کد خبر: 905356
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
به‌جا مانده از ال‌كلاسيكوي پرحاشيه 271
ال‌كلاسيكوي 271 برنده‌اي نداشت، اما تا دلتان بخواهد جنجال داشت، زد و خورد داشت، توهين و تحقير داشت و در نهايت هم پر بود از اشتباهات داوري به نام آلخاندرو هرناندز.
فريدون حسن

ال‌كلاسيكوي 271 برنده نداشت، يك رونالدوي نيمه‌مصدوم روي دست زيدان گذاشت و بارسا هم تنها توانست ركورد شكست‌ناپذيري خود در لاليگا را حفظ كند، اما تك‌چهره ال‌كلاسيكوي 271 كسي نبود جز هرناندز، داور مسابقه كه با اشتباهات زيادش هرچند بازي را پرحاشيه كرد، اما فرياد دو تيم و هوادارانشان را به آسمان برد. به جرئت مي‌توان گفت كه زيدان اين روزها نگران‌ترين مرد فوتبال اروپاست. او به نيوكمپ رفته بود تا با پيروزي برابر بارسا براي فينال ليگ قهرمانان اروپا مقابل ليورپول روحيه كسب كند، اما ال‌كلاسيكوي پربرخورد و پرحاشيه فقط خستگي را براي رئال به دنبال داشت. زيدان مي‌گويد: «تنها چيزي كه مي‌توانم بگويم اينكه بازي خوبي بود. من در حال حاضر نگران رونالدو هستم. او وضعيت خوبي ندارد. بايد در تست‌هاي پزشكي شركت كند، اما به نظرم خيلي زود آمادگي لازم را به دست مي‌آورد و حالش خوب مي‌شود.» سرمربي رئال‌مادريد به نوع قضاوت بازي نيز اشاره‌اي كوتاه مي‌كند، اما از صحبت در خصوص نحوه كار داور مسابقه امتناع و ادامه مي‌دهد: «براي داور بازي سختي بود. برخي اشتباهات انجام شد، ولي چيزي را تغيير نداد. ال‌كلاسيكو تمام شد، در شرايط كنوني بايد به سه بازي پيش‌رويمان در لاليگا و بعد از آن فينال ليگ قهرمانان فكر كنيم.» ارنستو والورده، سرمربي بارسا نيز به نوعي حرف‌هاي همتاي خود در رئال را تأييد مي‌كند.
او مي‌گويد: «بازي پيچيده‌اي بود و كارت‌هاي زيادي داشت.» والورده با اشاره به اينكه تيمش مي‌داند كه چگونه بايد در اين بازي‌ها به ميدان برود، اما داستان ال‌كلاسيكو چيز ديگري است، ادامه مي‌دهد: «بازي را خيلي خوب شروع كرديم، اما هر بار كه توپ را از دست داديم، رئال ما را اذيت كرد، به خصوص در نيمه دوم كه ما 10 نفره بوديم و آنها دست از حمله برنمي‌داشتند. با اين حال از تلاش بازيكنانم در اين نيمه قدرداني مي‌كنم، آنها حتي مي‌توانستند گل سوم را هم به ثمر برسانند.» ال‌كلاسيكوي 271 اما يك ويژگي خاص داشت، «آندرس اينيستا»، مرد بزرگ ميانه ميدان بارسا كه آخرين ال‌كلاسيكوي دوران فوتبالش را تجربه كرد. هافبك خلاق و گلزن كاتالان‌ها كه فصل بعد ديگر در نيوكمپ نخواهد بود، در خصوص اين بازي گفت: «از دقيقه يك تا پايان بازي با تمام وجود تلاش كردم، مي‌خواستم با بازي خوب از تيم و هواداران تشكر كنم. ما به چالش خود ادامه مي‌دهيم تا لاليگا را بدون باخت به پايان برسانيم.» صحنه ديدني ال‌كلاسيكوي 271 هم زماني بود كه زيدان قبل از بازي پنج دقيقه در تونل منتهي به زمين مسابقه در انتظار اينيستا ماند تا با او ديدار كند. او در اين ملاقات كوتاه براي اينيستا آرزوی موفقيت و از زحمات چندين ساله او تشكر و قدرداني كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار