کد خبر: 458753
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد
۷۵۰۰ بدهکار مالیاتی ممنوع‌الخروج شدند/ارائه اطلاعات مالیاتی گروه آریا به دادگاه
علی عسکری امروز در محل سازمان امور مالیاتی گفت: حدود ۷۵۰۰ نفر بدهکار مالیاتی ممنوع‌الخروج شده‌اند و لیست این افراد مرتب در حال تغییر است، چون عده‌ای اضافه می‌شوند و عده‌ای با تسویه کردن مالیاتی از آن خارج می‌شوند.
وی گفت: اشخاص حقیقی که بیش از یک میلیون تومان بدهی مالیاتی داشته باشند بر اساس قانون ممنوع‌الخروج می‌شوند.
رئیس سازمان امور مالیاتی در مورد معوقه مالیاتی گفت: ۵۲۰۰ میلیارد تومان معوقه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی دارای بیش از صد میلیون تومان بدهی است که از اول سال جاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از معوقات وصول شده است.
وی گفت: از رقم ۵۲۰۰ میلیارد تومان معوقه مالیاتی حدود ۳۳۰۰ میلیارد تومان جریمه و بقیه اصل مالیات است.
عسکری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر شرکت بول فرانسوی طرف قرارداد در تهیه نرم‌افزار طرح جامع مالیاتی گفت: این شرکت همانگونه که وزیر امور اقتصادی در مجلس به نمایندگان توضیح داد کار تهیه نرم‌افزار طرح جامع مالیاتی را برعهده دارد و ما کارمان را با این شرکت ادامه خواهیم داد.ماچیزی غیر از حق‌الزحمه به آن شرکت نمی‌دهیم و قرار است آن شرکت نرم‌افزار را در اختیار ما قرار دهد.
رئیس سازمان امور مالیاتی یادآور شد: مگر ممکن کار به این بزرگی دارای مناسبات امنیتی و اطلاعاتی نباشد. اطلاعات این نرم‌افزار در قالب شبکه داخلی اینترانت است و ربطی به شبکه اینترنت ندارد.
عسکری در مورد مالیات شرکت‌های زیرمجموعه گروه امیرمنصور آریا گفت: چون پرونده این گروه در مرحله رسیدگی در دادگاه قرار دارد ،مسائل را از دادگاه بپرسید اما در مورد مالیات اطلاعات مالیاتی این شرکت‌ها با دادگاه مراوده می‌شود.
وی افزود: در بازنگری پرونده شرکت‌های گروه امیرمنصور آریا آنها تاکنون تخلف مالیاتی نداشته‌اند البته ممکن است کتمان مالیاتی داشته باشند که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
عسکری در پاسخ پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مالیات حقوق‌بگیران و کارمندان چه درصدی از درآمد مالیاتی را تشکیل می‌‌دهد، گفت: مالیات حقوق‌بگیران بخش خصوصی و عمومی و دولتی نزدیک ۸ درصد مالیات‌های کشور است،البته سهم مالیات حقوق به نسبت مجموعه مالیات درآمدی و بقیه فعالان اقتصادی بیشتر است.این یک واقعیت است به این معنا که در بخش‌های دیگر مالیات واقعی هنوز گرفته نمی‌شود اما تلاش بر این است در جهت عدالت مالیاتی و بر اساس حق مالیات همه بخش‌ها ستانده شود.
وی در مورد سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه ۹۱ گفت: پیش‌بینی سازمان مالیاتی به معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور ارائه شده اما هنوز لایحه بودجه به مجلس تقدیم نشده و پس از آن سقف معافیت‌های مالیاتی اعلام خواهد شد.
وی در مورد نحوه محاسبه مالیات ارزش افزوده کالاهای تولیدی گفت: برخی از شرکت‌ها مالیات ارزش افزوده را جداگانه محاسبه کرده و مجموع قیمت تمام شده کالا و مالیات ارزش افزوده را به عنوان قیمت نهایی کالا معرفی می‌کنند.
رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: در لایحه بودجه ۹۱بالغ بر ۳۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای سال آینده پیش‌بینی شده است.
وی در مورد مالیات ارزش افزوده جایگاه‌داران گفت: برخی از این جایگاه‌داران در پرداخت پول گاز به شرکت ملی گاز تعلل داشتند که مالیات ارزش افزوده هم پرداخت نشده بود اما این مسئله در حال حل شدن است.
عسکری در مورد عملکرد مالیات ارزش افزوده در سه ماهه پاییز امسال گفت: از ابتدای سال ۶ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان مالیات ارزش افزود دریافت شد که ۷۸ درصد تحقق نشان می‌دهد . همچنین در بخش فروش نقدی سکه ۲۳ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده دریافت شده.
رئیس سازمان امور مالیاتی در مورد شماره اقتصادی و کارت اقتصادی گفت: بعد از تجربه قبلی کد اقتصادی که موفقیت‌آمیز نبود شماره اقتصادی بعد از ۱۰ سال توقف دوباره به جریان می‌افتد و شماره جدید اقتصادی در دو مرحله به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می‌شود.
وی افزود: از دو هفته قبل به صورت آزمایشی فراخوان اشخاص حقوقی و از دهه فجر به صورت عمومی فراخوان اشخاص حقوقی تا پایان سال برای دریافت شماره و کارت اقتصادی دریافت می‌شود.
وی افزود: بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم فراخوان برای دریافت کد اقتصادی انجام می‌شود و همه وزارتخانه‌ها ، دانشگاه ، مدرسه و شرکت‌های انتفاعی و غیرانتفاعی فراخوان می‌شوند و در مرحله بعد نیز اشخاص حقیقی فعال اقتصادی برای دریافت شماره اقتصادی فراخوان می‌شوند.
وی در مورد جلوگیری از سوء استفاده از کارت اقتصادی گفت: در این مرحله با راستی‌آزمایی کد پستی و آدرس پستی برای اشخاص حقوقی بر مبنای شماره ثبت شرکت‌ها و برای اشخاص حقیقی بر اساس شماره ملی ، کد اقتصادی اعطا می‌شود.
وی یادآور شد: در ۱۰ ماه سال جاری معادل درآمد مالیاتی سال قبل به میزان ۲۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد که پیش‌بینی می‌شود در دو ماه بعدی تا ۹۰ درصد درآمد مالیاتی تحقق پیدا کند و علیرغم تحریم‌های اقتصادی که دنیای استکبار وضع کرده اما درآمد مالیاتی در سال جاری از رشد ۲۶ درصد برخوردار بوده است.
وی یادآور شد: مالیات کالا و خدمات در سال جاری ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات فرآورده‌های نفتی بوده است.
وی یادآور شد: همزمان با اعطای شماره اقتصادی به افراد امضای دیجیتال نیز به افراد داده می‌شود.
انتهای پیام/م

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار