کد خبر: 1227850
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب دوشنبه شب در واکنش به موافقت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با آتش بس در غزه گفت: با وجود موافقت حماس با طرح آتش‌بس، اسرائیل همچنان نیات شومی دارد

جوان آنلاین: «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب دوشنبه شب در واکنش به موافقت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با آتش بس در غزه گفت: با وجود موافقت حماس با طرح آتش‌بس، اسرائیل همچنان نیات شومی دارد

وی افزود: با وجود آن که جنبش حماس طرح پیشنهادی مصر و قطر برای آتش‌بس را پذیرفته، اما مانورهای رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم نیات شومی دارد.

ابو الغیط از شورای امنیت و کشورهای غربی خواست به مسوولیت خود عمل کرده و جلوی ادامه حملات رژیم صهیونیستی را بگیرند تا اوضاع از این بحرانی‌تر نشود.

سخنان دبیرکل اتحادیه عرب پس از آن مطرح می‌شود که حماس موافقت خود را با طرح پیشنهادی برای در مورد آتش‌بس و توقف درگیری اعلام کرد.

براساس گزارش جنبش حماس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تماس تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر از موافقت حماس با پیشنهاد دوحه و قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که خانواده‌های اسرای صهیونیست خیابان ایالون در تل‌آویو را مسدود کرده و خواستار بازگرداندن اسرا شدند.

خانواده «سینگوکر» اسیر صهیونیست در این خصوص گفت: حماس با تبادل اسرا موافقت کرد و اکنون وقت بازگرداندن اسراست و در غیر این صورت همه جا را به آتش می‌کشیم.

پیشتر شبکه القاهره الاخباریه مصر به نقل از یک منبع عالی‌رتبه این کشور گزارش داد که هیأت حماس امروز سه‌شنبه با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیأت حماس یکشنبه شب پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

برچسب ها: ابوالغیط ، اسرائیل ، رفح
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار