کد خبر: 520703
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
استقلال - سپاهان، امروز ساعت 19
 دو بازي ديگر هم امروز برگزار مي‌شود؛ دو مسابقه‌اي كه هر چند حساسيت‌شان به پاي جدال تيم‌هاي اول و دوم ليگ نمي‌رسد، اما هر كدام از اين دو بازي هم حساسيت‌هاي خاص خودش را دارد، از بازي گهر – آلومينيوم كه با وجود صعود تيم لرستاني براي هرمزگاني‌ها نبرد مرگ و زندگي است تا بازي تراكتور – فولاد كه پس از نااميدي تبريزي‌ها براي كسب قهرماني، مي‌خواهد هر طور شده سومي‌اش را حفظ كند؛ رتبه‌اي كه از سوي فولادي‌ها نشانه گرفته شده. با اين وضعيت امروز را مي‌توان داغ‌ترين روز ليگ دانست؛ روزي كه تمام مسابقاتش كه آخر حساسيت است و به شما اجازه نمي‌دهد حتي پلك بزنيد! 

استقلال – سپاهان، ساعت ۱۹
اوج حساسيت در يك بازي فوتبال، مسابقه‌اي كه مي‌تواند ورزشگاه آزادي را از ساعت ۱۹ امروز تبديل به يك كوره داغ كند. نبرد استقلال – سپاهان، تيم‌هاي اول و دوم جدول كه تنها يك امتياز با هم فاصله دارند، استقلال ۶۳ امتيازي است و صدرنشين، سپاهان هم با ۶۲ امتياز بيخ گوش آبي‌ها، آن هم در فاصله سه هفته تا تمام شدن ليگ، با اين شرايط مسابقه امروز دو تيم مي‌تواند تا اندازه زيادي تكليف قهرمان ليگ را مشخص كند. به همين خاطر امروز چشم همه فوتبالي‌ها به ورزشگاه آزادي است تا يك مسابقه داغ و جذاب ببينند؛ ديداري كه با توجه به شرايط دو تيم، محافظه‌كاري در آن جايي نخواهد داشت تا پيش بيني شود امروز هواداران دو تيم تماشاگر يك بازي جذاب باشند. 

استقلال و سپاهان در شرايطي به هم رسيده‌اند كه با توجه به نتايج و اتفاقاتي كه قبل از بازي برايشان افتاده چندان با‌آرامش آماده اين مسابقه نشده‌اند، حاشيه‌ها و اتفاقاتي از جنس مختلف، استقلال در حالي روبه‌روي سپاهان قرار مي‌گيرد كه حاشيه‌هاي اين تيم پس از باخت به الهلال و تشويق فرهاد مجيدي سكو‌نشين دوباره استارت خورد، موضوعي كه باعث شد قلعه‌نويي و برخي بازيكنان استقلال برابر تشويق مجيدي موضع بگيرند و بگويند تشويق بازيكني كه در زمين حضور ندارد تمركز آنها را به هم مي‌زند. هر چند اين حاشيه‌ها با برد استقلال برابر گهر فروكش كرده، اما به نظر مي‌رسد دوباره اين اختلافات به آتش زير خاكستر تبديل شده و در صورت نتيجه نگرفتن در اين بازي مي‌تواند دوباره استقلال را وارد بحران كند. 

به رغم اين حاشيه‌ها، استقلالي‌ها كه روزهاي خوبي را در ليگ پشت سر مي‌گذارند و در نيم فصل دوم تاكنون شكستي نداشته‌اند، اميدوار به تكرار نتيجه بازي رفت با سپاهان هستند، مسابقه‌اي كه استقلال با گل خسرو حيدري سپاهان را در اصفهان شكست داد. اگر چه در آخرين مصاف دو تيم، كه ۱۰ فروردين در جام حذفي برگزار شد سپاهان در ضربات پنالتي برنده بازي لقب گرفت. استقلال در صورت برتري مي‌تواند فاصله امتيازي‌اش را باسپاهان در فاصله دو هفته تا پايان ليگ به ۴ برساند و به قهرماني نزديك‌تر شود. 

در طرف ديگر، سپاهان هم با توجه به نتايج ضعيفي كه در ليگ قهرمانان آسيا گرفته آماده رويارويي با استقلال شده است. خوردن هشت گل در دو بازي و سه شكست از چهار مسابقه شاگردان كرانچار در آسيا، زردپوشان اصفهاني را در‌آستانه حذف از ليگ قهرمانان قرار داده است. با اين وجود سپاهاني‌ها كه بر خلاف آسيا در ليگ روند صعودي داشته‌اند عنوان كرده‌اند با توجه به حذف در آسيا، تمام تمركزشان را روي ليگ و جام حذفي گذاشته‌اند تا ناكامي در ليگ قهرمانان را جبران كنند. سپاهان پنج هفته است كه در ليگ پشت سر هم پيروز مي‌شود و كرانچار و تيمش نمي‌خواهند زنجير اين بردها قطع شود، اما به نظر مي‌رسد با توجه به صحبت‌هاي ديروز كرانچار در كنفرانس مطبوعاتي پيش از بازي كه اعتراف كرده مساوي هم براي سپاهان خوب است به نظر مي‌رسد اصفهاني‌ها به تساوي هم در مسابقه امروز راضي باشند. 

سپاهان در صورت پيروزي با استقلال، با دو امتياز بيشتر نسبت به آبي پوشان صدرنشين مي‌شود تا در‌آستانه كسب چهارمين قهرماني پياپي ليگ قرار بگيرد و يك ركورد جاودانه از خودش به جا بگذارد. البته تساوي بازي امروز، بازي‌هاي دو تيم را در دو هفته آخر حساس‌تر از هميشه مي‌كند.

نگاهي به تاريخچه بازي‌هاي استقلال- سپاهان نشان مي‌دهد كه كفه ترازو به سمت اصفهاني‌ها سنگين‌تر است. اين دو تيم تاكنون ۶۰ مسابقه در رقابت‌هاي مختلف مقابل هم به ميدان رفته‌اند، ۶۰مسابقه‌اي كه ۲۵ بار با برنده شدن سپاهان، ۲۱ بار با برد استقلال و ۱۴ بار هم با نتيجه مساوي به پايان رسيده است. همچنين قلعه‌نويي در حالي امشب براي شانزدهمين‌بار روي نيمكت استقلال برابر سپاهان مي‌نشيند كه نتوانسته كارنامه موفقي داشته باشد. امير در طول دوران سرمربيگري خود ۱۵ بار هدايت استقلال را برابر سپاهان بر عهده داشته كه حاصل آنها ۴ برد، ۴ تساوي و ۷ باخت براي استقلال بوده است. 

ساير بازي‌ها
تراكتور – فولاد، ساعت ۱۷
گهر دورود – آلومينيوم، ساعت ۱۷
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار