کد خبر: 684521
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
شواهد جدیدی از "زنده مرگی"
تمرکز بر روی 646 زندانی نشان می‌دهد که آنها برای توصیف زندگی خود از عباراتی مانند: یک مرگ آرام دردناک، مرگ آرام با شکنجه ای هولناک استفاده می‌کنند و امید خود را مرگی بدون رنج بیان می‌کنند.

جوان آنلاين: اتحاديه آزادی‌های مدنی در آمریکا گزارشی منتشر کرده که نشان دهنده اعمال غیر قانونی برای حبس ابد بدون در نظر گرفتن آزادی مشروط در زندانهای این کشور است. اين اتحاديه گزارش 237 صفحه ای با عنوان "زنده مرگی" جزئیاتی از سه هزار و 278 نفر زندانی محکوم به حبس ابد منتشر کرده که هیچ امیدی برای آزادی ندارند در حالی که بسیاری از آنان برای خلاف‌هایی چون بلند کردن جنس از فروشگاه، ورود غیر قانونی به اتومبیل و مصرف مواد مخدر به زندان افتاده‌اند.

این گزارش بر پایه گردآوری اطلاعاتی است که به وسیله سازمان آزادی‌های مدنی برای سازمان فدرال زندان‌ها تهیه شده است. مصاحبه هایی که از طریق تلفن یا مکاتبه با بسیاری از این زندانیان انجام شده است نشان دهنده آن است که بیش از 10 درصد از آنها با جرم‌هایی بسیار سبک به حبس ابد بدون هیچ آزادی مشروطی محکوم شده‌اند. مصاحبه هایی که با اقوام و وکلای آنان صورت گرفته است نیز موید همین مسآله است.


شكنجه در زندان‌هاي آمريكا با چه روشي انجام مي‌شود؟


سوژه های این گزارش قربانیان قانون بلند مدتی هستند که دهه هاست پر از آشفتگی و تشنج است هرچند این همه ماجرا نیست. بیش از 49 هزار نفر از زندانیان به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شده اند. عددی که طی دو دهه گذشته چهار برابر شده است. آنطور که این گزارش روشن میکند عدد سه هزار و 278 حاوی همه حقیقت نیست چرا که محاکم قضایی چنان دایره گسترده ای برای تعریف اعمال خشونت آمیز تعریف کرده‌اند که حتی رویدادی را نیز که عملاً هیچ اتفاق خشونت آمیزی در آن نیفتاده است را شامل می‌شود.

میزان حبس در آمریکا در دهه های بعد از 1970 به شدت اوج گرفت به طوری که از 106 نفر در يك هزار نفر در سال 1930 تا 1975 به میران 743 نفر در يك هزار نفر در 35 سال گذشته رسیده است. جمعیت افراد در زندانهای محلی، دولتی و بازداشتگاه ها به بیش از 3/2 میلیون نفر رسیده است که حاکی از بالاترین میزان زندانیان در دنیاست. تعداد کسانی که محکوم به حبس ابد بدون آزادی مشروط می‌شوند در آمریکا 51 برابر بیشتر از استرالیا و 173 برابر بیشتر از بریتانیاست(البته بدون در نظر گرفتن تفاوتهای جمعیتی). به این ترتیب می‌توان گفت آمریکا عملاً تنها کشوری در دنیاست که زندگی افراد را بدون در نظر گرفتن آزادی برای جرایمی غیر از قتل حبس می‌کند.

83 درصد از محکومیت‌های اعلام شده برای حبس ابد وابسته به حکم کتبی بوده است به طوری که هرچند قاضیان پرونده نیز مخالفت خود را با آن اعلام کرده اند، توضیح داده اند که دست آنها در مقابل بعضی قوانین و محکومیت‌های کتبی برای جرایم مواد مخدر و دیگر قانون‌گزاری‌هایی که در سه دهه گذشته به خصوص دهه های 80 و 90 صورت گرفته بسته است.از مهمترین جرایمی که زندگی چندین انسان را تا آخر عمر به پشت میله ها هدایت کرده است مواد مخدر به ویژه کراک است. مقدار بسیار کمی از کوکایین در جیب لباس، تلاش برای نقد کردن چک دزدی، دزدیدن بنزین‌ از مخزن و بلند کردن چندین دوربین فیلمبرداری از فروشگاه از جمله جرایم نه چندان سنگینی است که می‌تواند جرقه ای برای حبس ابد باشد.

تمرکز بر روی 646 زندانی نشان می‌دهد که آنها برای توصیف زندگی خود از عباراتی مانند: یک مرگ آرام دردناک، مرگ آرام با شکنجه ای هولناک استفاده می‌کنند و امید خود را مرگی بدون رنج بیان می‌کنند. زندانیان در حالی با تنهایی، افسردگی، تفکر خودکشی، دوری از فرزندان، مراقبت از والدین و هر نوع مشکل قابل تصور دیگری دست و پنجه نرم میکنند که امید خود را برای ادامه زندگی بریده‌اند.

درخواست‌ها برای متقاعد کردن کنگره و قانونگذاران تا کنون بی نتیجه مانده است. گزارش نشان می‌دهد در صورت حذف محکومیت "زندگی بدون هیچ آزادی مشروط" حدود 784/1 ميليارد دلار پول پس انداز خواهد شد. اصلاحاتی این چنین در قانون بسیار زمان بر است. این پافشاری برای عدم اصلاح قانون نشان دهنده یک خط مشی کاملاً آگاهانه است و عده‌ای آن را حربه ای برای تضعیف اقشار ضعیف جامعه میدانند. رشد ناگهانی نظام زندان در آمریکا و به دنبال آن قانون نبود آزادی مشروط برای زندانیان حاکی از رشد بی سابقه بی عدالتی و حمله به اساس حقوق دموکراتیک انسانهاست که در قرن 21 شاهد سیاستی خصمانه نسبت به خود و خواسته هایشان هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار