کد خبر: 1225713
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع) در نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره رضوی خبر داد
دوره قبل بنا را بر رویکرد محتوا‌محوری در برنامه‌های آتی گذاشته بودیم که در این دوره جشنواره هم مورد تأکید قرار گرفت، بنا داشتیم جامعه هنرمندان با رویکرد جدیدی به توسعه فرهنگ رضوی بپردازند
 مصطفی شاه کرمی

جوان آنلاین: مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع) از انجام اقدامات اولیه برای تولید یک فیلم بلند سینمایی با موضوع امام رضا (ع) تا قبل از جشنواره فیلم فجر با همکاری محمد حسین لطیفی و فرهاد قائمیان خبر داد. 
به گزارش «جوان»، مرتضی سعید‌زاده، مدیر عامل بنیاد امام‌رضا (ع) در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و اهداف بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) که روز گذشته در مجتمع فرهنگی باغ زیبای تهران برگزار شد، گفت: دوره قبل بنا را بر رویکرد محتوا‌محوری در برنامه‌های آتی گذاشته بودیم که در این دوره جشنواره هم مورد تأکید قرار گرفت، بنا داشتیم جامعه هنرمندان با رویکرد جدیدی به توسعه فرهنگ رضوی بپردازند. 
سعید‌زاده افزود: همچنین استفاده از هنرمندان شاخص و تراز مدنظر ما در جشنواره بوده‌است، از آنجایی که رویکرد‌های قبل فراگیری سیره رضوی بوده در رویکرد جدید علاوه بر تداوم این روند، سراغ تخصصی‌شدن هم می‌رویم که لازمه‌اش استفاده از هنرمندان شاخص در سیاستگذاری‌های جشنواره بود که این روند در زیر‌شاخه‌های جشنواره هم رعایت شد. وی تأکید کرد: در ادامه این تخصصی‌سازی، سایت و سامانه‌ای با عنوان «مجموعه رضوان» همزمان با میلاد امام‌رضا (ع) در اختتامیه جشنواره همزمان با ۳۱اردیبهشت رونمایی خواهد شد. در این مجموعه سعی داریم ابعاد موضوعی سیره امام رضا (ع)، تولیدها، ایده‌ها و دیباچه‌های خوبی در دسترس قرار دهیم تا به کمک تولیدات فاخر هنرمندان در هر حوزه بیایند. 
مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع) تصریح کرد: جریان هنر بدون حمایت رشد نمی‌کند، ما امسال منابع خوبی برای توسعه و ارتقای محصولات تعریف کردیم، از جمله بالغ بر ۵ میلیارد تومان اعتبار حمایتی از تولیدات این دوره جشنواره در تمام حوزه‌ها در نظر گرفته شده‌است. توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی با رویکرد مداخله فرایندی در هنر‌آفرینی‌ها از دیگر تغییرات این دوره بوده‌است، از جمله چهار دوره کارگاه عکاسی در حرم عبدالعظیم حسنی و حرم حضرت معصومه برگزار شد. وی افزود: بنای بنیاد برای توسعه فعالیت‌ها بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی و از سویی استفاده آحاد مردم از محصولات جشنواره بوده که در این راستا نیز سایت «پنجره» را به عنوان درگاه ارائه تولیدات جشنواره تدارک دیده‌ایم که همزمان با میلاد امام‌رضا (ع) در دسترس هنرمندان و آحاد جامعه قرار می‌گیرد. همچنین بالغ بر ۵۰۰ رویداد فرهنگی هنری در کشور در حال انجام است. امسال بیش از ۱۵ نهاد تخصصی در جشنواره مشارکت کرده‌اند که امیدوارم این روند نیز توسعه داشته‌باشد. 
سعیدی‌زاده با اشاره به انجام اقدامات اولیه برای تولید یک فیلم فاخر سینمایی با موضوع امام رضا (ع) جهت حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم کوتاه رضوی بنا بر اقتضائات اعتباری و زمانی برگزار نشده‌است، اما برنامه‌ریزی اولین جشنواره دینی فیلم رضوان طی هفته‌های آینده با دبیری محمدحسین لطیفی صورت می‌گیرد. مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) ادامه داد: ما در فضای تولید هم کار دیگری انجام دادیم که در این راستا یک آلبوم موسیقی ویژه «موسیقی رضوی» در قالب تولید هشت قطعه با هشت گویش محلی کشورمان پیش روی مخاطبان قرار داده می‌شود. این آلبوم در آستانه میلاد حضرت امام رضا (ع) منتشر می‌شود. وی درباره برگزاری نمایشگاه خوشنویسی جهان اسلام گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، آثار هنرمندان کشور‌های عراق، سوریه، لبنان، عربستان و پاکستان دریافت و در قالب یک نمایشگاه ویژه که در تهران و مشهد برگزار می‌شود، پیش روی مخاطبان قرار داده خواهد شد. 
سعیدی‌زاده درباره جایزه ویژه «غزه» جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) هم بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، جایزه ویژه «غزه» جشنواره امام رضا (ع) در قالب بخش گرافیک برگزار می‌شود که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع) از انجام اقدامات اولیه برای تولید یک فیلم بلند سینمایی با موضوع امام رضا (ع) تا قبل از جشنواره فیلم فجر با همکاری محمد حسین لطیفی و فرهاد قائمیان خبر داد. وی همچنین از انتشار آلبوم ویژه «موسیقی رضوی» در قالب تولید هشت قطعه با هشت گویش محلی کشورمان و در نظر گرفتن جایزه ویژه «غزه» در قالب بخش گرافیک بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) نکاتی را مطرح کرد.

برچسب ها: سینما ، فیلم ، جشنواره فجر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار