کد خبر: 779851
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
مهمترين اتفاق رخ داده طي روزهاي اخير كه نشان مي دهد سعودي ها در منطقه كمر خدمت به رژيم صهيونيستي بسته اند، اقدامي است كه رياض با «ديلماسي رشوه» در قبال حزب الله لبنان انجام داده است.
سعودي خادم الصهيونيسم!

سعودي ها تمام تلاش خود را انجام مي دهند تا امنيت رژيم صهيونيستي را تامين كنند. آخرين كار عملي در اين زمينه متقاعد كردن ژنرال السيسي، رئيس جمهور مصر براي به دست گرفتن دو جزيره «صنافير» و «تيران» در جنوب خليج عقبه است كه حد فاصل بين فلسطين، مصر و عربستان است. «جزیره 80 کیلومتر مربعی تیران در ورودی تنگه تیران واقع شده که دریای سرخ را از خلیج عقبه جدا می‌کند. جزیره صنافیر نیز در شرق جزیره تیران واقع شده است. اهمیت راهبردی این جزایر از آن جهت است که تنگه تیران تنها دسترسی اسرائیل از خلیج عقبه به دریای سرخ است و نقش مهمی در تبادلات تجاری این رژیم ایفا می‌کند.»

سعودي ها از اين طريق به دنبال امن سازي رفت و آمد صهيونيست ها از طريق كنترل فلسطين هستند. همان كاري كه مصر دوران حسني مبارك و اكنون با گذرگاه رفح انجام مي دهد تا رژيم صهيونيستي راحت تر غزه را تحت فشار قرار دهد. از اين منظر سعودي ها در حال تكميل و تحكيم پيمان كمپ ديويد هستند.

اگر چه مردم مصر و همچنين مخالفان سياسي عبدالفتاح السيسي، حتي در پارلمان مصر لب به اعتراض گشوده و دست به تظاهرات برده اند، اما ژنرال السيسي براي تثبيت قدرت خود در مصر و راضي نگه داشتن امريكا، رژيم صهيونيستي و سعودي ها از اين «رشوه سرزميني» كه در عصر كنوني به ندرت رخ مي دهد، دفاع كرده است.

با اين حال مهمترين اتفاق رخ داده طي روزهاي اخير كه نشان مي دهد سعودي ها در منطقه كمر خدمت به رژيم صهيونيستي بسته اند، اقدامي است كه رياض با «ديلماسي رشوه» در قبال حزب الله لبنان انجام داده است. ملك سلمان، پادشاه سعودي با قرار دادن حزب الله در گروه تروريستي، در صدد رساندن پيام لازم به تل آويو و ديگران است كه تاكيد كند براي خدمت به اين رژيم دست به هر كار آشكار و پنهاني خواهد زد.

مخالفت با حزب الله و فشار سياسي به اين محور مقاومت اولين خواسته رژيم صهيونيستي در منطقه است. اتفاقا يكي از بزرگ ترين دلايلي كه بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم جلسه كابينه را در بلندي هاي جولان برگزار و تاكيد كرد كه اسراييل براي هميشه جولان را در اختيار خواهد داشت،‌ واكنشي به نقش موثر حزب الله در سوريه و حمايت از دمشق براي بازپس گيري اين منطقه استراتژيك است.

اما در اين ميان سعودي ها در عربستان به دنبال اطمينان بخشي به رژيم صهيونيستي هستند تا به آنها اطمينان دهند براي تسهيل استراتژي هاي داخلي و منطقه اي شان هر اقدام قابل اجرايي را به انجام خواهند رساند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
سعودی خادم الاحترام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار