کد خبر: 764179
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر :
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: 717 شعبه اخذ رای برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در این استان پیش بینی شده که از این شمار 191 شعبه سیار است.

فتح‌الله حقیقی اظهار داشت: ستاد انتخابات استان، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به  10 مرحله تقسیم کرده است که با پایان پذیرفتن بررسی صلاحیت‌های داوطلبان توسط هیات اجرایی و تحویل نتایج به هیات نظارت مرحله دوم به اتمام رسید.

وی افزود: روند بررسی سوابق داوطلبان نمایندگی مجلس در مراجع چهارگانه به موازات شروع ثبت نام از  29  آذر تا  9 دیماه ادامه داشت و انجام این مهم در هیات‌های اجرایی نیز از پنج دیماه آغاز و تا چهاردهم ماه جاری ادامه داشت.

این مسئول اضافه کرد: زمان اعتراض داوطبان رد صلاحیت شده‌ها به هیات‌های نظارت استان از نتایج بررسی صلاحیت هیات‌های اجرایی 16تا  19 دیماه خواهد بود.

وی گفت: رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت استان و اظهار نظر در خصوص صلاحیت تمام داوطلبان پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت و اعلام آن به فرمانداران مراکز حوزه‌های اصلی از  20  دیماه تا  26 دیماه تعیین شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده در این مرحله و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص تمام داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور از  27 دیماه الی 16بهمن ماه خواهد بود.

حقیقی اضافه کرد: زمان دریافت شکایت داوطلبانی که در مراحل قبل تائید و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند از  17  الی  19  بهمن ماه خواهد بود و شورای نگهبان نیز از  20  تا  26 بهمن ماه به شکایت‌های این مرحله رسیدگی و نتایج را به وزارت کشور اعلام می‌کند.

وی گفت: اسامی قطعی نامزدها  27  بهمن ماه از سوی وزارت کشور به حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌شود ضمن اینکه انتشار اسامی قطعی توسط فرمانداران  28 بهمن ماه خواهد بود.

حقیقی باتاکید بر ضرروت قانون مداری مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات افزود: پایبندی به قانون منجر به اعتماد مردم به متولیان انتخابات برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای در هفتم اسفند خواهد شد.

وی ابراز داشت: بر اساس ماده  60 قانون انتخابات اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچیک از داوطلبان انتخاباتی را ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر