کد خبر: 628606
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
شیوا نوروزی
مجید جلالی رفت و تونی اولیویرا بازگشت تا شاید تراکتورسازی پس از مدت ها رنگ آرامش را ببیند. این تیم در رده ششم جدول قرار دارد و همین مسئله است که هواداران و مدیران باشگاه را نگران کرده.
از آخرین برد تراکتورسازی چهار هفته می گذرد. در طول این مدت یک باخت و سه تساوی حاصل تلاش آقا معلم و شاگردانش بوده. پس از صدرنشینی کوتاه مدتی که قرمزها تجربه کردند همه چیز دست به دست هم داد تا تراکتورسازی از روند رو به رشدش فاصله بگیرد. شکست مقابل سپاهان اولتیماتوم ها به جلالی را شدت بخشید. مصاحبه های گاه و بی گاه مدیرعامل باشگاه تمرکز را این تیم گرفت و حاشیه را افزایش داد. تا آنجاکه سرمربی پیشین تراکتور رسما استعفایش را اعلام کرد. هرچند که مجید جلالی در مصاف با فجر روی نیمکت این تیم نشست اما این بازی عملا حکم خداحافظی برای او داشت.
همنطور که انتظار می رفت هیات مدیره باشگاه بدون هیچ شک و تردید و اصراری با استعفای آقا معلم موافقت کرد. بررسی گزینه های جانشینی زیاد طول نکشید و انتخاب میان حمید استیلی، رسول خطیبی و تونی اولیویرا کار چندان سختی نبود. البته نباید تلاش جدی خطیبی برای نشستن روی نیمکت تراکتور را نادیده گرفت. رسول خطیبی که به دلالیلی نامعلوم از گسترش فولاد جدا شد بدش نمی آمد هدایت تراکتورسازی را به دست بگیرد. اما خوشبختانه زینی زاده این بار حرفه ای عمل کرد و آینده تیم پرطرفدار تبریزی را به دست کسی که حتی مدرک درجه یک مربیگری هم ندارد نداد.
مربی پرتغالی که گویا در این مدت بیکار هم بوده خیلی زود با تراکتورسازان وارد مذاکره شد، مذاکره ای که می شد حدس زد خیلی راحت به توافق می انجامد. در این میان تنها یک نکته است که مربی پا به سن گذاشته را بر سر دوراهی آمدن یا نیامدن به ایران قرار داده؛ 500 میلیون تومان ناقابل طلبی است که اولیویرا از این تیم دارد. قرمزها هنوز با گذشت یک فصل از رفتن سرمربی پیشین خود طلب فصل گذشته او را نداده اند و تا قبل از مذاکره با تونی اصلا به روی خودشان نمی آوردند که بدهی او را باید بپردازند. حالا فرصت خوبی است تا تونی اول به پولش برسد و بعد قرارداد جدیدش را امضا کند.
با وجود آنکه حضور سرمربی قوی می تواند تیم را متحول کند ولی رفتارهای غیرحرفه ی مدیران نیز به همان اندازه می تواند به ضرر تیم تمام شود. مدیرعامل تراکتورسازی برای اینکه ثابت کند از رقبای تهرانی اش عقب نمانده در اقدامی خلاقانه اقدام به انتشار پیام ویدیویی خود برای هواداران کرد! در این ویدیو زینی زاده به شدت از عملکرد جلالی انتقاد کرد و گفت تیمی که هزینه زیادی صرف کرده همه بازی ها را با پیروزی باید پشت سر بگذارد! معلوم نیست مدیرعامل تراکتورسازی از کجا و با چه استدلالی به این نتیجه رسیده که تساوی و شکست حق این تیم نیست. احتمالا زینی زاده از فوتبال جهان بی خبر است و نمی داند بزرگترین تیم های فوتبال دنیا هم می بازند. تازه آن ها مدیرعاملی ندارند و هر لحظه به سرمربی شان اولتیماتوم دهد.
رسیدن به سال آرامش آرزوی هواداران تراکتورسازی است. در حالی که بالانشینان جدول برای رسیدن به قهرمانی می جنگنند نایب قهرمان فصل قبل با حاشیه دست و پنجه نرم می کند و بعید است که حتی بتواند عنوان سال گذشته اش را تکرا کند. مگر آنکه مسئولان این تیم قبل از اینکه کار از کار بگذرد فکری به حال تراکتورسازی کنند. علی رغم خبرهای منتشر شده هنوز عقد قرارداد با اولیویرا قطعی نشده. از طرفی گفته می شود خطیبی قرار است دستیار تونی باشد، موضوعی که می تواند از همین ابتدا حواشی زیادی در پی داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار