کد خبر: 1225679
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
دربی میلان با طعم بیستمین قهرمانی اینتر
دوشنبه شب، سن‌سیرو به جهنم میلان و هوادارانش تبدیل شده بود، نه، چون هواداران اینتر پلاکارد‌هایی با عنوان «سرنوشت ما، کابوس شما» در دست داشتند، بلکه از آن جهت که تمام سن‌سیرو را دود‌های سیاه و آبی پرکرده بود و سند قهرمانی این فصل اینتر در دربی میلان، آن‌هم سن‌سیرو امضا شد. اتفاقی که نه برای اینتر فراموش شدنی است و نه میلان!
دنیا حیدری

جوان آنلاین: این درست همان چیزی بود که اینزاگی می‌خواست؛ اسکودتو در دربی میلان. یک قهرمانی خاص با برتری مقابل میلان در دربی دلامادونینا. برتری ۲ بر یک مقابل میلان که قهرمانی زودهنگام اینتر را چهار هفته مانده به پایان رقابت‌های این فصل مسجل کرد. میلان فرصت عقب انداختن قهرمانی نراتزوری را داشت، اما قبول شکست ۲ بر یک مقابل یاران اینزاگی شرایطی را فراهم کرد که اینتر قهرمانی زودهنگام خود را در سن‌سیرو جشن بگیرد، درست در میان انبوه هواداران میلان که شاهد بیستمین قهرمانی رقیب دیرینه خود بودند. نه میلان تصور برتری اینتر در سن‌سیرو را داشت و نه هوادارانش که با پلاکارد «ریاضی مهم نیست، تعداد جام‌ها در زمین ۱۹ است» از روی سکو‌ها به اسکودتوی ۲۰۰۶ اشاره داشتند که از یوونتوس پس گرفته و به اینتر داده شده بود. البته میلان شانسی برای قهرمانی این فصل نداشت و اینتر با فاصله ۱۴ امتیازی از رقیب دیرینه در رده دوم حاشیه امنیت خوبی برای خود تدارک دیده بود. با وجود این روسونری و هوادارانش انتظار به تعویق انداختن قهرمانی اینتر را داشتند. حساسیت بازی باعث ایجاد تنش‌های زیادی چه روی سکو‌ها و چه در داخل زمین بازی شده بود، اما برگ برنده دست اینتر بود. جوزپه ماروتا که حضورش در هر تیمی ضمانت موفقیت آن تیم است، مدیری که بعد از هشت قهرمانی با یوونتوس، دو قهرمانی هم با اینتر تجربه کرد تا به عنوان یک مدیر، قهرمانی‌هایش از مجموع قهرمانی‌های رم، ناپولی، فیورنتینا و لاتزیو بیشتر باشد! با این قهرمانی، حالا اینتر دومین تیم تاریخ سری آست که بیستمین اسکودتو را تجربه کرده است. با وجود این ماروتا، مدیر اینتر معتقد است بیستمین قهرمانی تیمش را مدیون اینزاگی هستند. 
دوشنبه شب، سن‌سیرو به جهنم میلان و هوادارانش تبدیل شده بود، نه، چون هواداران اینتر پلاکارد‌هایی با عنوان «سرنوشت ما، کابوس شما» در دست داشتند، بلکه از آن جهت که تمام سن‌سیرو را دود‌های سیاه و آبی پرکرده بود و سند قهرمانی این فصل اینتر در دربی میلان، آن‌هم سن‌سیرو امضا شد. اتفاقی که نه برای اینتر فراموش شدنی است و نه میلان!
این برای اینزاگی یک اتفاق بزرگ بود. او پس از سال‌ها تلاش توانسته بود به عنوان یک مربی قهرمانی در سری آ را تجربه کند، آن‌هم با یک تیم بزرگ. قهرمانی که دومین ستاره را برای اینتر به دنبال داشت. شاید به همین دلیل مدیران میلان با بالا بردن صدای موزیک در سن‌سیرو تمام تلاش خود را برای خراب کردن جشن حریف کردند، اما این تازه آغاز جنجال‌ها و کری‌خوانی‌ها بود. مارکوس تورام که گل برتری تیمش را در این دیدار به ثمر رسانده بود، بعد از قطعی شدن بیستمین اسکودتو پیراهنش را بر سر پرچم کرنر زد و با بالا بردن آن و خواندن شعار سرور میلانیم، شادی کرد. لائوتارو مارتینز و فدریکو دی‌مارکو هم به سختی خود را به سقف دروازه رساندند تا تور را به‌عنوان یادگاری بردارند. هاکان چالهان‌اغلو هم در پستی جالب برای میلانی‌ها نوشت صدایتان نمی‌آید. اما اینزاگی ترجیح داد خوشحالی خود را به شکلی دیگر نشان دهد: «اسکودتو؛ امشب شب زیبایی است که باید با همه آن را سهیم شد. می‌خواستیم همین امشب قهرمان شویم و خوشحالم که این اتفاق افتاد و شور و شوق هواداران را می‌بینم.».
اما شاید جالب‌ترین تشکر را خاویر زانتی، نایب‌رئیس اینتر از نفر اول کادرفنی تیمش داشت: «سیمئونه اینزاگی یک دستاورد بزرگ را رقم زد، اما او خودش هم خبر ندارد چه کرده است.»
قهرمانی اینتر در این دوره از رقابت‌های سری آ تنها برای میلان گران تمام نشد. آندره آنیلی، رئیس سابق یووه بعد از به صدا در آمدن سوت پایان بازی پستی کنایه‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آن تاریخ قهرمانی بیستم یوونتوس در سری آ را به همراه شعار باشگاه منتشر کرد تا به اینتری‌ها بگوید بانوی پیر زودتر از آن‌ها به قهرمانی بیستم رسیده است. (یوونتوس سال ۱۹۸۲ موفق به کسب بیستمین قهرمانی در سری آ شد و ۳۶ قهرمانی در این رقابت‌ها دارد.)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار