کد خبر: 521139
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
از شكايت اصفهاني‌ها عليه مظفري زاده تا اخراج موقت حاتمي و صادقي
برجسته‌ترين حاشيه اين اعتراض سپاهاني‌ها به داوري سعيد مظفري زاده است كه معتقدند به ناحق فرشيد طالبي را اخراج كرده و گل آفسايد استقلال را پذيرفته است. البته در اردوي استقلال هم درگيري قلعه نويي با فرزاد حاتمي و امير حسين صادقي مهم‌ترين خبر ديروز بود كه باعث شد تا سرمربي خشمگين آبي پوشان كه به شدت از عملكرد اين دو بازيكن عصباني است آنها را از حضور در تمرينات تيم تا اطلاع ثانوي منع كند. 

اعتراض شديد سپاهان به داوري
اصفهاني‌ها معتقدند سوت‌هاي اشتباه داوري، سه امتياز را از سپاهان گرفته و آنها مستحق پيروزي بوده‌اند. اشاره مسئولان سپاهان به دو تصميم جنجالي سعيد مظفري‌زاده است. اولين اعتراض مسئولان سپاهان به اخراج پر حاشيه فرشيد طالبي است، مدافعي كه در بازي قبلي استقلال و سپاهان در نيمه نهايي جام حذفي هم كارت قرمز گرفته بود. اين مدافع در بازي دوشنبه شب هم پس از اينكه با خطاي هند در دقايق اول بازي يك كارت زرد گرفت، در دقيقه ۳۵ هم به دليل خطا روي سيد ايمان موسوي در يك موقعيت گلزني كارت دوم را گرفت و اخراج شد.
اخراج طالبي در حالي بود كه او مي‌گويد مستحق اخراج نبوده. اوپس از پايان بازي گفت: « به ما مي‌گويند بايد محكم بازي كنيم، چطور مي‌توانم محكم بازي كنم در شرايطي كه دست به فرهاد مجيدي مي‌زنم خطا مي‌شود. در صحنه اول من را شارژ كرد و وقتي كارت زرد اول را گرفتم آنقدر تجربه دارم كه در ادامه رعايت كنم تا اخراج نشوم.» او ديروز هم اعتراف كرد كه همچنان در شوك اخراج است.
طالبي به تسنيم گفت: «هنوز شوكه هستم و نمي‌دانم چه اتفاقي رخ داد كه اخراج شدم. آنقدر تجربه دارم كه وقتي يك كارت زرد گرفتم كاري نكنم كه اخراج شوم. اما در دو صحنه كه معتقدم هيچ‌كدام از آنها خطا نبود كارت گرفتم و اخراج شدم. نمي‌گويم كه يك بازيكن احتمال ندارد در نيمه اول اخراج شود اما بعيد مي‌دانم بازيكني تاكنون به دليل دو خطايي كه من انجام دادم از زمين بازي اخراج شده باشد.»
اعتراض دوم اصفهاني‌ها به صحنه گل تساوي استقلال در دقايق تلف شده است كه زرد پوشان مي‌گويند در موقعيت آفسايد به ثمر رسيد و سبب شد تا در نهايت اين بازي مساوي شود. پس از اين تصميمات جنجالي بود كه زلاتكو كرانچار كه معمولاً كم به داوري اعتراض مي‌كند دوشنبه شب در كنفرانس مطبوعاتي پس از پايان بازي به شدت از داوري انتقاد كرد و گفت: « نحوه داوري به شكلي بود كه سرنوشت قهرمان ليگ را در ابهام قرار داد. از عملكرد داوري راضي نيستم، دو كارت زردي كه به طالبي داده شد مقدار زيادي سختگيرانه بود. در صحنه گل استقلال قبل از اينكه بازيكن اين تيم صاحب توپ شود و بخواهد سانتر كند او در موقعيت آفسايد قرار داشت. اين تصميمات باعث شد در ابهام به سر ببريم و تيم‌ها ندانند كه سرنوشتشان به چه شكلي است. دوست داشتيم امروز تكليف قهرمان مشخص شود.»
رسول خوروش، سرپرست سپاهان كه پس از تساوي اين تيم با استقلال، اعتراف كرده كه زردپوشان اصفهاني تنها با معجزه مي‌توانند جام بگيرند از شكايت باشگاه از مظفري‌زاده خبر داده است. خوروش ديروز به ايسنا گفت: « بازيكنان ما خيلي زحمت كشيدند، اما عملكرد داور باعث شد بازي مساوي شود. البته ما هيچ‌گاه بدون نظر كارشناسان درباره داوري‌ها نظر نمي‌دهيم. در صحنه اخراج طالبي، داور بايد به مهاجم استقلال اخطار مي‌داد، چون شبيه‌سازي كرده بود، اما به اشتباه بازيكن ما را جريمه كرد. گل استقلال هم در موقعيت آفسايد به ثمر رسيد و من براي عسگري، رئيس دپارتمان داوري متاسفم كه بدون ديدن فيلم بازي عملكرد داور را مورد قبول قرار داد.»
سرپرست سپاهان درباره صحبت‌هاي برخي كارشناسان داوري مانند فنايي درباره درست بودن اخراج طالبي به تسنيم گفته است: «درچنين شرايطي بازيكني كه در آفسايد قرار دارد اگر به توپ نگاه هم كند آفسايد است. نمي‌دانم فنايي كارشناس داوري چگونه گفته كه اين بازيكن تأثير‌ي نداشت. البته طبيعي است كه كارشناسان داوري هواي داوران را داشته باشند تا بي‌آبرويي نشود اما همه ديدند مظفري‌زاده با سپاهان چه كار كرد. تنها راهي كه مي‌توانستند از سپاهان امتياز بگيرند همين بود، چراكه تيم ما قدرت خود را در نيمه‌نهايي جام حذفي و اين بازي نشان داد كه چگونه ۱۰ نفره از استقلال پيش بود.»
حاتمي و صادقي حق تمرين ندارند
در اردوي استقلال هم پس از پايان بازي با سپاهان همه چيز تحت تاثير عصبانيت شديد امير قلعه نويي از برخي بازيكنان استقلال به خصوص فرزاد حاتمي است. حاتمي كه در نيمه دوم به عنوان بازيكن جانشين به ميدان آمده بود به عقيده قلعه‌نويي نتوانسته انتظارات او را بر آورده كند.
حتي برخورد لفظي شديد قلعه نويي با حاتمي پس از سوت پايان بازي از چشم دوربين عكاسان پنهان نمانده بود. قلعه نويي همچنين در كنفرانس مطبوعاتي به شدت از فرزاد حاتمي انتقاد كرد: « جعفري كه اندازه من است روي سر حاتمي سر مي‌زد. خدا به هر كسي كه هر چه مي‌دهد بايد ظرفيت هم بدهد و حاتمي اين ظرفيت را ندارد و روزهاي اول خوب تمرين مي‌كرد اما اكنون نه.» ديروز اعلام شد حاتمي تا اطلاع ثانوي بنا بر تصميم كادر فني اين تيم در تمرينات استقلال شركت نخواهد كرد.
ماجدي در مورد درگيري لفظي ايمان موسوي، فرزاد حاتمي با امير قلعه‌نويي گفت: « از كلمه درگيري لفظي استفاده نكنيد زيرا اينها استاد و شاگرد هستند. قلعه‌نويي استاد است و حق دارد كه فرياد بزند و از آنها پاسخ بخواهد مثل شاگرد و استادي كه در سر كلاس هستند و استاد از شاگرد توضيح مي‌خواهد. قلعه‌نويي هم حرفي زده كه ديگران بايد از آن تمكين كنند.»همچنين امير‌حسين صادقي كه در بازي با سپاهان كارت زرد گرفت و قلعه نويي به دليل ترس از اخراج شدن او را تعويض كرد نيز مورد انتقاد سرمربي استقلال قرار گرفته و او هم فعلاً حق شركت در تمرين را ندارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار