کد خبر: 523401
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
پرسپوليس- ملوان، دومين بازي هفته سي‌و‌سوم
 پرسپوليس – ملوان، دومين بازي هفته سي و سوم ليگ دوازدهم و تنها بازي امروز است كه به ميزباني سرخپوشان در آزادي برگزار مي‌شود. اين بازي اگر چه تأثير‌ي در وضعيت اين دو تيم ندارد، اما حساسيت‌هاي ويژه‌اي دارد. اين سومين رويارويي دو تيم در فصلي است كه چيزي تا پايان آن فرصت باقي نمانده و البته آخرين فرصت براي آنكه ملوان بتواند انتقام يك شكست سنگين را از شاگردان يحيي گل محمدي بگيرد.
دو تيم نه شانس صعود دارند و نه ترس سقوط و نه حتي تغيير خاصي در جايگاهشان ايجاد مي‌شود. پرسپوليس نهايتا مي‌تواند ششمي خود را در جدول تثبيت كند و ملوان هم اگر يازدهم نماند، يك پله بالا و پايين مي‌شود. اما هم ملوان و هم پرسپوليس، فقط براي پيروزي و كسب سه امتياز به ميدان مي‌روند. سرخپوشان سعي دارند ليگي را كه جز ناكامي برايشان نداشته آبرومندانه به پايان ببرند و با كسب يك برد خانگي، با روحيه‌اي بالا به مصاف سپاهان در جام حذفي بروند.
اما ملوان هم انگيزه‌هاي زيادي براي پيروزي در آزادي و برابر سرخپوشان دارد. انزلي‌چي‌ها كه هنوز شكست با شش گل از پرسپوليس در جام حذفي را از ياد نبرده‌اند، به دنبال جبران اين باخت سنگين و پايان دادن به ناكامي‌هاي اين فصل خود هستند.
ملوان نيم فصل اول را در حالي به پايان رسانده بود كه بر سكوي چهارم جدول سكونت داشت و اميدوار بود بتواند در پايان فصل سهميه حضور در رقابت‌هاي آسيايي را كسب كند. اما در نيم فصل دوم ورق برگشت و شاگردان احمدزاده نتوانستند راهي را كه نيم فصل اول رفته بودند بپيمايند و تغييرات ايجاد شده در كادر فني و حتي حضور مدير متمول هم نتوانست كاري از پيش ببرد و حالا اين تيم به پايان دادن ليگ با همين رتبه يازدهمي جدول نيز راضي است اما با اين وجود براي بازي امروز با سرخپوشان برنامه‌هاي زيادي دارد و مي‌خواهد در آخرين فرصت‌هاي باقي مانده، حداقل برابر پرسپوليس اعاده حيثيت و باخت شش تايي خود برابر اين تيم را جبران كند.
البته سرخپوشان هم با دلايلي كاملاً مشابه ميهمان امروز خود، به دنبال كسب پيروزي هستند، خصوصاً كه پيروزي در اين بازي، بي‌شك مي‌تواند براي اين تيم روحيه بخش باشد، چرا كه سرخپوشان شش روز بعد، آزمون سختي برابر سپاهان دارند. آزموني كه آخرين شانس اين تيم براي رسيدن به عنوان قهرماني است.
ملوان اما در بازي حساس امروز، تمام نفرات خود را در اختيار ندارد و اين كار سفيد پوشان انزلي را سخت مي‌كند. سعيد سالارزاده مدافع مياني ملوان، به دليل سه اخطاره بودن نمي‌تواند تيمش را همراهي كند. ضمن اينكه طبق اخبار دريافتي از اردوي ملوان، مهرداد اولادي و سيدجلال رافخايي دو مهاجم اين تيم به دليل مصدوميت اين بازي را از دست داده‌اند و محمد حيدري ديگر مهاجم ملوان هم وضعيت مبهمي دارد.
البته گل محمدي هم با چنين مشكل مشابهي دست به گريبان است. مهرداد پولادي، ميثم نقي زاده، رضا حقيقي و پروويچ از جمله بازيكنان مصدوم پرسپوليس هستند كه نمي‌توانند برابر ملوان به ميدان بروند. ضمن اينكه به احتمال فراوان علي كريمي و حسين ماهيني هم براي پرهيز از تشديد مصدوميت و از دست دادن بازي با سپاهان، بنا به صلاحديد كادر فني، در بازي امروز به ميدان نمي‌روند تا بتوانند خود را براي فينال جام حذفي آماده كنند.
ديدار رفت دو تيم در انزلي اما برخلاف بازي جام حذفي با تساوي ۲-۲ به پايان رسيده بود، ديداري كه در آن مازيار زارع و محمد آهي براي انزلي‌چي‌ها و نوروزي و فشنگچي براي سرخپوشان گلزني كرده بودند. اما با توجه به اختلافاتي كه نوروزي با كادر فني، خصوصاً يحيي پيدا كرده، شايد اجازه نيابد در اين بازي به ميدان برود. هرچند گل محمدي بعد از چند روز از اخراج نوروزي، بار ديگر او را به تيم باز گرداند. اما به نظر نمي‌رسد در اين يكي دو بازي باقيمانده، فرصتي براي به ميدان رفتن پيدا كند.
اما آنچه احمدزاده را براي رويارويي امروز ملوان برابر پرسپوليس نگران كرده است، وضعيت نه چندان جالب بازيكنان اين تيم است كه بعد از گذشت ماه‌ها و شنيدن وعده‌هاي فراوان، هنوز نتوانسته‌اند مشكلات مالي خود با باشگاه را حل و فصل كنند و حالا در شرايطي كه دو هفته به پايان ليگ باقي مانده، صداي بازيكنان در آمده است، به طوري كه بسياري از آنها قبل از بازي با پرسپوليس، هدايتي، مدير اين تيم را مخاطب قرارداده‌اند و از وي خواسته‌اند تكليف خودش را مشخص كند كه بالاخره ملواني است يا پرسپوليسي!
البته مسئولان ملوان اعلام كرده‌اند در صورت پيروزي تيمشان برابر پرسپوليس، پاداش ويژه‌اي براي بازيكنان در نظر مي‌گيرند و سعي داشتند با اين خبر روحيه و انگيزه بازيكنان را بالا ببرند اما بازيكناني كه هنوز موفق به دريافت مطالبات خود از اين تيم نشده‌اند، اميدي به وصول پاداش‌هايي كه وعده آن داده مي‌شود ندارند اين مسئله سرمربي ملوان را به شدت نگران كرده است. اما بايد ديد بازيكنان ملوان امروز با پرسپوليس تسويه حساب مي‌كنند يا با مديران ملوان خصوصاً هدايتي كه مدت‌هاست خبري از او نيست و حتي براي صحبت كردن با بازيكنان هم زحمت حضور در انزلي را به خود نداده!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار