کد خبر: 520940
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
پس از جلسه ديروز كفاشيان و كرش برنامه‌هاي تيم ملي نهايي شد
 البته كرش ديروز هم مهمان ويژه بازي استقلال و سپاهان بود و از نزديك وضعيت ملي‌پوشان را زير نظر گرفت تا سرمربي پرتغالي كه چند هفته‌اي بود به مرخصي رفته بود و همين مسئله انتقادات زيادي را متوجه او و فدراسيون كرده بود، اين روزها سرش حسابي شلوغ باشد و به گفته خودش تمام دغدغه‌اش بازي‌هاي حساس تيم ملي در خرداد است. 

بازگشت كرش از مرخصي‌هاي جنجالي
كارلوس كرش در حالي شنبه شب به تهران برگشت كه مرخصي‌هاي زياد او باعث شده بود انتقادات زيادي متوجه فدراسيون شود. اهالي فوتبال از اينكه كرش پس از هر بازي تيم ملي به مرخصي طولاني مدت مي‌رود انتقاد و عنوان كردند در روزهايي كه ليگ به هفته‌هاي پاياني رسيده و بازي‌ها حساس‌تر از هميشه هست، نبودن كرش در ايران بي‌معني است. با وجود اين انتقادات، علي كفاشيان رئيس و هادي آيت‌اللهي نايب رئيس فدراسيون فوتبال به اين انتقادها واكنش نشان دادند و اعلام كردند كه مرخصي‌هاي كرش خارج از قرارداد او نيست و او طبق قراردادش هر چند وقت يك‌بار براي مرخصي يا تماشاي بازي‌هاي ملي‌پوشان ايراني شاغل در خارج به اروپا مي‌رود. 

با تمام اين انتقادها بود كه كارلوس كرش شامگاه شنبه وارد تهران شد. كرش بعد از بازي ايران و كويت در روز ششم فروردين به مرخصي رفت و بعد از ۱۷ روز، شنبه شب به ايران آمد. گفته مي‌شود كرش براي انجام امور شخصي و عيادت از مادرش به مرخصي رفته و در اين سفر ديداري با لژيونرهاي فوتبال ايران نداشت كه جزو مأموريت‌هاي او به حساب بيايد. علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال اعلام كرده كه اين آخرين مرخصي كرش بوده و او تا پايان مسابقات مقدماتي جام‌جهاني در خرداد ماه از ايران نخواهد رفت.
اين در شرايطي است كه طولاني شدن مرخصي كارلوس كرش اين شايعه را به وجود آورد كه او در اعتراض به تأخير فدراسيون در پرداخت قراردادش به نشانه قهر به اروپا رفته است، البته اين شايعه را ديروز نبي تكذيب كرد و به تسنيم گفت: «‌شايعه قهر كرش بعد از بازي ايران و كويت صحت ندارد و اين موضوع تنها يك شايعه است.» 

تدابير ويژه فدارسيون و كرش براي بازي‌هاي حساس خرداد
كارلوس كرش پس از برگشت از مرخصي ۱۷ روزه‌اش برنامه فشرده كاري را براي خودش تنظيم كرده كه با چيدن جلسات مختلف با مديران فدارسيون به دنبال مهيا كردن شرايط مناسب براي اردوي تيم ملي براي سه بازي پاياني ايران است؛ سه مسابقه‌اي كه با توجه به وضعيت گروه هر كدام از آنها يك فينال است. به همين خاطر سرمربي تيم ملي مي‌خواهد هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهد تا اردوي تيم ملي براي اين بازي‌ها بدون مشكل برگزار شود. كرش در همين راستا ديروز با علي كفاشيان درباره برنامه‌هاي تيم ملي جلسه داشت. 

اين جلسه علاوه بر نهايي شدن برنامه‌هاي تيم ملي، خروجي ديگري هم داشت. طبق بررسي‌هاي به عمل آمده و با توجه به برنامه بازي‌هاي مقدماتي جام‌جهاني و اينكه نتيجه صعود تيم ملي به جام‌جهاني به آخرين ديدار مقابل كره‌جنوبي ارتباط پيدا مي‌كند، نياز به همزماني ديدارهاي كره‌جنوبي – ايران در سئول و ازبكستان ـ قطر در تاشكند ديده مي‌شود كه فدراسيون فوتبال ايران به همين جهت از فيفا خواست تا اين دو ديدار به صورت همزمان انجام شود. از سوي ديگر به جهت اهميت مسائل داوري بازي‌هاي باقيمانده، فدراسيون فوتبال در مكاتباتش از فيفا خواسته است تا در دو ديدار مقابل قطر و لبنان، از داوران غرب آسيايي و در ديدار مقابل كره‌جنوبي از داوران شرق آسيايي براي سه بازي باقيمانده انتخاب نشوند. 

پنج‌شنبه اين هفته هم جلسه كفاشيان، كرش، تاج و كاظمي به منظور برنامه آتي تيم ملي در ادامه راه و جانمايي تقويم تيم‌هاي ملي مطابق با تقويم فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار مي‌شود. 

۲۴ارديبهشت، شروع اردوي تيم ملي
طبق برنامه‌اي كه كارلوس كرش به فدراسيون داده، اردوي تيم ملي پس از پايان ليگ برتر شروع مي‌شود. در همين رابطه ديروز اميد نمازي به ايسنا توضيحات بيشتري داده است: «‌تمام شدن ليگ در ۲۰ ارديبهشت با توافق سازمان ليگ و رضايت كادرفني تيم ملي بوده و تمرينات تيم ملي از بيست و چهارم ارديبهشت شروع مي‌شود.‌» اردويي كه به گفته نمازي يك ريكاوري براي برطرف شدن خستگي ليگ است: «بي‌ترديد بازيكنان به خاطر فشردگي اين بازي‌ها دچار خستگي مي‌شوند و چنين نگراني از سوي علاقه‌مندان تيم ملي منطقي است، اما ما بايد سعي كنيم تمرينات را به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنيم كه بازيكنان طراوت و شادابي كافي را پيش از ورود به فشار تمرينات پيدا كنند و مشكلي از اين بابت نداشته باشيم. در خود اردوها برنامه‌هاي ريكاوري متنوعي خواهيم داشت.» 

عمان و عراق حريفان تداركاتي ايران قبل از بازي با قطر
همچنين تيم ملي طبق برنامه، دو بازي تداركاتي هم قبل از بازي حساس ۱۴ خرداد با قطر خواهد داشت. عمان و عراق حريفان شاگردان كرش هستند، اين در حالي است كه پيش از اين گفته مي‌شد تيم ملي در ارديبهشت با يك تيم مطرح اروپايي بازي مي‌كند، با اين وجود به نظر مي‌رسد تلاش‌هاي فدراسيون به نتيجه نرسيده تا تيم‌هاي آسيايي به عنوان حريفان ايران انتخاب شوند. ايران در اولين بازي تداركاتي‌اش اول خرداد در مسقط با عمان بازي مي‌كند. پس از اين بازي تيم ملي به تهران بر مي‌گردد و سپس سوم خرداد عازم اردوي امارات مي‌شود. 

در اين اردوي آماده‌سازي هم تيم ملي يك بازي تداركاتي دارد و شاگردان كرش ششم خرداد در اردوي امارات در ديداري تداركاتي مقابل عراق قرار مي‌گيرند. بنا بر برنامه اعلامي، تيم ملي قرار است ۱۲ خرداد براي بازي مقابل قطر از امارات عازم اين كشور ‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار