کد خبر: 522955
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
ماني سعيدي | يك شروع اميدواركننده و يك پايان نااميد كننده ، حكايت اولين حضور تراكتور در ليگ قهرمانان آسيا ، شكست چهارشنبه شب تراكتور در امارات مقابل الجزيره ، كار را براي شاگردان اوليويرا تمام كرد تا آنها هم كنار سپاهان قرار بگيرند. در حالي تيم تبريزي در فاصله يك هفته تا پايان مرحله گروهي ، شانسي براي صعود ندارد كه با توجه به نتايجي كه شاگردان اوليويرا در دور رفت گرفته بودند هواداران پر شور اين تيم تبريزي خودشان را براي صعود و مراحل بعد آماده كرده بودند اما بازي هاي تراكتور در دور برگشت آرزوهاي هواداران پرشور تراكتور را نقش بر آب كرد تا آنها خاطره خوشي از اولين دوره شركت در آسيا نداشته باشند.
اما چرا چه بلايي بر سر تراكتور آمد ؟ از بازي رفت با الجزيره تا بازي برگشت با الجزيره ، تنها دو ماه زمان بود ، مدت زماني كه تيم تبريزي دو چهره متفاوت از خودش نشان داد كه از زمين تا آسمان تفاوت داشت . مرور اتفاقاتي كه در اين فاصله بر سر تراكتور آمده به خوبي نشان مي دهد كه تبريزي ها در اولين حضور آسيايي شان بيشتر از آن كه از تيم هاي حريف ضربه بخورند از خودشان ضربه خورده اند.
ناكامي تراكتور در آسيا را بايد به پاي حاشيه هاي خودساخته اين تيم نوشت و گرنه تراكتور همان تيم سابق بود با همان مربي و بازيكنان اما حاشيه هاي خارج از زمين تيم هفته به هفته اوج مي گرفت و نتيجه آن هم شد بازي هاي ضعيف نماينده تبريز در بازي هاي برگشت و خداحافظي زودهنگام با آسيا . تاثير اتفاقات خارج از زمين بر روي بازي هاي تراكتور موضوعي است كه در چند بازي اخير اين تيم به خوبي مشهود است ، خبري از بازي زيبا و تماشاگر پسند شاگردان اوليويرا نيست و از همه مهم تر مهاجمان اين تيم كه تا چند وقت پيش نقطه قوت تراكتور بودند راه دروازه را گم كرده اند . زدن يك گل در سه مسابقه آخر تراكتور در آسيا گوياي همه چيز است .
افت فني تراكتور را همان طور كه اشاره شد بايد در حاشيه هاي اين جست و جو كرد كه توان تيم را گرفت. اين در حالي است كه با توجه به شرايط حساس تراكتور تمام همت كادر فني و مديريت تراكتور بايد به سمتي مي رفت كه نگذارد تيمشان وارد حاشيه شود ، مسئله اي كه مي توانست راه صعود به مرحله بعد را هموارتر كند اما اين اتفاق در مجموعه تراكتور نيفتاد و باعث شد تا اين تيم تبريزي وارد بحران شود ، بحراني كه با حذف از ليگ قهرمانان آسيا شديدتر هم خواهد شد.
اختلاف جعفري مديرعامل تراكتور و اوليويرا يكي از همان حاشيه هايي بود كه از نقش آن نبايد در نتايج ضعيف چند وقت گذشته تراكتور گذشت. اختلافي كه از مصاحبه هاي جعفري عليه توني شروع شد آن هم در شرايطي كه نماينده تبريز احتياج به حمايت داشت اما مديرعامل تراكتور بدون توجه به اين موضوع ، اختلافش با اوليويرا را در روزنامه ها علني كرد آن هم در حمايت چند بازيكن نيمكت نشين كه جعفري معتقد بود بايد اوليويرا بيشتر از آنها استفاده كند.
اگر چه اين مصاحبه ها دخالت در امور فني بود و در حوزه اختيارات مديرعامل نيست اما به نظر مي رسد جعفري مي توانست اين نكته ها را بدون اينكه رسانه اي كند به گوش سرمربي پرتغالي برساند اما مديرعامل تراكتور با كشاندن اين موضوع به رسانه ها ، تيمش را به حاشيه كشاند .حمايت جعفري از اين بازيكنان باعث شد تا آنها هم مقابل سرمربي تيم در بيايند و عليه توني موضع بگيرند ، مسئله اي كه سبب شكسته شدن حريم مربي و بازيكن شد تا حاشيه هاي تراكتور بيشتر شود .
در اين شرايط كه تراكتور گرفتار حاشيه هاي داخلي بود سه شكست پشت سر هم و حذف از آسيا آن هم پس از شروع خوب چندان دور از انتظار نبود تا بحراني كه خود تبريزي ها ساختند گريبان اين تيم را بگيرد ،؛ موضوعي كه مي تواند درسي براي تبريزي ها باشد كه با درك شرايط كاري نكنند كه اولين حضور آسيايي تراكتور به رغم شروع خوب ، با يك پايان تلخ همراه شود كه در صورت حفظ آرامش تيم و جلوگيري از حاشيه ها مي توانست طور ديگري رقم بخورد و حتي شايد با صعود تراكتور همراه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار