کد خبر: 1223935
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
با کاهش کمک‌های تسلیحاتی و مالی غرب به اوکراین در ماه‌های اخیر، وضعیت میدانی طبق خواست کی‌یف و متحدانش پیش نمی‌رود. 

جوان آنلاین: فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین با ارائه اطلاعاتی از وضعیت کنونی میادین جنگ با روسیه، از تشدید حملات روس‌ها خبر داد و اذعان کرد اوضاع در روز‌های اخیر به شدت بدتر شده است. 
با کاهش کمک‌های تسلیحاتی و مالی غرب به اوکراین در ماه‌های اخیر، وضعیت میدانی طبق خواست کی‌یف و متحدانش پیش نمی‌رود. 
الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین روز شنبه بعد از بازدید از مناطق درگیر جنگ در پیامی گفت: اوضاع در جبهه شرق در روز‌های اخیر به شدت بدتر شده است که به دلیل تشدید قابل توجه اقدامات تهاجمی دشمن پس از انتخابات ریاست جمهوری در روسیه است. 
به گزارش آسوشیتدپرس، او تأکید کرد: دشمن با گروه‌های تهاجمی با پشتیبانی خودرو‌های زرهی، به طور فعال به مواضع ما در جهت‌های لیمانسکی و باخموتسکی حمله می‌کند. در جهت پوکروفسکی، دشمن سعی می‌کند با استفاده از ده‌ها تانک و ادوات نظامی از دفاع ما عبور کند. 
فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین افزود: این امر با استقرار آب و هوای گرم و خشک تسهیل می‌شود و اجازه می‌دهد بیشتر مناطق برای دسترسی تانک‌ها فراهم باشند. با وجود تلفات قابل توجه، دشمن با استفاده از یگان‌های جدید در خودرو‌های زرهی، تلاش خود را افزایش می‌دهد و به لطف آن به طور دوره‌ای به موفقیت‌های تاکتیکی می‌رسد، بنابراین اولین روز کار من در منطقه عملیاتی در همین مسیر و انجام تمام اقدامات لازم برای تثبیت وضعیت، افزایش اثربخشی اقدامات نیروهای‌مان و واردکردن حداکثر تلفات به یگان‌های دشمن اختصاص دارد. 
الکساندر سیرسکی تأکید کرد: «بر اساس نتایج استماع، نتیجه‌گیری در خصوص ماهیت اقدامات دشمن، تصمیماتی با هدف تقویت مشکل‌سازترین مناطق پدافند با استفاده از جنگ الکترونیک و پدافند هوایی اتخاذ شد. همچنین ذخایر پهپاد‌ها از همه نوع و موشک‌های ضدتانک پر شد و نیرو‌های اضافی و وسایل جابه‌جا شدند.» 
وضعیت وخیم در جبهه‌های اوکراین، حامیان غربی این کشور را هم به شدت نگران کرده است. به نوشته روزنامه تلگراف، بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس هشدار داد که تصرف کی‌یف از سوی روسیه فاجعه‌ای بزرگ‌تر از ویتنام برای رهبری امریکا در عرصه جهانی خواهد بود. بوریس جانسون همچنین گفت، برای جمهوری‌خواهان در کنگره امریکا دعا می‌کند که به بلوکه‌کردن بسته کمک ۶۰میلیارد دلاری برای اوکراین پایان دهند.

برچسب ها: اوکراین ، روسیه ، غرب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار