کد خبر: 758784
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
مطالعات نشان داده است که با رعایت یکسری نکات می‌توان آکنه را کنترل کرد.
دکتر شیخ‌الاسلام متخصص تغذیه گفت: شواهد علمی کافی برای اثبات تأثیر رژیم غذایی خاصی برای کنترل و درمان آکنه هنوز وجود ندارد ولی برخی مطالعات نشان می‌دهند که رعایت این موارد نیز ممکن است به کنترل آکنه کمک نماید.  
 
وی اظهار داشت: از عوامل مؤثر عبارتند از: توجه به دریافت آب کافی در طول روز، پرهیز از خوردن خوراکی‌های حساسیت‌آور که بروز آکنه را بیشتر می‌کند استفاده از لبنیات چرب در حد متعادل و نیاز بدن، پرهیز از خوردن غذاهای پرچرب مثل چیپس و لبنیات پرچرب و شکلات، پرهیز از مصرف زیاد چربی‌های اشباع شده مثل روغن ماهی، از مواد غذایی حاوی قند و شکر مانند شیرینی خامه‌ای نیز حتی‌‌الامکان باید پرهیز کرد و به جای غذاهای حاوی کربوهیدرات یا قند بالا، از سبزی‌ها و میوه‌های تازه استفاده کنید.  
 
دکتر شیخ‌الاسلام با اشاره به دیگر عوامل مؤثر گفت: در کنار رژیم غذایی متعادل و حاوی مواد مغذی مورد نیاز، از استرس خود بکاهید و سعی کنید آرامش بیشتری در زندگی برای خودتان فراهم کنید و همچین به جای مصرف هله هوله‌های مختلف، میان وعده‌هایی مانند سبزیجات و میوه‌جات بخورید و رژیم غذایی متعادل داشته باشید.  
 
وی در پایان افزود: بروز آکنه در اثر مصرف زیاد غذاهای حاوی ید بالا مانند صدف و جلبک است که البته در میان ایرانیان هم مصرف نمی‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار