کد خبر: 1224966
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
وضعیت بحرانی در بدنه رژیم صهیونیستی و ناکامی رژیم تل‌آویو در دستیابی به اهداف وعده داده شده نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی را ناچار کرد تا اذعان کند که موجودیت این رژیم در معرض خطر قرار دارد

جوان آنلاین: وضعیت بحرانی در بدنه رژیم صهیونیستی و ناکامی رژیم تل‌آویو در دستیابی به اهداف وعده داده شده نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی را ناچار کرد تا اذعان کند که موجودیت این رژیم در معرض خطر قرار دارد. 
روزنامه یدیعوت آحارونوت در یک جمله وضعیت کنونی صهیونیست‌ها را به تصویر کشید: «با مجموعه‌ای از چالش‌های طولانی‌مدت مواجهیم.» این روزنامه در ادامه تشریح کرد که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه پس از اینکه ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حمله ادعایی در داخل ایران را مسخره خواند، خواستار برکناری فوری او شدند. آن‌ها تأکید کردند بن‌گویر با این اظهارات جان فرزندان ما را به خطر می‎اندازد.
 روزنامه عبری اسرائیل‌هیوم هم نوشت: «اسرائیل با مجموعه‌ای از چالش‌های امنیتی و سیاسی طولانی مواجه است و پیچیدگی مقابله با آن‌ها از ترکیبی از پنج ویژگی ناشی می‌شود: تعداد زیاد تهدید‌ها و چالش‌ها، توزیع جغرافیایی آنها، ارتباطات متقابل بین آنها، هزینه زیاد اشتباه در مورد آن‌ها و دشواری اولویت‌بندی آن‌ها و برخورد با آنها.» گزارش‌های رسانه‌های صهیونیست، تأییدی است بر اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پنج‌شنبه شب گفت «شکاف داخلی در اسرائیل باید اکنون برطرف شود، چرا که ما با تهدید موجودیت روبه‌رو هستیم.» نتانیاهو افزود: «ما متعهد به پیروزی بر محور تروریسم [مقاومت]در غزه، آزادی گروگان‌ها و مقابله با تهدیدات آینده از ایران هستیم.» این در حالی است که یک روز قبل، رسانه‌های صهیونیست از تشدید اختلافات در کابینه جنگ خبر داده بودند. شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که اختلافات بین وزرای شورای جنگ این رژیم از جمله یوآو گالانت، وزیر جنگ و بنی گانتس، وزیر جنگ اسبق در خصوص روند جنگ در غزه بالا گرفت. به خصوص که با وجود گذشت بیش از شش ماه از آغاز جنگ غزه، تل‌آویو نتوانسته است جنبش حماس را شکست دهد و تحقق وعده نتانیاهو مبنی بر پیروزی کامل بر حماس در هاله‌ای از ابهام مانده است. طی ماه‌های گذشته، این سه نفر بر سر موضوعات کلیدی برای تصمیم‌گیری نظیر چگونگی آغاز یک فشار نظامی قاطع، آزادی اسرا و اداره نوار غزه پس از جنگ دچار اختلافات شدید بوده‌اند. اخیراً «وال‌استریت‌ژورنال» نیز با اشاره به اختلافات بین نتانیاهو، گانتس و گالانت نوشته بود که با ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود، افکارعمومی در سرزمین‌های اشغالی در مورد عاقبت این جنگ دچار اختلافات بسیار شده و سه چهره اصلی نظامی این رژیم، در تلاشی مذبوحانه به دنبال رفع تشویش از اذهان عمومی هستند. 


 موج مخالفت‌ها با حمله به رفح
در چنین فضای پرتنشی و موج انتقادها، بنی گانتس ادعای تکراری قصد حمله زمینی اسرائیل به رفح را مطرح کرده است. کاخ سفید پنج‌شنبه شب بیانیه‌ای در این مورد صادر کرد که بنابر آن، طرفین در مورد رفح گفتگو کرده و در مورد هدف مشترک شکست حماس در رفح توافق کردند. شرکت‌کنندگان امریکایی در این گفتگو‌ها درباره اقدامات مختلف در رفح ابراز نگرانی کرده و شرکت‌کنندگان صهیونیست توافق کردند این نگرانی‌ها را مدنظر قرار داده و تحت نظارت گروه مشاوره راهبردی گفتگو‌های بیشتری میان کارشناسان انجام شود. جان کربی، سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز پنج‌شنبه گفته بود «مقامات امریکایی و اسرائیلی در حال برگزاری یک نشست مجازی برای بحث در مورد حمله احتمالی نظامی اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه و مخالفت واشینگتن با آن هستند.» کربی تصریح کرد: «هدف اصلی واقعاً صحبت در مورد رفح و در میان گذاشتن نگرانی‌های امریکا در مورد حمله زمینی بزرگ به این شهر است.» از سویی دیگر، وزرای خارجه گروه ۷ در جریان نشست روز جمعه در ایتالیا بیانیه‌ای صادر کردند که در بخشی از آن تاکید شده باید تلاش بیشتری برای کاهش بحران انسانی ویرانگر در غزه انجام شود. این گروه به صراحت مخالفت خود را با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح در جنوب غزه اعلام کردند و درباره پیامد‌های فاجعه‌بار آن هشدار دادند. آتش‌بس فوری و پایدار در غزه، آزادی گروگان‌های اسرائیلی و رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه خواسته گروه ۷ است. همچنین علیا احمد بن سیف آل ثانی، نماینده قطر در سازمان ملل گفت: «مخالف هرگونه عملیات نظامی از سوی نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در رفح هستیم.» آل ثانی افزود: «از هیچ تلاشی برای رسیدن به توقف آتش‌بس دائم در غزه فروگذار نخواهیم کرد.» ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل دیگر چهره بین‌المللی بود که روز پنج‌شنبه در جلسه شورای امنیت گفت که رژیم اسرائیل باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد. وی در این جلسه که با موضوع فلسطین برگزار شد، افزود: «کشور‌های دارای نفوذ باید «تلاش‌های مشخص» برای آتش‌بس انجام دهند. سفیر چین ادامه داد: اسرائیل باید از قطعنامه شورای امنیت پیروی و گذرگاه‌ها را برای ارسال کمک‌های بیشتر به غزه باز کند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار