کد خبر: 522065
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۱
اولين همايش تجليل از چهره‌هاي ماندگار پرسپوليس
مراسمي با حضور بيش از ۷۰۰ مهمان كه همگي از خانواده بزرگ پرسپوليس اعم از مديران، مربيان، بازيكنان گذشته و حال باشگاه بودند و البته تعدادي از مسئولان فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و جمعي از مسئولان ساير باشگاه‌ها و فدراسيون‌ها و البته اصحاب رسانه كه براي تجليل از پيشكسوتان دهه‌هاي ۴۰ و ۵۰ و قدرداني از خانواده پيشكسوتان از دست رفته پرسپوليس تدارك ديده شده بود. برنامه‌اي كه با اشك‌ها و لبخند‌هاي زيادي همراه بود و شايد تنها نقض عمده آن كه بسيار هم به چشم آمد، حضور خياباني، مجري استقلالي صدا و سيما بود كه جذابيت را از اين همايش گرفته بود و مانع از ابراز احساسات پرسپوليسي‌ها مي‌شد. يك مرتبه هم در حالي كه اسامي درگذشتگان پرسپوليس را مي‌خواند، نام همايون بهزادي را به زبان آورد و هرگز هم از اين اشتباه خود عذرخواهي نكرد! 

اهداي تمثال به ۱۲ چهره ماندگار
اولين همايش تجليل از چهره‌هاي ماندگار پرسپوليس، بر پايه تقدير و تشكر از پيشكسوتان دهه‌هاي ۴۰ و ۵۰ برگزار شده بود، اما در خلال برنامه، از تمامي مربيان و مديران و سرپرستان سابق تيم تقدير و تشكر شد. اما مهم‌ترين قسمت اين همايش، تجليل ويژه از ۱۲ چهره ماندگار پرسپوليس دهه ۴۰و۵۰ بود كه با اهداي شمايل آنها به صورت مجسمه‌هاي طلايي رنگ همراه بود و اشك بر چشمان ماندگار‌ترين چهره‌هاي پرسپوليس نشاند. همايون بهزادي، حسين كلاني، كاظم رحيمي، هادي طاووسي، بيوك وطنخواه، رضا وطنخواه، ابراهيم آشتياني، علي پروين، فريدون معيني، جعفر كاشاني، محمود خوردبين و حميد جاسميان ۱۲ چهره ماندگار پرسپوليس بودند كه با حضور روي سن و اهداي لوح، هديه و تمثال، از آنها بابت سال‌ها حضور و تلاششان در پرسپوليس، تقدير و تشكر شد ضمن اينكه از مرتضي احمدي نيز به عنوان قديمي‌ترين هوادار پرسپوليس تجليل شد. 

تحت پوشش بيمه قرار گرفتن ۱۱۰ پيشكسوت
از ديگر اقدامات رويانيان براي پيشكسوتان پرسپوليس، اهداي لوح تقدير براي ۱۱۰ پيشكسوت پرسپوليس و تحت پوشش بيمه قرار دادن آنها و خانواده‌هايشان بود كه با توجه به ضيق وقت، به ۱۰ فر از پيشكسوتان به نمايندگي از سايرين، اين مزايا اهدا شد، اما گفته شد مزايا و تقدير‌نامه سايرين به در منازل آنها فرستاده مي‌شود. ضمن اينكه گفته شد قسمتي از سهام باشگاه به صورت نمادين به پنج پيشكسوت پرسپوليس اهدا شده است. 

يادي از درگذشتگان
يادمان پيشكسوتان درگذشته پرسپوليس با دعوت و تجليل از خانواده‌هاي زنده‌يادان؛ محراب شاهرخي، شيرزادگان، سليماني، گنجاپور، صفر ايرانپاك، مجيد سبزي، فريبرز مرادي و تقديم لوح يادبود و هديه‌ به خانواده آن عزيزان از دست رفته، قسمتي ديگر از اين مراسم بود كه با پخش آيتم هايي از آنها و مزارشان همراه بود و همه را به سكوت و اداي احترام به در‌گذشتگان خانواده بزرگ پرسپوليس واداشت. 

رونمايي از كتاب پرسپوليس
اما رونمايي از كتاب پرسپوليس، حاضران در سالن همايش را به شدت به وجد آورده بود. از ابتداي مراسم، حاضران در گوشه‌اي از سن، قسمتي را ديده بودند كه با پرچمي سرخ رنگ و همراه با آرم باشگاه پرسپوليس مخفي شده بود. جايي كه به قول مجري برنامه، گنج پرسپوليس زير آن پنهان شده بود و در ميانه‌هاي برنامه، رويانيان به همراه كاشاني، پروين و مايلي كهن براي نشان دادن گنج پنهان پرسپوليس روي سن رفتند و با برداشتن پرچم پرسپوليس، كتاب پرسپوليس را رونمايي كردند. كتابي كه در پايان مراسم، به عنوان يادبودي از اولين همايش تجليل از چهره‌هاي ماندگار پرسپوليس، به مهمانان هديه شد. براي رونمايي از كتاب پرسپوليس، حاضران در مراسم شمارش معكوس را از شش شروع كردند و اين تنها زماني بود كه پرسپوليسي‌ها توانستند بي‌توجه به تلاش خياباني، در اين خصوص، در مهماني خانوادگي خود براي رقيب ديرينه‌شان كري بخوانند.
تقدير از رسانه‌ها
با توجه به برنامه‌هاي فشرده‌اي كه براي اين مراسم در نظر گرفته شده بود، فرصت چنداني براي پيشكسوتان نبود كه بخواهند با حضور روي سن صحبت كنند. اما چند تن از آنها همچون همايون بهزادي و حسينعلي كلاني فرصت صحبت كردن يافتند و به نمايندگي از ساير پيشكسوتان، بابت گرد هم جمع كردن خانواده بزرگ پرسپوليس از رويانيان تشكر كردند و از حاضران خواستند كه به شعار اصلي پرسپوليس كه برگرفته از مكتب شاهين است(اول اخلاق، دوم درس و سوم فوتبال)پايبند باشند. در اين بين اما كلاني، اصحاب رسانه را هم از قلم نينداخت. كلاني كه يكي از مردان ماندگار پرسپوليس به شمار مي‌رود، در صحبت‌هايش با تقدير از زحمات رسانه‌ها اعلام كرد اگر به اينجا رسيده حدود ۸۰ درصد از موفقيت‌هايش را مديون رسانه‌ها و دوستانش است. 

تشكر پرسپوليس از استقبال خانواده پرسپوليس
روابط عمومي باشگاه پرسپوليس در پي حضور پرشور خانواده بزرگ پرسپوليس در اين همايش و استقبال از آن، از حاضران و مهمانان تشكر و اعلام كرد كه تلاش‌هاي باشگاه براي برگزاري دومين همايش پرسپوليس آغاز شده و قرار است در همايش بعدي، از پيشكسوتان دهه‌هاي ۶۰و۷۰ تقدير و تجليل شود. ضمن اينكه رويانيان هم اعلام كرد كارهاي بزرگي براي پرسپوليس در حال اجراست و به زودي اخباري خوب و خوشحال‌كننده در خصوص باشگاه به هواداران و خانواده بزرگ پرسپوليس داده مي‌شود.
رويانيان در طول مراسم آرام و قرار نداشت و مدام در حال هماهنگ كردن كارها بود تا مبادا نامي از قلم بيفتد يا كوتاهي صورت گيرد. با اين وجود اما به دليل حضور پرتعداد پرسپوليسي‌ها و ضيق وقت، فرصت نشد كه از همه بازيكنان سابق اين تيم تقدير و قدرداني شده و نام آنها اعلام شود كه رويانيان ابتدا و انتهاي برنامه بابت اين موضوع از همه عذرخواهي كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار