کد خبر: 669261
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
یک روانشناس گفت: رضایت شغلی به واسطه اثرات زیادی که دارد، از اهمیتی بالا برخوردار است بنابراین انگیزش فرآیندی روانشناختی و چند وجهی است که رفتارهای افراد را به سمت هدف‌های بهینه هدایت می‌کند و رضایت شغلی احساس مطلوب ، مثبت و خوشایندی است که افراد از شغل خو دارند.

مینا صابری اظهار داشت: رضایتمندی نیروی انسانی یکی از دغدغه‌های مهم و همیشگی مدیران است  چرا که رضایتمندی نیروی انسانی موجب انجام هرچه بهتر وظایف و ارائه خدمات گردیده و نتایج ارزنده‌ای را نصیب سازمان می‌کند. 

وی در ادامه درخصوص تعریف از رضایت شغلی گفت: رضایت شغلی به دو نوع تقسیم می‌شود، رضایت درونی که از مشاهده پیشرفت و یا انجام برخی از مسئولیت‌های اجتماعی و به ظهور رسیدن توانایی‌ها و رغبت‌های فرد حاصل می‌شود و رضایت بیرونی که عوامل بیرونی به دست می‌آید مانند شرایط محیط کار، میزان دستمزد و... که این نوع امر بسیار مهمی برای افراد به حساب می‌آید. 

این روانشناس خاطر نشان کرد: مسلما رضایت شغلی در رفتار عملی کارمندان اثر به سزایی دارد و به نحو موثری اثر خود را در شغل فعلی، کارا بودن، اثر بخش بودن و آمادگی جهت ارتقاء شغلی نشان می‌دهد. 

صابری در پایان گفت: اهمیت نیروی انسانی در سرنوشت و توفیق ملت‌ها به حدی است که اگر سایر منابع هم در دسترس باشد و یا به حداقل وجود داشته باشد آن جامعه می‌تواند با قدرت ایمان و اراده در مدت کوتاه وسایل ترقی و رفاه خود را فراهم سازد و پیشاپیش جوامعی که واجد منابع دیگر فاقد نیروی انسانی لازم برای بهره‌برداری از آن منابع مستلزم هستند قدم بردارند. به همین صورت باید تمهیداتی را به کار برد تا انسان را فعالانه به خدمت درآورد. 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار