کد خبر: 1222749
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: جمهوری اسلامی ایران دفاع از فلسطین را آرمان و آبروی خود می‌داند و اینکه این حمایت را فریاد بزند ابای ندارد.

جوان آنلاین: آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم اظهار کرد: امام (ره) با نامگذاری چنین روزی، مسئله فلسطین را در وجدان بشری بیدار و مطرح کرده وهمه فریاد‌ها را علیه صهیونیسم متمرکز کردند.

به گزارش فارس، هر ساله مسلمانان ایران و جهان از مراسم راهپیمایی روز قدس به صورت گسترده استقبال می‌کنند، گفت: مسلمانان با شرکت در این مراسم، فریاد مرگ بر اسرائیل را در دنیا طنین‌انداز می‌کنند. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران دفاع از فلسطین را آرمان و آبروی خود می‌داند و اینکه این حمایت را فریاد بزند ابای ندارد.

آل‌هاشم با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) تاکید کرد: امام با اعلام چنین روزی مسأله فلسطین را در وجدان‌های بشری بیدار در واقع مطرح کردند و همه فریاد‌ها را علیه صهیونیست‌ها متمرکز ساختند و هر سال شاهد استقبال فراوان و گسترده مسلمانان در این مراسم هستیم.

آل‌هاشم تصریح کرد: روز قدس نشان دهنده صف بندی حق و باطل و. صف بندی عدل مقابل ظلم است و روز قدس فقط روز فلسطین نیست روز امت اسلامی و روز عینت بخشیدن به واژه غیرت و صحنه نمایش دفاع از مظلوم است و از مردم استان دعوت می‌کنم با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر روحیه ظلم ستیزی این دیار را به رخ جهانیان بکشند.

روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برخی کشور‌های مسلمان در ماجرای غزه سیاست دوگانه را دنبال کردند یعنی در ظاهر امر خود را دلسوز فلسطین و مردم غزه نشان دادند، اما در خفا با مراود‌های تجاری و تعاملات تسلیحاتی به مردم مظلوم غزه از پشت خنجر زدند، آن دولت‌ها خائن به دنیا اسلام و مردم مظلوم فلسطین و غزه هستند.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های مسلمان برگزار شده و فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. آل‌هاشم گفت: روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است.

روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌ی دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد.

نشان‌دهنده این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمیرود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد.

امام جمعه تبریز متذکر شد: مطمئن هستم مردم غیور آذربایجان به ویژه مردم غیرتمند تبریز همراه مردم ایران اسلامی آئین روز جهانی قدس را همراه با مسلمانان کشور‌های دنیا پرشکوه‌تر از هر سال برگزار خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار