کد خبر: 1224110
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰

هفت نکته قابل تأمل در خصوص اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران جهت تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند زوایای پیدا و پنهان عملیات بزرگ صورت‌گرفته از سوی ایران را بهتر به نمایش بگذارد. 
به گزارش ایرنا، دقایق پایانی روز شنبه خبر آغاز عملیات جمهوری اسلامی ایران جهت تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی در صدر رسانه‌ها قرار گرفت؛ خبری که توجه همه دنیا را به خود جلب کرد. در همین خصوص توجه به برخی نکات می‌تواند ابعاد و اهمیت این اقدام را به شکل بهتری روشن کند: 
۱) این اولین رودررویی آشکار ایران و رژیم جعلی صهیونیستی بود و از همین جهت ارزش تاریخی بالایی دارد. حملات مؤثر به عمق خاک سرزمین‌های اشغالی از سال۱۹۶۷ آرزوی محقق‌نشده کشور‌های اسلامی بوده که اکنون مهد مقاومت اسلامی منطقه آن را به واقعیت تبدیل کرد. برای اولین بار پرنده‌های نظامی ایران بر فراز مسجدالاقصی دشمنان این مکان مقدس را مورد حمله قرار دادند. 
۲) این حمله در پی حمله ۱۳فروردین رژیم‌صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان انجام شد و «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در تنبیه متجاوز را به نمایش گذاشت. 
بنیامین نتانیاهو تلاش داشت با حمله به ساختمان دیپلماتیک ایران از زیر فشار شکست سنگین خود در غزه فرار و افکار عمومی چندپاره جامعه صهیونیستی را به پیروزی‌های نمایشی جلب کند، اما تنبیه قاطعانه رژیم‌صهیونیستی دست کابینه افراطی نتانیاهو را از این دستاوردسازی تهی کرد. 
۳) حمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین حمله راهبردی به رژیم پس از عملیات هفتم‌اکتبر تلقی می‌شود. اگر عملیات طوفان‌الاقصی به محبوبیت مضاعف گروه‌های مقاومت فلسطینی ختم شد، عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران به گسترش بدنه مردمی ایران در منطقه کمک شایانی خواهد کرد. در حوزه راهبردی نیز هر دو عملیات حیثیت و هیمنه ساختگی رژیم را از بین برد. 
۴) عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی انجام شد که پیش از انجام آن رسانه‌های جهانی از نزدیک‌بودن آن گزارش می‌دادند. آماده‌باش حداکثری رژیم‌صهیونیستی و حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی امریکا و دیگر کشور‌های دوست رژیم، این گمانه را ایجاد کرده بود که اقدام نظامی ایران از سوی سامانه‌های این رژیم و متحدانش خنثی شود، اما به رغم انتظار صهیونیست‌ها برای مقابله با سلاح‌های ایران، تصاویر زیادی از برخورد برق‌آسای پهپاد‌ها و موشک‌های کشورمان به اهداف نظامی تعیین‌شده و شکست سیستم‌های دفاعی امریکا و انگلیس گزارش می‌دهد. گستردگی عملیات انجام‌شده، دقت و نقطه‌زنی آنها، صهیونیست‌ها را با شوک و غافلگیری مواجه کرد. 
۵) اقدام تنبیهی صورت‌گرفته از مبدأ ایران به مقصد سرزمین‌های اشغالی با گستردگی جغرافیایی در هر دو منطقه همراه بود که به خوبی گویای آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای هر شرایطی بوده است. 
۶) اطلاعیه زودهنگام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز عملیات ترکیبی علیه اسرائیل، ساعت‌ها پیش از رسیدن موشک‌ها و پهپاد‌ها به سمت سرزمین‌های اشغالی، سطح آمادگی، اعتماد‌به‌نفس و اطمینان از موفقیت‌آمیزبودن تنبیه و استحکام ساخت درونی کشور را نشان می‌دهد. 
۷) استفاده از صد‌ها موشک و پهپاد در عملیات اخیر و سنگینی آتش تنبیه، احتمالاً مقامات رژیم‌صهیونیستی را به این درک خواهد رساند که هر گونه واکنش و پاسخ به تهران می‌تواند زمینه را برای ضربات مهلک‌تر ایران به اسرائیل فراهم آورد. 
شواهد اولیه و اخبار رسانه‌های غربی از عدم‌پشتیبانی بایدن از رژیم‌صهیونیستی در صورت اقدام تجاوزکارانه این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد که در صورت صحت، نشان از فهم این مهم از سوی اصلی‌ترین حامی رژیم‌صهیونیستی دارد. اکنون مقامات رژیم باید تصمیم بگیرند قصد دارند به استقبال نابودی پیش از روز موعود بروند یا با پذیرش تاوان جنایت حمله به کنسولگری ایران، در سیاست‌های غیرعاقلانه خود تجدید نظر خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار