کد خبر: 522796
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۱
شايعه‌اي كه هر روز جدي تر مي‌شود
امير قلعه نويي از استقلال مي‌رود، اين شايعه‌اي است كه پس از بازي سه شنبه شب با الريان قطر جدي تر از قبل شده است. صحبت‌هاي قلعه نويي در كنفرانس مطبوعاتي پس از پيروزي استقلال مقابل الريان و صعود آبي پوشان به يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا شايعه جدايي سرمربي آبي پوشان را تقويت كرده. او در اين مصاحبه با تأييد شنيده‌هايي كه درباره رفتنش از استقلال در پايان فصل به گوش مي‌رسد گفت كه «برخي دوست ندارند قلعه نويي با استقلال نتيجه بگيرد.» شنيده مي‌شود به جز اين سنگ اندازي‌ها، مشكلات مالي هم در قطع همكاري احتمالي امير با استقلال بي‌تاثير نيست. با اين وجود علي فتح الله زاده ديروز سعي كرد در مصاحبه با خبرگزاري‌ها از ماندن قلعه نويي در استقلال خبر دهد اما از باشگاه استقلال خبر مي‌رسد كه علاوه بر جدايي سرمربي آبي‌ها، فتح الله‌زاده هم شايد رفتني شود، موضوعي كه مي‌تواند شانس اول قهرماني ليگ دوازدهم را با يك چالش جدي براي فصل آينده مواجه كند. 

دلخوري‌ها از چند ماه پيش شروع شد و اين هفته‌ها اوج گرفته، اوج گرفتني كه باعث شده تا قلعه نويي از جدايي‌اش از استقلال خبر دهد، آن هم در حالي كه كارنامه او با استقلال در فصل جاري موفقيت‌آميز بوده، صعود به مرحله بعد ليگ قهرمانان و قرار گرفتن آبي‌پوشان در آستانه قهرماني ليگ برتر، نتايجي است كه استقلال با قلعه نويي گرفته تا احتمال رفتن او مانند يك شوك براي هواداران آبي پوشان باشد. درباره اينكه چرا سرمربي استقلال در هفته‌هاي پاياني حرف از جدايي مي‌زند شنيده‌هاي زيادي به گوش مي‌رسد.
گفته مي‌شود مشكلاتي كه قلعه نويي با رسانه‌ها دارد در اين تصميم بي‌تاثير نيست. رابطه سرمربي استقلال در چند سال گذشته با رسانه‌ها سردتر از قبل شده است و نگاه منفي قلعه نويي نسبت به انتقادات روزنامه‌ها باعث شده تا سرمربي استقلال، اين گونه نقدها را مغرضانه بداند و صراحتاً بگويد كه برخي رسانه‌ها براي زمين زدن تيم‌هاي قلعه نويي آستين‌هايشان را بالا زده‌اند.
اين اختلافات در فصل جديد به اوج رسيده تا جايي كه سرمربي‌ آبي‌ها در جمع خصوصي عنوان كرده كه برخي مي‌خواهند با سنگ اندازي نگذارند او موفق شود. به همين خاطر قلعه نويي تصميم به رفتن از استقلال گرفته تا كمتر در تيررس رسانه‌ها قرار داشته باشد و بتواند در يك جو آرام تر مربيگري كند. شايعاتي كه درباره حضور او در يك تيم خارجي و البته ذوب آهن به گوش مي‌رسد در همين راستا است.
البته از نقش مشكلات مالي استقلال در تصميم امير براي قطع همكاري‌اش با استقلال نبايد گذشت. ليگ در شرايطي رو به پايان است كه بي‌پولي آبي‌ها هنوز مانند اول فصل ادامه دارد و بازيكنان و مربيان درصد كمي از قراردادشان را دريافت كرده‌اند. حساب خالي باشگاه سبب شده تا قلعه نويي به موفقيت با استقلال در فصل آينده دچار شك و ترديد شود. او معتقد است با ادامه اين وضعيت نمي‌تواند براي حضور قدرتمندانه تر در ليگ آينده و همچنين آسيا برنامه‌ريزي كند و نخواهد توانست بازيكنان مورد نظرش براي تقويت قدرت تيم را به استقلال بياورد. به همين دليل قلعه نويي گفته است نمي‌تواند با دست خالي، انتظارات را بر آورده كند و به همين خاطر در صورت حل نشدن اين مشكل ساز جدايي كوك كرده است.

در كنفرانس مطبوعاتي پس از پيروزي سه‌شنبه استقلال برابر الريان بود كه قلعه نويي به طور رسمي اعلام كرد كه شايد فصل آينده در استقلال نباشد. او در واكنش به اين پرسش كه براي فصل آينده چه برنامه‌اي خواهد داشت گفت:«معلوم نيست مرا بخواهند يا نه چراكه سر نخواستنم دعواست. فصل كه تمام شد براي آينده تصميم‌گيري خواهم كرد. خدا گواه است نه ليست بازيكنان مورد نظرم براي فصل آينده را داده‌ام و نه بازيكناني كه نمي‌خواهم را اعلام كرده‌ام؛ چراكه معلوم نيست خودمان باشيم يا نباشيم. در اين مملكتي كه وضعيت مار‌پله‌اي است و مشخص نيست در ۲۴ ساعت آينده جا‌به‌جا مي‌شويم يا نه نمي‌توان در مورد آينده تصميم‌گيري كرد. متأسفانه در كشور ما ارزش‌گذاري وجود ندارد و ممكن است يك آقايي بيايد نيشي بزند و ما برويم. به همين خاطر تا دو بازي در ليگ برتر و ديدارهايي كه در ليگ قهرمانان آسيا خواهيم داشت صبر و بعد از آن تصميم‌گيري خواهم كرد.»
او دقايقي بعد از كنفرانس در يك مصاحبه تلويزيوني هم با تكرار احتمال جدايي از استقلال گفت: «‌يكسري آقايان هستند كه دوست ندارند امير قلعه‌نويي نتيجه بگيرد و با همين هدف هم با فرهنگ استقلال بازي مي‌كنند. مربي كه بزرگترين قرارداد تاريخ فوتبال را به عشق مردم رد كرده و ۱۴، ۱۵ جام را به دست آورده و هفت، هشت جاي صدمه ديده در بدنش است، مورد علاقه آنها نيست. اميدوارم در فصل آينده مربي بزرگي در كنار باشگاه بزرگ استقلال باشد و بتواند اين باشگاه را به اهدافش برساند.» 

با وجود صحبت‌هاي سرمربي آبي‌ها، ديروز علي فتح الله زاده سعي كرد به هواداران اين تيم اطمينان بدهد كه قلعه نويي فصل بعد هم روي نيمكت استقلال مي‌نشيند. مديرعامل آبي‌ها ديروز در اين رابطه به ايسنا گفت: «قلعه‌نويي هيچ مشكلي نداريم. الحمدلله دوستان براي من حرمت قائلند. در ابتداي فصل به او گفتم كه امير من روي تو حساب كرده‌ام و او هم مردانه تا پايان فصل ايستاد. هنوز ۳۰ درصد پولش را بيشتر نگرفته است؛ حرمتي كه ما براي هم قائل هستيم از سرمايه‌هاي مادي خيلي بالاتر است. قطعا اگر از قلعه‌نويي بخواهم او فصل بعد هم در استقلال مي‌ماند. ما هيچ منتي براي استقلال نداريم. اما بالاخره سرمربي هم زندگي خودش را دارد و يكسري حداقل‌ها را مي‌خواهد. قلعه‌نويي امسال حداقل ۴۰ درصد كمتر از بقيه تيم‌ها گرفته است كه اگر چنين كاري كرده، ۱۰ درصد به خاطر احترامي است كه براي من قائل بوده و ۹۰ درصد به خاطر استقلال و هواداران است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار