کد خبر: 1225116
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
۴ عضو خانواده نازگل در بازداشت هستند
چهار عضو خانواده المیرا زارع، معروف به نازگل شامل مادر، پدربزرگ و دو دایی او در چهل و سومین روز از ناپدید شدن دختربچه هفت ساله از روستای دهکرم اصفهان در بازداشت به سر می‌بر‌ند
 حسین فصیحی 
جوان آنلاین: چهار عضو خانواده المیرا زارع، معروف به نازگل شامل مادر، پدربزرگ و دو دایی او در چهل و سومین روز از ناپدید شدن دختربچه هفت ساله از روستای دهکرم اصفهان در بازداشت به سر می‌بر‌ند. سرهنگ محمدشریفی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا به «جوان» می‌گوید تاپایان هفته پلیس در این باره اطلاع‌رسانی می‌کند و مهدی یوسفی، وکیل پروند هم می‌گوید که هویت بقایای جسد سوخته هنوز تأیید نشده است. 
پرونده المیرا زارع، معروف به نازگل دختربچه هفت ساله اهل روستای دهکرم اصفهان از روز جمعه، ۱۸ اسفندماه سال گذشته به جریان افتاد. وقتی خبر گم شدن نازگل در روستا پیچید، اهالی دهکرم و روستا و شهر‌های اطراف برای پیدا کردن او بسیج شدند، اما سرنخی از نازگل پیدا نشد. با مطرح شدن شکایت، تحقیقات پلیس آگاهی اصفهان هم در این‌باره به جریان افتاد. بررسی‌های میدانی حکایت از این داشت که محل حادثه و مسیر‌های منتهی به روستا به دوربین مداربسته مجهز نیست. پدربزرگ نازگل به مأموران گفت المیرا یا همان نازگل نوه دختری من است. او زمانی که پنج ماهه بود، پدرش را از دست داد و از آن زمان همراه مادرش در روستای برسیان زندگی می‌کند. روز گذشته نازگل و مادرش به خانه‌مان آمدند و نازگل با بچه‌های خاله‌هایش بازی می‌کرد. امروز صبح هم که از خانه بیرون رفتم، نازگل داشت بازی می‌کرد. ساعتی بعد دخترم تماس گرفت و سراغ نازگل را گرفت، اما او همراه من نبود. 
در شاخه دیگری از بررسی‌ها و در حالی که یک ماه از گم شدن نازگل گذشته و تحقیقات پلیس در این‌باره به بن‌بست رسیده‌بود، اولین سرنخ به دست پلیس افتاد. مأموران پلیس آگاهی که همراه سگ‌های زنده‌یاب به محل گم شدن نازگل برگشته بودند، موفق شدند بخشی از بقایای جسدی سوخته را در چند قدمی محل حادثه و داخل یک ساختمان متروکه کشف کنند. تحقیقات حکایت داشت که او در محل دیگری به قتل رسیده و بقایای جسد او بعد از اینکه مدتی زیر خاک دفن شده‌بود، به این محل منتقل و سوزانده شده‌است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، بررسی‌های بیشتری انجام شد و مأموران این‌بار چهار عضو خانواده نازگل شامل مادر، پدربزرگ و دو دایی او را بازداشت کردند. 
سرهنگ محمدشریفی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا درباره آخرین وضعیت پرونده به «جوان» می‌گوید که پلیس در این‌باره به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌است و تا پایان هفته در این‌باره اطلاع‌رسانی می‌شود. وی تأکید کرد مباحثی در پرونده مطرح است که باید به نتیجه برسد و امیدواریم تا پایان این هفته محقق شود. وی در پاسخ به اینکه آیا پرونده کشف شده‌است، گفت که پلیس هم در این‌باره دغدغه زیادی دارد، با این حال مباحث مطرح‌شده برای کشف زودتر جرم باید ملاحظاتی در نظر گرفته‌شود که در این‌باره اطلاع رسانی خواهد شد. 
 
 همچنین در گفتگو با مهدی یوسفی، وکیل پرونده نازگل آخرین جزئیات پرونده را مررور کرده‌ایم.
۴۳ روز از ناپدید شدن المیرا گذشته، اما هنوز تحقیقات این پرونده به سرانجام نرسیده‌است. درباره آخرین جزئیات پرونده توضیح دهید. 
مادر، پدربزرگ و دو دایی نازگل حدود ۲۰ روز است که در بازداشت هستند. آخرین جزئیات پرونده هم این است که به قرار بازداشت آن‌ها اعتراض کردیم و اعتراض در دادگاه کیفری‌یک استان اصفهان بررسی شد، اما اعتراض مورد پذیرش قرار نگرفت. بنابراین پرونده دوباره به شعبه ۱۹ دادسرای ۲۲ بهمن اصفهان ارجاع می‌شود. 
 
آیا با افراد بازداشت شده ملاقات داشته‌اید؟
در حال حاضر بازپرس بحث ملاقات و مطالعه پرونده را ممنوع کرده‌است. اگر به وکیل پرونده اجازه مطالعه پرونده داده می‌شد، ممکن بود به مواردی توجه شود که به حل مسئله کمک کند. این موضوع می‌توانست با حس محرمانگی و با همکاری بازپرس یا معاون دادستان انجام شود. در حال حاضر هم با گذشت مدت زمان زیادی که از وقوع حادثه گذشته، موضوعات دارد کهنه می‌شود و هر چه از زمان وقوع بیشتر فاصله بگیریم، موضوعات کهنه‌تر هم می‌شود، بنابراین بنده از روند پرونده اطلاع ندارم، همین طور از اعلام نظر گزارش پزشکی قانونی درباره بقایای جسد سوخته کشف‌شده که آیا نظریه نهایی را اعلام کرده‌است یا خیر.
 
آیا تأیید شده‌است بقایای سوخته‌ای که از جسد کشف شده‌است، مربوط به نازگل است؟
هنوز مشخص نیست، اما موضوعات جرم پرونده تغییر پیدا کرده‌است. عناوین جرم از آدم‌ربایی به چهار عنوان مجرمانه قتل عمد، مشارکت در قتل عمد، جنایت بر میت و اخفای جسد تغییر یافته‌است. این موضوعات نشان‌دهنده این است که جسد سوخته متعلق به نازگل است با این حال این موضوع را با قطعیت نمی‌گویم. در واقع بحث آدم‌ربایی دیگر منتفی است. ممکن است تحقیقات بیشتری در حال انجام باشد، از جمله اینکه جسد چه زمانی کشف شده؟ با چه چیزی سوزانده شده؟ و جزئیات دیگری که در حال بررسی است با این حال هیچ‌گونه جزئیاتی از جمله متعلق بودن جسد به نازگل را اعلام نکرده‌اند. 
 
بقایای کشف‌شده بخشی از بقایای جسد بود. آیا بقایای دیگری از جسد هم کشف شده‌است؟
فعلاً چیزی کشف نشده و تحقیقات پلیس در جریان است. 
 
آیا افراد دیگری در بازداشت بوده یا هستند؟
در حال حاضر همان چهار نفر که به آن اشاره شده بازداشت هستند. 
‌خارج از خانواده از چه کسانی تحقیق شده‌است؟
از افرادی دیگر در روستای دهکرم، همانجایی که نازگل گم شد، تحقیقات صورت گرفته‌است، از جمله از همسایه‌ها، مغازه‌داران و اهالی دیگر هم تحقیق شده‌است.
برچسب ها: قتل ، متهم ، پلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار