کد خبر: 1225092
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
اشتباهاتی که در هفته‌های پایانی فاجعه می‌شود
اشتباهات داوری اهم تیم‌های لیگ را متضرر کرده و کمتر تیم و مربی را می‌توان یافت که صابون اشتباهات تلخ داوری به تن و بدنش نخورده باشد، اما بی‌تردید اشتباهات در بازی‌های حساس تیم‌های مدعی و قعرنشین می‌تواند داستان‌سازتر باشد
دنیا حیدری

جوان آنلاین: اشتباهات داوری مسئله امروز و دیروز فوتبال ایران نیست و سال‌هاست که به چالشی جدی تبدیل شده، بی‌آنکه هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی برای مسئولان امر ایجاد کند. با وجود این اشتباهات در هفته‌های پایانی لیگ که حساسیت چه در صدر جدول برای کسب عنوان قهرمانی و چه در قعر برای بقا در لیگ به اوج خود می‌رسد، می‌تواند اتفاقات و حتی اتهامات ناگواری را به دنبال داشته باشد، خصوصاً اگر اشتباهات پرتعداد و تأثیرگذار، نتیجه یک بازی حساس را دستخوش تغییر کند، آن وقت است که باید انتظار هر واکنش حاشیه‌ای را از سوی باشگاه‌ها و هواداران‌شان داشت. 
البته اشتباهات داوری اهم تیم‌های لیگ را متضرر کرده و کمتر تیم و مربی را می‌توان یافت که صابون اشتباهات تلخ داوری به تن و بدنش نخورده باشد، اما بی‌تردید اشتباهات در بازی‌های حساس تیم‌های مدعی و قعرنشین می‌تواند داستان‌سازتر باشد، به همین دلیل هم انتظار می‌رود کمیته داوران و همچنین فدراسیون فوتبال حساسیت و دقت بیشتری در انتخاب داوران در هفته‌های پایانی داشته باشند و به سادگی سوت بازی‌های حساس را به داورانی تعارف نکنند که نمی‌توانند از عهده قضاوت بازی‌های حساس لیگ برآیند. برای نمونه در مصاف خانگی استقلال برابر شمس‌آذر قزوین که در آزادی برگزار شد، وحید کاظمی چنان قضاوت ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت که اهم کارشناسان تصمیمات او را رد کردند، چه در صحنه‌ای که به سود استقلال پنالتی اعلام کرد و چه در صحنه بعدی که خطای واضح روی حردانی را که به‌زعم اکثر کارشناسان پنالتی بود، نادیده گرفت و به سادگی از خیر آن گذشت. 
کاظمی در اکثر مواقع از صحنه‌ها دور بود و شاید این دلیل اتخاذ تصمیمات اشتباه او در مصاف استقلال با شمس‌آذرقزوین بود، اما بدون شک او تمرکز لازم را در این بازی نداشت و همین مسئله باعث شده بود بازی از دستش در برود، به‌طوری‌که روی یک صحنه وقتی بلانکو در حال رفتن به سمت دروازه شمس‌آذر بود با صدای سوت کاظمی متوقف شد و در حالی که همه تصور می‌کردند داور هند بازیکن استقلال را گرفته در عین ناباوری داور هند بازیکن شمس‌آذر را اعلام کرد. تصمیمی که با تعجب بلانکو و سایر نفرات حاضر در زمین بازی مواجه شده بود و دست‌آخر نیز در حالی که او خط دفاعی شمس‌آذر را برای زدن ضربه خطا مرتب می‌کرد این کمک‌داور بود که قاضی میدان را متقاعد کرد از تصمیم نادرست خود کوتاه بیاید! اما این تنها یک مورد بود که با دخالت مستقیم کمک‌داور ملغی شد و در دیگر صحنه‌ها، کاظمی مصاف استقلال با حریف قزوینی را به یک دیدار جنجالی و پرحاشیه تبدیل کرد که حاشیه‌های آن همچنان ورد زبان‌هاست. اتفاقی که نه به سود استقلال است و نه شمس‌آذر و نه حتی جامعه داوری. اما کاش این اتفاق تلخ بهانه‌ای شود تا کمیته داوران زین پس با دقت بیشتری به انتخاب داور بازی‌های حساس بپردازد.

برچسب ها: داوری ، لیگ برتر ، فوتبال
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار