کد خبر: 521637
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۱
جلسه بدون نتيجه سازمان ليگ و كرش براي هماهنگي برنامه‌هاي تيم ملي با ليگ برتر فصل آينده

بي‌نتيجه بود و كرش و سازمان ليگ به توافق نرسيدند، آن هم پس از اينكه سرمربي تيم ملي و مسئولان فدراسيون و سازمان ليگ پنج شنبه در ساختمان ميدان شيخ بهايي دور هم نشستند تا درباره ليگ سال آينده و هماهنگي برنامه آن با برنامه‌هاي تيم ملي صحبت كنند. پس از چند ساعت بحث، خروجي جلسه پنج شنبه بي‌نتيجه بود و اختلاف‌ها مانند سال گذشته همچنان ادامه دارد. سال پيش كرش مي‌گفت براي اينكه بازي‌هاي ليگ فشرده نباشد و تيم ملي براي اردوهايي كه او در نظر گرفته زمان داشته باشد بهتر است كه فدراسيون جام حذفي را برگزار نكند. اگر چه سرانجام مخالفت باشگاه‌ها كار خودش را كرد و جام حذفي قرعه‌كشي شد.
حالا هم براي اينكه براي فصل جديد ديگر مشكلات سال پيش تكرار نشود، فدراسيون و سازمان ليگ به دنبال هماهنگي با سرمربي پرتغالي هستند، هماهنگي كه در جلسه پنج شنبه به دست نيامد. البته آن طور كه فدراسيوني‌ها مي‌گويند مواضع دو طرف به هم نزديك است، هر دو مي‌گويند براي اينكه هم تيم ملي فصل بعد فرصت بيشتري براي اردوها داشته باشد و هم كيفيت ليگ بالاتر برود، بهتر است ليگ ۱۶ تيمي شود، مسئله‌اي كه مي‌تواند تقويم ليگ را براي فصل جديد سبك‌تر كند. همه اينها در حالي است كه شنيده مي‌شود دست هايي از بيرون فدراسيون در كار است تا ليگ برترسال آينده ۱۸ تيمي بماند، موضوعي كه اگر اتفاق بيفتد حتماً اخم‌هاي كرش را بيشتر از قبل در هم خواهد كرد و اختلاف‌ها بين او و فدراسيون دوباره بالا خواهد گرفت.

ابتدا در اين جلسه كرش با اشاره به برنامه‌هاي پيش روي تيم ملي درخواست‌هايي را به سازمان ليگ ارائه كرد. او با اشاره به سه فرمول پيش روي فوتبال ايران به مسئولان فدراسيون و سازمان ليگ اعلام كرد: «برنامه‌هاي فصل آينده ليگ برتر فوتبال را با سه احتمال صعود مستقيم ايران به جام جهاني، رفتن ايران به مرحله پلي‌آف يا حذف تيم ملي ايران از مسابقات جام جهاني در نظر بگيرند.»
كارلوس كرش در مورد فرمول اول، يعني صعود مستقيم ايران به جام جهاني، فقط خواستار حضور ملي‌پوشان در اردوي اين تيم در روزهاي مورد نظر فيفا شده و تنها اختلاف نظر سرمربي تيم فوتبال ايران با مسئولان سازمان ليگ برتر اين است كه او مي‌خواهد بازيكنان ملي‌پوش را دو هفته قبل از مسابقات در اختيار داشته باشد و سازمان ليگ اين زمان را در حد يك هفته مي‌داند.
سرمربي پرتغالي با اشاره به فرمول دوم كه احتمال رفتن ايران به مرحله پلي‌آف است در اين نشست به مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ برتر گفت: « در اين صورت مسابقات فشرده‌اي را در پيش رو خواهيم داشت و بازيكنان بايد بيشتر در اختيار تيم ملي باشند. در اين مرحله ابتدا بايد با تيم‌هايي چون عراق، اردن يا عمان روبه‌رو شويم و سپس در مقابل تيم‌هايي چون شيلي، اروگوئه، پاراگوئه و ونزوئلا قرار بگيريم.
سرمربي تيم ملي فوتبال در ادامه با تأكيد بر اينكه ايران چه مستقيم به جام جهاني برود و چه به مرحله پلي‌آف برسد با برنامه‌اي فشرده از نظر ديدارهاي تداركاتي و اردويي روبه‌رو خواهد بود، تصريح كرد: «به شدت با ۱۸ تيمي ماندن ليگ برتر مخالف هستم و بهتر است ليگ ۱۶ تيمي شود. اگر قرار است ليگ فصل آينده با ۱۸ تيم برگزار شود ديگر برگزاري مسابقات جام حذفي براي سال آينده منتفي شود.»
سرمربي تيم ملي فوتبال همچنين پيشنهاد كرد: «در صورت رفتن تيم ايران به مرحله پلي‌آف و با توجه به فشرده شدن مسابقات دو، سه هفته از رقابت‌هاي ليگ برتر در زمان‌هاي نزديك به بازي‌هاي تيم ايران بدون بازيكنان ملي‌پوش برگزار شود. »كرش همچنين در اين نشست اردوهاي تداركاتي در كشورهايي چون اسپانيا و پرتغال را براي سال جاري به مسئولان فدراسيون فوتبال پيشنهاد كرد.

علي كفاشيان پس از جلسه مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ برتر با سرمربي تيم ملي درخصوص آن توضيحات بيشتري داد: «اين جلسه براي برنامه‌ريزي مسابقات فصل آينده بود و نتايج خوبي داشت. ما وظايفي را براي تيم ملي و سازمان ليگ درنظر گرفتيم، از جمله آنكه مسابقات ليگ برتر و جام حذفي تا ۲۰ ارديبهشت ماه تمام شود و كليه بازيكنان ملي‌پوش در اختيار تيم ملي قرار گيرند.»
رئيس فدراسيون فوتبال درخصوص اينكه احتمال دارد تيم ملي فوتبال در راه صعود به جام جهاني ناكام بماند، گفت: «اين گزينه را نيز ما بايد مدنظر داشته باشيم تا خدايي ناكرده اگر تيم ملي به جام جهاني نرفت براساس آن برنامه‌ريزي مناسبي ترتيب دهيم.» كفاشيان همچنين درباره ۱۶ يا ۱۸ تيمي برگزار شدن ليگ برتر گفت: «آنچه مصوبه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال بوده و تا به امروز پابرجاست ۱۶ تيمي شدن ليگ برتر است اما تا پايان مسابقات ليگ و پيكارهاي انتخابي جام جهاني صبر مي‌كنيم و تصميم نهايي در اين باره را بعد از اين مسابقات خواهيم گرفت.»
او با تأييد اين موضوع كه كارلوس كرش خواهان كنار گذاشتن جام حذفي در صورت ۱۸ تيمي ماندن ليگ برتر شده است، خاطر نشان كرد: «اين يك نظر شخصي است كه سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان دارد اما بايد ديد هيئت رئيسه فدراسيون و سازمان ليگ چه تصميمي اتخاذ خواهند كرد..»

مهدي تاج هم پس از اين جلسه اميدوار است در جلسات بعدي سازمان ليگ با كارلوس كرش به توافق برسد. رئيس سازمان ليگ در اين باره گفت: « آقاي كرش برنامه‌هاي تيم ملي فوتبال كشورمان در فصل آينده فوتبالي را اعلام كرد تا براساس آن تقويم و برنامه مسابقات ليگ برتر را تعيين و اعلام كنيم. برنامه ما اين است كه سيزدهمين دوره ليگ برتر را از ۲۰ تا ۲۲ تيرماه ۹۲ آغاز كنيم و از ۱۸ تا ۲۰ ارديبهشت ۹۳ به اتمام برسانيم. ايشان براي برگزاري بازي در روزهاي فيفا برنامه‌ها و اردوهايي تدارك ديده است كه برنامه ليگ با توجه به اين مورد تدوين خواهد شد..»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار