کد خبر: 478369
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
 فارس: اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در مراسم بیست‌ودومین جشن گلریزان ستاد دیه اظهار داشت: همکاران ما در ستاد دیه، با کم هزینه‌ترین ابزار و سخت‌افزارها و همچنین نیروی انسانی محدود، خدمت بزرگی انجام می‌دهند.
 
وی ادامه داد: در 22 سال گذشته بیش از 60 هزار نفر از افرادی که به خاطر دیه و بدهکاری‌های غیرکلاهبرداری به زندان رفته بودند، با کمک ستاد دیه آزاد شدند.
 
جولایی گفت: در مراسم بیست‌ویکم که در تهران برگزار شد و همچنین حدود 200 مراسمی که در سطح کشور انجام شد، 12 هزار و 783 نفر آزاد شدند که مجموع بدهی این افراد بالغ بر 509 میلیارد تومان بود. بیش از 270 میلیارد تومان که حدود 53 کل بدهی بود، با گذشت رضایتمندانه طلبکاران کسر شد.
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به قانون اصلاح بیمه شخص ثالث ادامه داد: اگر این قانون اصلاح نمی‌شد امروز آمار زندانیان جرایم غیرعمد را باید 50 هزار نفر اعلام می‌کردیم. در سال 82 بیش از 30 هزار نفر وارد زندان شدند و در حال حاضر حدود 2 هزار نفر بابت دیه در زندان‌ها داریم؛ که 50 درصد آن موارد مربوط به تصادفات رانندگی است.
 
وی با بیان اینکه 5 هزار و 38 نفر بدهکاران دیه، 7 هزار و 775 نفر محکومان مالی و 348 نفر نیز زندانیان زن بودند، گفت: خیرین در مراسم جشن گلریزان‌ سال گذشته در سراسر کشور، حدود 14 میلیارد تومان کمک کردند.
 
جولایی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از تلف شدن انسان‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود هزار نفر در زمینه مهریه در زندان‌ها بلاتکلیف هستند و برای تمام زندانیان مهریه نیاز به 600 میلیارد تومان پول داریم که امیدواریم بتوانیم برای نیمی از این مبلغ رضایت بگیریم.
 
وی با بیان اینکه از خیرین نیز تقاضا داریم تعهدات خود در این زمینه را عملی کنند تا ما هم برای وصول آنها متحمل هزینه نشویم گفت: به عنوان مثال آقایی به نام «ن» سال گذشته مبلغی را تعهد کرد ولی یک «قران» هم وصول نشد؛ این آقا امسال هم می‌خواستند مبلغی را تعهد کنند اما من از نام بردن این فرد خودداری می‌کنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار