کد خبر: 1223143
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
آرش فرزادنیا

در چند روز گذشته برای اولین بار قطعنامه شورای امنیت به منظور آتش‌بس فوری در ماه رمضان در غزه با اکثریت آرا (۱۴ رأی موافق و یک رأی ممتنع) بدون مخالفت امریکا به تصویب رسید. این امر موجب اجماع جهانی علیه رژیم اشغالگر اسرائیل شد. 
 پرده اول
موشک‌باران ماشین متعلق به امدادگران جهانی (آشپزخانه مرکزی جهانی) موجب خشم جهانی شد، به طوری که سفیران این رژیم در کشور‌های کانادا و بریتانیا احضار و مراتب اعتراض شدید به ایشان ابلاغ شد، اما با فشار امریکا اجازه صدور قطعنامه شورای امنیت و محکومیت این موضوع به دلیل آبرو‌ریزی جهانی صادر نشد. 
 پرده دوم
رژیم اشغالگر قدس به غیر از جنایات سنگین و انجام جنایت جنگی در کشتن کودکان و زنان بی‌دفاع، دستاورد نظامی قابل توجهی برای خود در این جنگ فرسایشی به دست نیاورده است. شایان ذکر است همچنان بسیاری از گروگان‌های این رژیم در دست حماس، سران نظامی و مقاومت مشغول ادامه دفاع هستند. این امر باعث ایجاد استراتژی جدیدی در شخص بنیامین نتانیاهو شده و آن اشاعه و گسترش جنگ به سایر حوزه‌ها در خاورمیانه به جهت اعمال فشار بیشتر مالی برای حمایت دولت‌های غربی به منظور خاتمه موضوع و عدم‌تسری جنگ به سایر نقاط دنیاست. هزینه‌های جنگ برای رژیم اسرائیل سرسام‌آور شده و دنبال فاکتورکردن این هزینه‌ها برای شرکای غربی‌اش است. 
 پرده سوم
جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت امروز در سوریه، لبنان، عراق و فلسطین مهم‌ترین و بیشترین لطمه و آسیب را بر پیکره نظام اسرائیل وارد کرده‌اند. اسرائیل راهی به جز ترور و کشتار ناجوانمردانه، البته با حمایت اطلاعاتی ویژه امریکا برایش باقی نمانده است، بنابراین به شهادت رساندن طیف وسیعی از فرماندهان و بزرگان مقاومت را تسریع کرده است. اوج رذالت و پستی این رژیم با هدف قراردادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت فرماندهان بزرگ محور مقاومت، امری است خلاف قاعده بازی روز‌های قبل و نشان از هار شدن این رژیم دارد. 
 پرده چهارم
همزمان با این اتفاقات، بازار ارز و طلا در کشور متلاطم شده و بوقچی‌ها، ناآرامی را در بازار جار می‌زنند. همچنین حمله کور تروریستی در چابهار و راسک از سوی جیش‌العدل (الظلم) که عمله و جیره‌خوار رژیم‌صهیونیستی هستند، عاملی برای اعمال فشار بر کشور و به‌هم‌ریختگی برای تصمیم‌سازی و سپس تصمیم‌گیری مناسب در پاسخ به این جنایت غیرقابل بخشش رژیم‌صهیونیستی است. 
 پرده آخر
چند روزی است خبر امکان تغییر قیمت و نحوه استفاده مردم از حامل‌های انرژی مخصوصاً بنزین به گوش می‌رسد. به نظر با توجه به حساسیت بسیار بالای این روزها، رژیم‌صهیونیستی و امریکا مشغول چیدن و طراحی فتنه‌ای داخلی و اغتشاشات معیشتی و سیاسی (اقتصاد و حجاب) در سال ۱۴۰۳ در ایران عزیز اسلامی‌مان هستند. هوشیاری مدیران و مسئولان در سه جبهه اقتصادی، دفاعی و نظامی و البته امنیتی و حسن تدبیر تصمیم‌سازان برای چند روز آینده ایران، بسیار سرنوشت‌ساز و مهم است. نتیجه آنکه امسال با طراحی اندیشکده‌های امریکایی، تجمیع همه فتنه‌ها و خصومت‌ها در قالب موشک‌باران ساختمان کنسولگری ایران، شهادت فرماندهان ارشد، به‌هم‌ریختن و آشفتگی بازار، ترور و ایجاد رعب و وحشت در مناطق مرزی به خصوص سیستان‌وبلوچستان و در نهایت تشویق و ترغیب به اغتشاش و گسترش اعتراضات در پایتخت و سایر شهر‌های ایران، نوعی دشمنی و طراحی جنگی، دوگانه یا هیبریدی یا حتی چندگانه برای سال ۱۴۰۳ ایران عزیز شده است که دنبال برهم زدن تمرکز حکمرانی در کشور و به‌هم‌ریختگی در تصمیمات مهم ملی هستند، اما مثل همیشه با هوشیاری مردم، توکل به خداوند متعال و البته زعامت مدبرانه رهبر دانشمند و دلسوز انقلاب با کمک حضرت صاحب‌الزمان (عج) خنثی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار