کد خبر: 522990
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
واكنش دوباره آبي‌ها به شايعه تباني استقلال با بازيكنان رقيب
سعيد احمديان | حرف و حديث‌ها تمامي ندارد؛ حرف و حديث‌هايي كه برخي مي‌گويند واقعيت است و برخي ديگر فقط شايعه‌اي است براي خراب كردن چهره امير قلعه‌نويي. اما هر چه باشد اين بحث‌ها اين روزها داغ است، بحث هايي كه بعد از اشتباهات عجيب حاج صفي در بازي داماش و سپاهان داغ‌تر هم شده. مي‌گويند قلعه نويي با بازيكنان رقيب مي‌بندد تا كم كاري كنند و در عوض سال بعد پيراهن استقلال را بپوشند، شايعاتي كه انگار بايد آخر فصل كه مي‌شود پشت سر تيم‌هاي قلعه نويي مطرح شود و حالا هم ليگ دوازدهم رو به پايان است و اين شنيده‌ها نقل محافل. قلعه نويي تكذيب و شايعه سازان را به خدا واگذار مي‌كند اما انگاراين روزها سؤال اصلي در هر رسانه‌اي در اين باره از اوست، مانند برنامه ورزش و مردم ديروز كه بهرام شفيع دوباره اين ماجرا را پيش كشيد و قلعه نويي و فتح‌الله‌زاده را روي خط آورد تا تماشاگران تلويزيوني پاسخ شان را درباره اين حرف و حديث‌ها بشنوند، حرف و حديث هايي كه انگار تمامي ندارد!

داماش و سپاهان، ورزشگاه عضدي رشت، اوج حساسيت براي زردپوشان اصفهاني بود كه تنها براي پيروزي به رشت‌ آمده بودند تا جنگ قهرماني را با استقلال به هفته آخر بكشانند اما اشتباهات عجيب يك بازيكن همه چيز را خراب كرد تا اصفهاني‌ها ببازند و جام قهرماني فاصله زيادي تا استقلالي‌ها نداشته باشد. متهم اين شكست هم احسان حاج صفي بود كه هواداران عصبي سپاهان، بعد از سوت پايان او را نشانه رفته بودند، خطاي هند او در محوطه جريمه كه گل اول را به داماش هديه داد و گل دوم رشتي‌ها هم كه روي اشتباه حاج صفي وارد دروازه سپاهان شد؛ اشتباهاتي كه مي‌تواند براي هر بازيكن رخ دهد، اما حاج صفي انگار بدشانس بود كه هفته‌هاي آخر ليگ بود و تيم قلعه نويي رقيب سپاهان.
همين بود كه شايعات بالا گرفت و حاج صفي متهم شد. تكذيب پشت تكذيب سودي نداشت تا داغ‌ترين شايعه روز در محافل فوتبالي بپيچد و دوباره نگاه‌ها رو به قلعه‌نويي شود. همين بود كه بهرام شفيع ديروز هم از سرمربي آبي پوشان و هم مديرعامل، از اين شايعات پرسيد. ابتدا اين قلعه نويي بود كه روي خط آمد تا به عنوان مهمان تلفني در اين باره صحبت كند.
قلعه نويي با بيان اينكه در ايران همه به دنبال نخبه‌كشي هستند به انتقاد از حرف و حديث‌هاي اخير پيرامون قهرماني اين تيم و خطاي برخي بازيكنان تيم‌هاي رقيب اشاره كرد و گفت:« متأسفانه برخي‌ها به دنبال مطرح كردن مسائلي هستند كه از اساس غلط است. من زماني كه كريم بوستاني در استقلال اهواز يك قهرماني را از من گرفت او را به كادر فني تيمم اضافه كردم. آيا آن زمان هم اين مسائل را مطرح كردند؟ اگر تيم استقلال اهواز باخته بود و من بوستاني را مي‌آوردم چه مي‌كردند؟»
سر مربي استقلال در مورد مسائلي كه پيرامون احسان حاجي صفي مطرح مي‌شود گفت:«حاجي صفي سه سال شاگرد من بوده و يك مومن است نه مسلمان. او از يك خانواده سالم و با شرافت است و مسائلي كه پيرامون وي مطرح مي‌شود صحيح نيست. متأسفانه در ايران مي‌خواهند هركس كه در حركت است را متوقف كنند كه ما چاره‌اي به جز پناه بردن به خدا نداريم. »
او در پايان باز هم فرصت را مناسب ديد تا از رسانه‌ها بنالد و بگويد كه با اين گونه اتهامات مي‌خواهند از او يك چهره زشت بسازند: «برخي قلم به دستان نمي‌خواهند من موفق شوم. متأسفانه برخي دوستان دارند از قلعه نويي يك چهره زشت مي‌سازند. اميدوارم شرايطي فراهم شود كه همه توانايي مربي ايراني را باور كنند و به او احترام بگذارند. ما مربيان خوبي داريم كه بايد قدر آنها را بدانيم. »
همچنين قلعه‌نويي چند روز قبل از اين مصاحبه از قوه قضائيه خواسته بود تا به اين شايعات ورود كند:« افكار ناپاك، قلم ناپاك را هم به همراه دارد و مگر در ايتاليا يوونتوس يك رده پايين‌تر سقوط نكرد؟‌ بهتر است قوه قضائيه به اين مسائل ورود كند نه اينكه هر كسي جام را از دست مي‌دهد هر حرفي مي‌خواهد بزند و نه معاد و نه روز آخرت را قبول داشته باشد. مگر سوآرز آبشار نزد؟ چند دقيقه بعد هم بازيكن حريف را گاز گرفت آيا به او انگ زدند؟ علي‌زاده هم در دقيقه ۸۶ به پرسپوليس پنالتي داد آيا من چيزي گفتم؟ متأسفانه نه نظارتي وجود دارد و نه برخوردي مي‌شود. من خواستم كه آيت‌الله لاريجاني دادستان ورزشي بگذارد و به اين مسائل ورود شود. »
علي فتح‌الله‌زاده هم كه دقايقي بعد به عنوان مهمان برنامه ورزش و مردم به استوديوي ورزش و مردم آمده بود درباره اين شايعه از قلعه‌نويي و مجموعه باشگاه استقلال دفاع كرد: «از حاج صفي شناخت زيادي ندارم ولي اگر اين بازيكن مي‌خواست با ما تباني كند، در جام حذفي كه براي استقلال اهميت زيادي داشت پنالتي‌اش را گل نمي‌كرد. من منكر ناپاكي در فوتبال نيستم ولي به جرئت مي‌گويم يكي از پاك‌ترين فوتبال‌هاي دنيا را داريم. »
مديرعامل استقلال مي‌گويد اين شايعات وقتي زياد مي‌شود كه برخي ظرفيت باخت ندارند:« تمام اين صحبت‌ها از جايي ناشي مي‌شود كه در ايران ظرفيت باخت نداريم. ما در مسابقات جام حذفي به ناحق باختيم و حذف شديم ولي چيزي نگفتيم. »فتح الله زاده ادامه داد:«سپاهاني‌ها در دو بازي رفت و برگشت مقابل الاهلي عربستان هشت گل خوردند. پس ما بايد منتظر باشيم وقتي فصل تمام شد تمام بازيكنان آنها به عربستان بروند؟ به نظرم اين تفكرات را بايد از فوتبال جمع كنيم. »
مديرعامل باشگاه استقلال در پايان هم گفت كه بازيكن بايد غيرت داشته باشد و به اين مسائل آلوده نشود:« از همين جا اعلام مي‌كنم هر كسي مي‌خواهد با بازيكنان استقلال براي فصل بعد مذاكره كند اين اجازه را دارد. بازيكن بايد خودش شرف و غيرت داشته باشد كه تا آخر فصل و تا آخرين بازي براي تيمش از جان مايه بگذارد. ما بايد به بازيكنان احترام بگذاريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار