کد خبر: 1222834
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
فریاد جامعه ورزش در دفاع از مردم مظلوم فلسطین
روز قدس، روز تجلی این آرمان‌خواهی بزرگ است، روزی که ورزشکاران جوانمرد ایران اسلامی همدوش و همصدا با مردم ظلم‌ستیز کشور در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین پا به میدان می‌گذارند و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را فریاد می‌زنند
فریدون حسن

جوان آنلاین: مبارزه با رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی برای ورزشکار جوانمرد ایرانی رنگ و بوی خاص خودش را دارد. ورزشکاران جوانمرد این سرزمین سال‌هاست که کمر همت مبارزه با این رژیم جعلی را محکم بسته‌اند و با چشم بستن بر کسب سکو و مدال‌های قهرمانی، مدال شرف و غیرت و انسانیت را به گردن آویخته‌اند. 
 
روز قدس، روز تجلی این آرمان‌خواهی بزرگ است، روزی که ورزشکاران جوانمرد ایران اسلامی همدوش و همصدا با مردم ظلم‌ستیز کشور در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین پا به میدان می‌گذارند و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را فریاد می‌زنند. البته روز قدس امسال حال و هوای خاص خودش را داشت. گذشت شش ماه از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در نوار غزه و خاموشی سازمان‌های مدعی حقوق بشر در قبال این همه جنایت باعث شده بود افکار عمومی جهان جریحه‌دار شود. دیروز روز قدس فقط مربوط به کشور‌های اسلامی نبود و هر انسان آزاداندیش و باوجدانی را به میدان کشانده بود. 
جامعه ورزش ایران هم مانند تمام سال‌های قبل دیروز پا به میدان گذاشت. دیروز بزرگ و کوچک جامعه ورزش با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دادند که تا پای جان پای آرمان فلسطین و ظلم‌ستیزی ایستاده‌اند و تا نابودی کامل رژیم کودک‌کش صهیونیستی از پای نخواهند ایستاد. 
 
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: «جامعه ورزش هم هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کند تا قهرمانان و ورزشکاران فریاد مظلومان را به گوش جهانیان برسانند، هرچند جامعه ورزش و به‌خصوص ورزشکاران در زمان برگزاری رویداد‌های بین‌المللی هر جایی که رژیم صهیونیستی حضور داشته، آن‌ها را به رسمیت نشناخته و مقابل آن‌ها حاضر نشده‌اند. این نشان می‌دهد جامعه ورزش اهمیت این موضوع را درک کرده و دفاع همیشگی را از مردم مظلوم فلسطین انجام داده است. امروز موضوع فسلطین تنها بحث جهان اسلام به تنهایی نیست، بلکه بحث انسانیت است که این رژیم آن را زیر سؤال برده است. امیدوارم این حضور همیشه پررنگ باشد. ما اعتقاد داریم جامعه ورزش و به‌خصوص قهرمانان می‌توانند به روشنگری‌های بیشتر علیه رژیم کودک‌کش اسرائیل کمک کنند.»
محمدشروین اسبقیان، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش هم با اشاره به اینکه روز قدس تنها متعلق به مسلمانان نیست، گفت: «این روز تنها متعلق به جهان اسلام نیست، بلکه به تمامی آزادگان دنیا تعلق دارد. شاهد جنایت‌های ددمنشانه رژیم منفور صهیونیست در نوار غزه هستیم. همچنین جنایت‌هایی که اخیراً در کنسولگری ایران در سوریه اتفاق افتاده خشم ملت مسلمان ایران اسلامی و همه آزادی‌خواهان را برانگیخته و قطعاً سیلی محکم و دندان‌شکنی دریافت خواهد کرد.»
 
رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران رشته‌های مختلف هم حضور پررنگی در راهپیمایی دیروز داشتند. هیئت‌های والیبال، فوتبال، رشته‌ای رزمی، ژیمناستیک و فدراسیون جانبازان و معلولان همه آمده بودند و انزجار خود را از رژیم کودک‌کش فریاد زدند. 
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال: «امسال روز قدس حال و هوای دیگری داشت. همه مردم آمده بودند. با توجه به جنایات اخیر صهیونیست‌ها باید از کسانی که نیامدند، پرسید چرا حضور نداشتید. حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران و شهادت جمعی از بهترین انسان‌ها هم باعث شد روز جهانی قدس امسال روز ویژه‌ای باشد.»
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی: «هر کسی باید وظیفه‌اش را انجام بدهد و وظیفه ما آمدن و حضور در میدان است. تصمیم‌های سیاسی و امنیتی با مسئولان است و ما نباید برای آن‌ها تعیین تکلیف کنیم. ما وظیفه‌مان حمایت و حضور است و هر تصمیمی در عرصه سیاسی و امنیتی گرفته شود، ما حمایت می‌کنیم.»
میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال: «خیلی خوشحالم در کنار مردمی که همیشه از خودشان بزرگ‌تر فکر کردند در این روز بزرگ حضور دارم و در روز قدس باید بگوییم ما هم در کنار مردم شریف، صبور و مظلوم غزه ایستاده‌ایم. موضوع غزه یک ایدئولوژی خاص و دین یا مردم خاص نیست، موضوع کاملاً انسانی و جهانشمول است و همه مردم در سراسر دنیا به آن واکنش نشان می‌دهند.»
محمدکاظمیان، رئیس فدراسیون سوارکاری: «ما اعتقاد داریم اصل در ورزش عدالت است، اما امروز شاهد بی‌عدالتی‌ها و کودک‌کشی‌هایی هستیم که همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده و آمده‌ایم تا انزجار خود را از رفتار‌های غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیستی نشان دهیم. جامعه ورزش از مردم جدا نیست و مردم به خوبی ظلم را می‌شناسند، جامعه سوارکاری هم از این قاعده مستثنا نیست و ما خودمان را در کنار مردم و با آن‌ها می‌بینیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار