کد خبر: 1225685
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
علیرضا قزوه، شاعر و مدیر دفتر شعر و موسیقی صداوسیما درباره سروده رهبر انقلاب در آستانه «وعده صادق» گفت: رهبر انقلاب در سرودن شعر‌هایی که نیاز امروز جامعه است، پیشگام‌اند و ما شاعران تلاش می‌کنیم این مضامین را الگو قرار دهیم.

جوان آنلاین: علیرضا قزوه، دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر درباره سروده رهبر انقلاب اسلامی که در آستانه وعده صادق برای نخستین بار منتشر شد، اظهار داشت: این یکی از شعر‌های بسیار مهم رهبر انقلاب است. پیش از اینکه با کلمات و واژگان این شعر کار داشته باشیم، باید به مضمون و محتوای آن که حماسی است، توجه کنیم. این کار فضای امروز جامعه را تداعی می‌کند و ما شاعران باید در همین مسیر قدم برداریم.

به گزارش فارس، قزوه به خاطره‌ای از دیداری که در گذشته با رهبر انقلاب داشت، اشاره کرد و گفت: ایشان در مراسمی به ما گفتند که درباره کوهستان، کوهنوردی و ورزش صبحگاهی شعری بگوییم و هفته بعد خودشان شعری در این زمینه سرودند که نشان می‌دهد، رهبر انقلاب در سرودن شعر‌هایی که نیاز امروز جامعه است، پیشگام‌اند.

این شاعر ادامه داد: سروده رهبر انقلاب می‌تواند موضوع خوبی برای شاعران پیشکسوت و جوان باشد که از این مضامین استفاده کنند و این شعر را الگوی خود قرار دهند.

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما در پایان اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم در واحد موسیقی به این شعر و شعر‌هایی که در راستای اقتدار و عزت ایران و مظلومیت مسلمانان سروده می‌شود، ادای دین کنیم تا این اشعار بهتر دیده شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار