کد خبر: 520380
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
استقلال به صدر آمد، گهر سقوط كرد
تساوي پرسپوليس و ذوب آهن مهم‌ترين نتيجه بازي‌هاي ديروز هفته سي و دوم بود؛ هفته‌اي كه با انجام شش بازي شروع شد و دوشنبه با سه بازي مدعيان قهرماني تمام مي‌شود. ديروز همچنين صنعت نفت آبادان كه سقوطش قطعي شده راه‌آهن را شكست داد و در يكي ديگر از بازي‌ها نفت تهران با پيروزي برابر داماش جايگاهش را در رده پنجم تثبيت كرد تا پرسپوليس همچنان تيم ششم جدول باشد و فاصله‌اش براي رسيدن به يك رتبه بالاتر بيشتر شود و استقلال با پيروزي مقابل گهر دورود به صدر جدول بازگشت.

سرخپوشان در بازي با ذوب آهن در هفته سي‌و‌دوم ليگ، كاملاً متفاوت از هفته‌هاي قبل ظاهر شدند و حداقل نشان دادند كه سه امتياز بازي را مي‌خواهند و براي آن تلاش كردند. هر چند كه حضور كريم انصاريفر در تركيب اصلي و بازي ضعيف او در نيمه اول باعث شد از سرعت سرخپوشان كاسته شود، چرا كه انصاريفر در اكثر حملات پرسپوليس، بيش از آنكه به عنوان يكي از مهره‌هاي خط حمله سرخپوشان ديده شود، به عنوان بازيكني از خط دفاع ذوب آهن عمل مي‌كرد و حتي زماني هم كه يك موقعيت تك به تك عالي نصيب او شد، توپ را طوري به سمت دروازه حريف هدايت كرد و به بيرون زد كه گل نكردن آن توپ به مراتب سخت‌تر از گل كردن آن بود و انصاريفر به خوبي از پس گل نكردن اين توپ برآمد! 

سرخپوشان و ذوب آهن هر دو بازي را هجومي آغاز كردند و اين نشان مي‌داد تفكرات هر دو مربي هجومي است و هيچ كدام نمي‌خواهند فرصت‌ها را حتي در نيمه اول از دست دهند. 

سرخپوشان در همان دقايق ابتدايي بازي و در حالي كه هفت دقيقه از زمان بازي مي‌گذشت، مي‌توانستند روي ارسال خوب هافبك مقدونيه‌اي خود دروازه حريف خود را باز كنند اما عادت بي‌دقتي مهاجمان اين تيم، در اين هفته‌هاي باقي مانده و پاياني ليگ نيز ترك نشده و همين مسئله باعث شد نيمكت تيم ميزبان نفسي به راحتي بكشد. اما اين تازه اول كار شاگردان يحيي بود كه قصد كرده بودند قبل از به صدا در آمدن سوت نيمه اول، دروازه ميزبان خود را باز كنند. 

ذوب اما اين حمله را بي‌جواب نگذاشت و دقيقه نهم بازي بود كه پيام صادقيان با دريبل‌هاي خود خط دفاع پرسپوليس را مغلوب كرد و دروازه نيلسون را هدف قرار داد و مي‌رفت كه دروازه سرخپوشان را باز كند اما گلر سيه چرده پرسپوليس در دو مرحله توانست به سختي توپ را به آغوش كشيده و دروازه‌اش را نجات دهد. اين توپ در برگشت به شكلي خطرناك از كنار دروازه ذوب آهن به بيرون رفت تا سرخپوشان بار ديگر از گلر ميزبان زهر چشم بگيرند. حملات يكي درميان دو تيم به همين ترتيب ادامه داشت تا اينكه در دقيقه ۱۹ بازي زلاتكو روي تلاش غلامرضا رضايي به زيبايي دروازه ذوب آهن را فروريخت. 

بعد از اين گل اندكي از شدت حملات پرسپوليس كاسته شد و شاگردان يحيي بيشتر به دفاع رو آورده و در حملات خود كم تعداد بودند اما چند مرتبه ديگر هم دروازه ذوبي‌ها را تهديد كردند كه در اين بين سهم انصاريفر در گل نشدن توپ‌ها و حملات اين تيم كاملاً پر رنگ بود. در آن سوي ميدان نيز ذوبي‌ها تلاش زيادي كردند كه نيمه اول را به عنوان تيم بازنده به پايان نبرند و بازي را مساوي كنند اما تلاش آنها نتيجه‌اي نداد و بازي با همان تك گل زلاتكو به سود سرخپوشان به پايان رسيد. 

ذوب آهن كه چيزي براي از دست دادن نداشت، سعي داشت در نيمه دوم نتيجه بازي را به سود خود تغيير دهد اما پرسپوليس در نيمه دوم به خوبي توانست از تك گلي كه به ثمر رسانده بود دفاع كند و خط دفاع اين تيم اجازه هيچ نفوذ جدي را به ياران فرهاد كاظمي نداد اما در دقيقه ۷۱ بازي، ذوب آهن ثمره تلاش خود را گرفت و توسط مهدي رجب زاده كه در نيمه دوم بازي به عنوان يار تعويضي به ميدان آمده بود، دروازه نيلسون را فرو ريخت و بازي را به تساوي كشاند تا همه چيز براي دو تيم از ابتدا شروع شود. پرسپوليس كه تا قبل از اين گل بيشتر به دفاع روي آورده بود و حملات اين تيم با تعداد بازيكن كمتري تدارك ديده مي‌شد، بعد از مساوي شدن بازي بار ديگر جلو كشيد و همين مسئله باعث شد حملات تيم ذوب‌آهن هم كه تا پيش از گل نتوانسته بود از خط ۱۸ قدم اين تيم عبور كند، تا آستانه دروازه نيلسون پيشروي كند. 

ذوب‌آهن بعد از گل مساوي با انگيزه بيشتري بازي را دنبال كرد و در چند نوبت نيز مي‌توانست با به ثمر رساندن گل دوم، بازي را به سود خود خاتمه دهد اما نيلسون اجازه نداد سبزپوشان ميزبان بار ديگر دروازه‌اش را باز كنند و سرانجام بازي با نتيجه مساوي يك- يك به پايان رسيد تا با توجه به تساوي مس و فجر، جايگاه سرخپوشان در جدول رده بندي تغييري نكند و در رتبه ششم جدول باقي بمانند. اما اين مساوي براي ذوبي‌ها نيز نتيجه خوبي بود كه شايد ارزش آن در هفته‌هاي بعدي كه هفته‌هاي حساس پاياني ليگ است مشخص شود، چراكه با توجه به نزديكي امتياز ذوب و آلومينيوم هرمزگان، هنوز نمي‌توان در خصوص سقوط يكي از اين دو تيم به ليگ آزادگان خيلي مطمئن سخن گفت.
در آخرين بازي باقيمانده از هفته سي‌ويكم نيز استقلال ديروز در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادي با دو گل بر گهر دورود غلبه كرد تا خود به صدر جدول برگردد و گهر نيز به دسته‌يك سقوط كند. 

نتايج ساير بازي‌هاي ديروز
نفت آبادان يك - راه آهن صفر
صبا ۲ - سايپا يك
نفت تهران ۲ - داماش گيلان صفر
ملوان بندر انزلي صفر - پيكان صفر
فجر شيراز يك – مس كرمان يك
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار