کد خبر: 1222859
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کارشناس اقتصادی در گفتگو با «جوان»:
مشارکت مردم در اقتصاد برای تقویت رشد و توسعه اقتصادی ضروری است. با استفاده از قدرت افراد و سرمایه، جوامع می‌توانند ظرفیت خود را باز و پیشرفت کنند. در این راستا، حمایت مالیاتی هدفمند از مشاغل به عنوان ابزاری حیاتی برای مشوق مشارکت مردم و تحریک تولید ظاهر می‌شود. 
بهناز قاسمی

جوان آنلاین: با توجه به کاهش مالیات تولید، معافیت‌های جدید سرمایه‌گذاری خرد مردمی در تولید و همچنین اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد در جهت کاهش جذابیت بخش‌های غیرمولد در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، در سال آتی، مهم‌ترین اولویت مجلس، تصویب این لایحه در جهت تحقق حمایت‌های مالیاتی دولت از مشارکت توان و سرمایه مردم در راستای جهش تولید است. 
ارسلان محمدی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با «جوان» با اشاره به اهمیت حمایت مالیاتی دولت در راستای جلب مشارکت مردم در اقتصاد گفت: مشارکت مردم در اقتصاد برای تقویت رشد و توسعه اقتصادی ضروری است. با استفاده از قدرت افراد و سرمایه، جوامع می‌توانند ظرفیت خود را باز و پیشرفت کنند. در این راستا، حمایت مالیاتی هدفمند از مشاغل به عنوان ابزاری حیاتی برای مشوق مشارکت مردم و تحریک تولید ظاهر می‌شود. 
این کارشناس اقتصادی با اشاره به کاهش مالیات تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم اظهار کرد: یکی از رویکرد‌های کلیدی که در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان شده است، کاهش مالیات بر فعالیت‌های اقتصادی مولد است. دولت با کاهش بار مالیاتی بر مشاغلی که در حوزه تولیدی هستند، قصد دارد سودآوری و جذابیت آن‌ها را افزایش دهد. این استراتژی با هدف افزایش تولید و تحریک رشد اقتصادی هماهنگ است. مالیات‌های کمتر بر فعالیت‌های تولیدی، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا منابع خود را به سمت سرمایه‌گذاری‌هایی که ارزش ملموس ایجاد می‌کنند، تخصیص دهند. این رویکرد نه تنها نوآوری و کارآفرینی را تشویق، بلکه منافع افراد را با اهداف گسترده‌تر توسعه اقتصادی همسو می‌کند. 
محمدی ادامه داد: لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم نیز در تکمیل کاهش مالیات بر فعالیت‌های تولیدی، بر افزایش مالیات بر فعالیت‌های غیرمولد و سوداگرانه تمرکز دارد. با انجام این کار، دولت قصد دارد از اقدامات اقتصادی غیرمولد که به طور قابل توجهی به رفاه کلی جامعه کمک نمی‌کند، جلوگیری کند که این رویکرد به هدایت مجدد منابع به سمت بخش‌های مولدتر کمک می‌کند.
ارسلان محمدی در رابطه با اعطای مشوق‌های مالیاتی هدفمند در جهت رشد سرمایه‌گذاری مولد و جذب مشارکت مردم گفت: یکی دیگر از جنبه‌های مهم اصلاحات مالیاتی که در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان شده است، ارائه مشوق‌های مالیاتی هدفمند است. این مشوق‌ها برای تشویق مشارکت سرمایه مردم و ارتقای فعالیت‌های تولیدی طراحی شده‌اند. این لایحه اعطای معافیت‌های مالیاتی برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه را پیشنهاد، در نتیجه زنجیره ارزش را تکمیل و نوآوری را تقویت می‌کند. هدف دولت با تشویق سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، پیشبرد پیشرفت‌های فناوری و ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان است. وی ادامه داد: تحقق مشارکت مردم در اقتصاد برای توسعه و پیشرفت اقتصادی حیاتی است. لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم اهمیت حمایت مالیاتی هدفمند را در دستیابی به این هدف به رسمیت می‌شناسد. این لایحه با کاهش مالیات بر فعالیت‌های تولیدی، افزایش مالیات بر سرمایه‌های غیرمولد و اعطای مشوق‌های مالیاتی هدفمند، با هدف تشویق افراد برای مشارکت در اقتصاد و ترویج تولید است. 
محمدی در پایان گفت: با توجه به کاهش مالیات تولید، معافیت‌های جدید سرمایه‌گذاری خرد مردمی در تولید و همچنین اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد در جهت کاهش جذابیت بخش‌های غیرمولد در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، در سال آتی، مهم‌ترین اولویت مجلس، تصویب این لایحه در جهت تحقق حمایت‌های مالیاتی دولت از مشارکت توان و سرمایه مردم در راستای جهش تولید است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار