کد خبر: 674246
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
شرم وينگادا از شكست مقابل ويتنام
شيوا نوروزي
تيم ملي اميد در نخستين ديدار خود در بازي‌هاي آسيايي 4 بر يك مقابل ويتنام شكست خورد. در شرايطي كه انتظار مي‌رفت با آمدن نلو وينگادا اميدها در اينچئون خوش بدرخشند در اولين گام برابر تيم درجه دو آسيا تحقير شدند. هوي توان‌وو (23)، هونگ كوان‌واك (28)، في سون تران (69) و هونگ (82) براي ويتنام و محسن مسلمان (62 ـ پنالتي) براي ايران گل زدند. محمدرضا خانزاده نيز در دقيقه 87 و به دليل حركت غير ورزشي روي دروازه‌‎بان ويتنام از زمين مسابقه اخراج شد. سرمربي تيم اميد پس از اين شكست گفت: اول دوست دارم كه به تيم ملي ويتنام تبريك بگويم كه امروز خيلي بهتر از ما بازي كردند و به برتري رسيدند. واقعاً من شرم دارم كه بگويم امروز چه اتفاقي براي تيم من رخ داد، نه به خاطر باختن. در فوتبال باخت، تساوي و برد وجود دارد، اما آنچه كه باعث شرم مي‌شود نحوه باختن ما و اتفاقاتي بود كه عامل اين شكست سنگين براي ما شد. 
رقابت تنگاتنگ حدادي و صميمي در بازي‌هاي آسيايي
 
تيم‌ملي دووميداني ايران در بازي‌هاي آسيايي دو نماينده در پرتاب ديسك دارد. اين در حالي است كه هم احسان حدادي شانس كسب مدال است و هم محمد صميمي. عباس صميمي كه مربي برادرش نيز هست، رقابت اين دو ورزشكار را تنگاتنگ توصيف كرد: خوشبختانه وضعيت محمد بسيار خوب است و آمادگي فعلي او رضايت بخش است. در آخرين رقابتي كه محمد در مجارستان حضور داشته است ركورد 46/ 65 را از خود برجاي گذاشته و در رقابتي هم ديسك را 11/ 63 پرتاب كرده است. هر ورزشكاري مي‌تواند با ميانگين ركورد 50/63 تا 64 متر مدال بگيرد. تمام تلاش محمد اين است كه بهترين عملكرد را در اينچئون ارائه دهد و با حريفان اصلي خود رقابت نزديكي داشته باشد. مهم‌ترين و سخت‌ترين رقيب احسان حدادي است كه نايب قهرمان المپيك و ركورددار پرتاب ديسك آسياست. ديگر حريف قدرتمند از كشور هند است كه در چند مسابقه موفق شده حدادي را بگيرد و قهرمان آسيا شود. صميمي در پايان درباره جابه‌جا كردن ركورد توسط پرتابگران ايراني گفت: از لحاظ حرفه‌اي مهم اين است كه يك ورزشكار در مسابقات مهمي مثل بازي‌هاي آسيايي مدال بگيرد. حالا اگر شرايط طوري جلو رفت كه امكان جابه‌جايي ركورد وجود داشت، قطعا بنابر نظر كادر فني اين اتفاق مي‌افتد.
 
بانوان كماندار تاريخ ساز مي‌شوند
 
نجمه آبتين معتقد است شاگردانش در تيم ملي تيراندازي با كمان بهترين نتيجه را كسب خواهند كرد. مربي تيم ملي كامپوند بانوان با اشاره به شرايط خوب كمانداران كشورمان افزود: پس از بازگشت تيم از مسابقات جايزه بزرگ آسيا، تمرينات خوبي را پشت سر گذاشتيم و كمانداران با اعتماد به نفس بالايي كه در اين رقابت‌ها به دست آوردند در حال حاضر از نظر روحي-رواني در شرايط بسيار خوبي به سر مي‌برند. ما شرايط خود را نه تنها در آسيا، بلكه در سطح جهان مي‌سنجيم، بنابراين اگر در اين بازي‌ها با اتفاق خاصي مواجه نشويم يقين دارم كه بانوان ما مي‌توانند در تيروكمان براي اولين بار در رشته كامپوند تاريخ ساز شوند و بهترين عملكرد را به نمايش بگذارند. هر چهار ورزشكار اعزامي شانس مدال دارند. 
 
 تمام امكانات براي كاروان ايران مهيا است
 
اصغر رحيمي، رئيس مركز نظارت بر تيم‌هاي ملي و معاون كاروان اعزامي كشورمان به بازي‌هاي آسيايي از فراهم بودن امكانات مطلوب ورزشكاران كشورمان خبر داد: خوشبختانه تمامي تجهيزات لازم جهت ورود، اسكان، تغذيه، تمرين و مسابقات ملي پوشان كشورمان در اينچئون مهياست و آنها به محض ورود مي‌توانند مراحل آماده‌سازي خود را از سر گيرند. با توجه به اينكه كادر سرپرستي تيم ملي يك هفته پيش وارد اينچئون شد سالن‌هاي تمريني و برنامه تمريني اعضاي كاروان كاملاً مشخص و برنامه‌ريزي شده تا ورزشكاران بتوانند بدون كم و كاست تمرينات خود راپيگيري كنند. 
 
 رستوران دهكده بازي‌هاي آسيايي 24 ساعته شد
 
پس از اعتراض سرپرستان كاروان‌هاي شركت‌كننده در هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي به نحوه سرويس‌دهي رستوران دهكده بازي‌ها، رستوران اين دهكده شبانه‌روزي شد. پس از اعتراض سرپرستان كاروان‌هاي شركت‌كننده از جمله ايران به تنوع غذايي و سرويس‌دهي محدود رستوران دهكده بازي‌ها، مسئولان ستاد برگزاري اعلام كردند كه اين مشكل رفع شده، ضمن اينكه فعاليت رستوران از دو شيفت پنج ساعته به 24 ساعت در روز تغيير يافته. 
 
 راضي به تكرار جايگاه هشتمي هستيم
 
محمد آذرپي سرمربي تيم ملي ژيمناستيك معتقد است كه نبايد اميد زيادي براي كسب موفقيت در بخش تيمي داشت، اما در بخش انفرادي مي‌توانيم فيناليست داشته باشيم: به دليل تعطيلي اردوهاي تيم ملي و ليگ برتر ژيمناستيك به مدت يك سال، هيچ اميدي براي اعزام اين تيم به بازي‌هاي آسيايي اينچئون نداشتيم، اما زماني كه متوجه شديم كميته ملي المپيك قرار است پنج ژيمناست را راهي اين بازي‌ها كند، انگيزه دوباره پيدا كرديم تا با جدي گرفتن تمرين‌ها و برپايي اردوهاي منظم عملكرد موفقي را از خود در اينچئون به معرض نمايش بگذاريم. از آنجا كه اكثر تيم‌ها در اين بازي‌ها با تيم كامل حضور پيدا مي‌كنند اگر بتوانيم جايگاه هشتمي خود را در بخش تيمي تكرار كنيم راضي كننده است. اما خناري نژاد و كيخواه در تمرين‌ها عملكرد موفق‌تري نسبت به رمضان‌پور داشتند، يقيناً اگر اين دو ژيمناست به مرحله فينال راه پيدا كنند اين اميدواري وجود دارد كه در جمع چهار نفر برتر قرار بگيرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار