کد خبر: 1222438
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
ارتش صهیونیستی که در شش ماه گذشته بیمارستان‌ها و مدارس غزه را تخریب و این منطقه را به جهنم روی زمین تبدیل کرده است، به سازمان‌های حقوق بشری که مشغول کمک‌رسانی به مردم گرسنه غزه هستند هم اجازه نمی‌دهد به فعالیت خود ادامه دهند
جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی که کمر به گرسنگی و نابودی مردم غزه بسته است، علاوه بر محاصره اقتصادی، به سازمان‌های حقوق بشری هم که مشغول کمک‌رسانی به ساکنان این باریکه هستند رحم نمی‌کند و این بار فعالان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» را مورد هدف قرار داد که طی آن چند نفر کشته شدند؛ جنایتی که واکنش جامعه جهانی را به همراه داشت. 
 
ارتش صهیونیستی که در شش ماه گذشته بیمارستان‌ها و مدارس غزه را تخریب و این منطقه را به جهنم روی زمین تبدیل کرده است، به سازمان‌های حقوق بشری که مشغول کمک‌رسانی به مردم گرسنه غزه هستند هم اجازه نمی‌دهد به فعالیت خود ادامه دهند. در تازه‌ترین جنایت، ارتش اشغالگر خودروی متعلق به اعضای سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی را هدف قرار داد. به گزارش الجزیره، در نتیجه بمباران خودروی سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» توسط رژیم صهیونیستی که دوشنبه شب رخ داد هفت نفر از جمله شش تبعه خارجی کشته شدند. «آشپزخانه مرکزی جهانی» سازمان امدادرسانی تأیید کرد که اعضای تیم آن در حمله ارتش اسرائیل در حالی که در تلاش برای رساندن غذا به نوار غزه بودند، کشته شدند. سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی همچنین گفت: «امدادگرانی که قربانی بمباران اسرائیل شدند مأموریت بازرسی بندر غزه را داشتند.» این سازمان گفت: «کارمندان امداد رسان و غیرنظامیان هرگز نباید هدف قرار گیرند. آنچه اشغالگران مرتکب شدند یک تراژدی است.» در این بیانیه همچنین آمده است: «این حمله نه تنها علیه سازمان ما، بلکه علیه تمام نهاد‌های بشردوستانه بود. هفت نفر کشته شده از استرالیا، لهستان و انگلیس بودند و تابعیت امریکا، کانادا و فلسطین را نیز داشتند. عملیات خود را موقتاً و فوراً در منطقه متوقف خواهیم کرد و درباره آینده فعالیت‌مان به‌زودی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»
اسرائیل در ماه‌های اخیر بار‌ها کمپ‌های متعلق به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسوم به آنروا را هدف قرار داده بود که طی آن نزدیک به ۱۵۰ نفر از اعضای این سازمان کشته شده اند. رژیم صهیونیستی با حمله به سازمان‌های حقوق بشری در غزه نشان داد که به هیچ قاعده بین‌المللی پایبند نیست. صهیونیست‌ها قصد دارند با تعطیلی سازمان‌های مردم‌نهاد، فشار اقتصادی به ساکنان غزه را تشدید کرده و قربانیان بیشتری را بگیرند تا حماس مجبور شود اسرا را آزاد کرده و به توافقات آتش‌بس تن دهد، اما رهبران مقاومت فلسطین هشدار داده‌اند که تسلیم خواسته دشمن اشغالگر نخواهند شد. 
کشتن اعضای «آشپزخانه مرکزی جهانی» موجی از واکنش‌های جهانی را به همراه داشت. به گزارش الجزیره، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که کشته شدن بیگناهان در حمله هوایی اسرائیل به کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه، ضرورت اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل را نشان می‌دهد. وزارت خارجه مصر نیز حمله هوایی به تیم نیرو‌های امدادرسان را به شدت محکوم و بر مخالفت قاطع خود با تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه نهاد‌های فعال در حوزه امور بشردوستانه تأکید کرد. 
دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس هم روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خبر حمله هوایی که منجر به کشته شدن امدادگران سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه شد، بسیار ناراحت‌کننده است. کامرون تأکید کرد: «ضروری است که کارکنان بشردوستانه محافظت شوند و بتوانند کار خود را انجام دهند. ما از اسرائیل خواسته‌ایم که فوراً تحقیق کند و توضیح کامل و شفاف درباره آنچه اتفاق افتاده است ارائه دهد.» از آنجا که یکی از اعضای سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی تبعه استرالیا بود، دولت این کشور سفیر رژیم صهیونیستی در کانبرا را احضار کرد. 
 
 وضعیت هولناک بیمارستان شفا
پس از گذشت دو روز از جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا در غزه، اخباری که از جزئیات این اقدام ددمنشانه منتشر می‌شود، هولناک است. سازمان پزشکان بدون مرز دیروز بیانیه‌ای در خصوص تخریب کامل بیمارستان شفا به دست رژیم صهیونیستی صادر کرد. به گزارش الجزیره، سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با دیدن خسارت‌های وارده به بیمارستان شفا در اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی و تخریب کامل آن در غرب شهر غزه شوکه شده است. سازمان پزشکان بدون مرز بیان کرد: بدین ترتیب فعالیت‌های بزرگ‌ترین بیمارستان در نوار غزه متوقف شده است. با توجه به حجم گسترده ویرانی‌ها ساکنان نوار غزه تنها می‌توانند به خدمات پزشکی محدود در شمال این باریکه دسترسی داشته باشند. در این بیانیه آمده است: در روز‌های حمله اسرائیلی‌ها به بیمارستان شفا دسترسی به داخل این بیمارستان غیرممکن شده بود و بیماران بستری در آن نتوانستند به درمان‌های لازم دست پیدا کنند.
 از سوی دیگر، تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی هم در یادداشتی در پایگاه اجتماعی ایکس تصویری را از حجم گسترده ویرانی در بیمارستان شفا در شهر غزه منتشر کرد و گفت: «اسرائیل باید حرمت بیمارستان‌ها را نگه داشته و از آن‌ها محافظت کند و حق ندارد آن‌ها را به میدان جنگ تبدیل کند.» تدروس آدهانوم همچنین اعلام کرد که تصمیم دارد تیمی را برای بررسی وضعیت بیمارستان شفا پس از حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه اعزام کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار