آن انجام می‌گیرد، مسئول می‌دانیم.» حماس با یادآوری مسئولیت جامعه جهانی و سازمان ملل خاطرنشان کرد: «از نهاد‌های قضایی بین‌المللی به ویژه دیوان دادگستری بین‌المللی می‌خواهیم اقداماتی عملی را برای تحقیق در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا و مناطق اطراف آن و دیگر جنایات این رژیم طی شش ماه گذشته انجام دهد. این جنایت وحشیانه علیه نوار غزه بار دیگر این حقیقت را ثابت کرد که دشمن صهیونیستی در تلاش برای کوچاندن ملت فلسطین از سرزمین خود به منظور اجرای طرح نابودی قضیه فلسطین است. ما تأکید می‌کنیم که این جنایات وحشیانه هرگز ملت و مقاومت قهرمان فلسطین را که دلاورانه و فداکارانه به مقابله با دشمن صهیونیستی برخاستند، سست و ضعیف نمی‌کند.» همچنین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیرو‌های رژیم اشغالگر طی روز‌های گذشته یکی از شدیدترین و خونین‌ترین کشتار‌ها را در بیمارستان الشفا از زمان آغاز جنگ غزه انجام دادند؛ کاری که اشغالگران در این بیمارستان کردند جنایت جنگی و نسل‌کشی است که بشریت حتی در زمان نازی‌ها شاهد آن نبوده است.» این جبهه از تمام مردم عرب خواست در واکنش به آنچه اخیراً رخ داده به خیابان‌ها بیایند و بر فشار بر نظام‌های عربی برای اتخاذ اقدامات عملی برای توقف چنین کشتار‌هایی ادامه بدهند.
 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به جنایات هولناک اخیر در حساب ایکس خود نوشت: «تصاویر منتشره از ‎بیمارستان شفا در ‎غزه پس از محاصره دو هفته‌ای ارتش رژیم صهیونیستی، اظهارات شاهدان میدانی و گزارش‌های تصویری و خبری منتشر شده از میزان تخریب، شکنجه، کشتار و تعداد بازداشت‌شدگان فلسطینی در این بیمارستان، هولناک و تکان‌دهنده است!» کنعانی گفت: «تحقیق بین‌المللی ضرورت فوری دارد. آیا مجامع و نهاد‌های بین‌المللی به وظیفه خود عمل خواهند کرد؟ آیا مدعیان شناخته شده حقوق بشر از تحقیق بین‌المللی در خصوص ابعاد این جنایت جنگی آشکار حمایت خواهند کرد یا رفتار‌های گزینشی و تبعیض‌آمیز در خصوص ‎حقوق بشر همچنان ادامه خواهد یافت؟!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار