کد خبر: 1227959
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
از مدعیان پرایراد تا فانوس به دستان امیدوار در لیگ برتر
پرسپولیس و استقلال با نتیجه مشابه ۲ بر یک از سد حریفان خود گذشتند. سرخپوشان در قائمشهر نساجی را کنار زدند و آبی‌پوشان نیز در تهران ذوب‌آهن را دست خالی روانه کردند، اما با وجود برتری، هر دو تیم ایرادات بسیاری را به نمایش گذاشتند.
دنیا حیدری 
جوان آنلاین: صدر جدول در پایان رقابت‌های هفته بیست‌وششم دستخوش تغییر نشد، اما همچنان سرخابی‌های پایتخت رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان قهرمانی این فصل دارند، درست مانند رقابتی که در پایین جدول بین سه تیم خوزستانی و نساجی مازندران برای بقا در سطح اول فوتبال کشور وجود دارد. اما آنچه در پایان هفته بیست و ششم یک‌بار دیگر به چشم آمد، اهمیت و لزوم توجه هرچه بیشتر به چیدمان داوری‌ها در هفته‌های حساس پایانی لیگ است. هفته‌هایی که یک اشتباه می‌تواند سرنوشت تیم‌ها را دستخوش تغییر کند؛ چه در بالا و چه پایین جدول! هرچند برخی مربیان صراحتاً از قضاوت‌های این هفته ابراز رضایت کردند، اما نگاهی به نظرات کارشناسان داوری نشان می‌دهد قضاوت داوران در برخی بازی‌ها تا چه اندازه پراشتباه و تأثیرگذار بود. 
پرسپولیس و استقلال با نتیجه مشابه ۲ بر یک از سد حریفان خود گذشتند. سرخپوشان در قائمشهر نساجی را کنار زدند و آبی‌پوشان نیز در تهران ذوب‌آهن را دست خالی روانه کردند، اما با وجود برتری، هر دو تیم ایرادات بسیاری را به نمایش گذاشتند. استقلال در نیمه نخست عملاً حرفی برای گفتن نداشت، به‌طوری‌که مهدی هاشمی‌نسب، دستیار نکونام صراحتاً می‌گوید در خصوص نیمه نخست صحبتی نمی‌کند. شاید، چون جایی برای دفاع کردن از عملکرد صدرنشین لیگ در ۴۵ دقیقه نخست بازی با ذوب‌آهن وجود نداشت! اما گویا استقلال ترجیح می‌دهد با شلوغ‌کاری در کنار خط، ایرادات فنی خود در زمین بازی را پنهان کند. شلوغ‌کاری که این‌بار حتی صدای برخی کارشناسان داوری را هم درآورده، به‌طوری‌که دزفولی، کارشناس داوری در واکنش به اتفاقات مصاف استقلال با ذوب‌آهن که اتفاقاً اشکالات داوری زیادی هم داشت، تأکید کرد ربیعی و ذوب‌آهن اطراف خود ملیجک ندارند که برایشان شلوغ‌کاری کند! 
اما پرسپولیس هم به‌رغم برتری در خانه حریف، ایرادات و اشکالاتی داشت که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند سرخپوشان را در هفته‌های پایانی لیگ به چالش بکشد. پرسپولیس در دومین بازی متوالی اخراجی داد. بعد از امید عالیشاه که ۱۰ دقیقه پایانی مصاف با سپاهان اخراج شد، این‌بار نوبت به سروش رفیعی بود که با دریافت دومین کارت زرد خود در مصاف با نساجی شرایطی را رقم بزند که پرسپولیس تقریباً یک نیمه ۱۰ نفره باشد و اتفاقاً میزبان نیز با استفاده از همین مسئله بود که بازی را به تساوی کشاند و شاید اگر درخشش اورانوف و دبل او نبود، پرسپولیس قهرمانی را در همین هفته به استقلال تعارف می‌زد. اتفاقی که نشان داد پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ که حساسیت‌ها به اوج خود رسیده بیشتر احساسی بازی می‌کند تا منطقی و این بدون شک به ضرر اوسمار و یارانش تمام خواهد شد اگر همچنان ادامه پیدا کند. 
اما شاید جالب‌ترین نتیجه در اصفهان رقم خورده باشد، جایی که استقلال خوزستان با تساوی مقابل سپاهان پرمهره به بقا امیدوار شد، خصوصاً که نساجی هم با شکست مقابل پرسپولیس موفق به ارتقای امتیاز و جایگاهش نشد. هرچند استقلال خوزستان، نساجی و فولادی که این هفته به تراکتور باخت، هنوز هم‌امتیاز هستند، اما برتری نفتی که همچنان قعرنشین است و نزدیکی امتیاز‌ها در انتهای جدول خود نشان از هیجان‌انگیز بودن هفته‌های پایانی دارد.
برچسب ها: سرخابی‌ ، نساجی ، فوتبال
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار