کد خبر: 918983
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
به دنبال دستور وزیر صنعت برای رسیدگی به ابهامات پیش فروش خودرو
در هیاهوی برخورد فراگیر و بدون اغماض با کسانی که با تخلفات خود در سیستم اقتصادی کشور اختلال ایجاد نمودند، کماکان باندهای وابسته به صاحبان قدرت و دارای نفوذ، دست از غارت منابع و سرمایه های کشور برنداشتند

سرویس اقتصادی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: این روزها سخن واحد مسئولان بخش‌های مختلف و همچنین مطالبه فضای عمومی کشور، پیگیری مبارزه با فساد است و مدیران بالادستی در سه قوه کمتر شبی است که از لزوم برخورد قاطع با مفسدان نگویند. مواضعی که به خصوص در یک ماه اخیر، نشان از عزم جدی تصمیم گیران کشور در قطع ید رانتخواران و مفسدان اقتصادی دارد و تمام بخش‌های حاکمیتی به‌خصوص دستگاه قضایی عزم خود را در مقابله با دلالان و محتکران و رانتخواران اقتصادی جزم کرده‌اند. و در همین راستا دیگر روزی نیست که از برخورد بدون مماشات با شبکه‌های فساد در سیستم اقتصادی کشور خبری منتشر نشود.

در همین ارتباط صبح امروز، پس از گزارش دقیق و مستند "جوان آنلاین" از پیش فروش مشکوک و پر ابهام مزدا 3 که بازتاب فراوانی در فضای رسانه‌ای کشور پیدا کرد، وزیر صنعت وارد میدان شد و در توئیتر خود خبر از صدور دستور بررسی موضوع داد. بر اساس این توئیت؛ شریعتمداری دستور داده است نسبت به شفافیت لیست خریداران اقدام شود و اگر تخلفی رخ داده به تعزیرات معرفی شوند.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که در هیاهوی برخورد فراگیر و بدون اغماض با کسانی که با تخلفات خود در سیستم اقتصادی کشور اختلال ایجاد نمودند، کماکان باندهای وابسته به صاحبان قدرت و دارای نفوذ، دست از غارت منابع و سرمایه های کشور برنداشته و همچنان در پشت پرده مشغول کسب سودهای کلان از طریق شبکه‌های فساد به وجود آمده می‌باشند. در واقع گستره فساد به صورت شبکه‌ای در بخش‌های مختلف آنقدر وسیع است که تجربه نشان داده نگاه مقطعی با دستگیری یا تذکر به یک شخص یا شرکت متخلف و یا به قول وزیر معرفی متخلفین به تعزیرات، تنها موجب برخورد با چند دله دزد شده و بساط ابر دزدان و مفسدان اصلی را جمع نمی‌کند و چندی نگذشته باز هم شاهد یک پیش فروش پر ابهام دیگر خواهیم بود!

در نمونه مذکور نیز قطع یقین پیش فروش خودرو مزدا 3 و ثبت سفارش آن، تنها بخشی کوچک از فسادی می‌باشد که این بار از طریق ثبت سفارش افشا شده و خدا می‌داند در پشت پرده این ثبت نام پر ابهام چه زد و بندی نهفته است!
البته این نخستین بار نیست که ثبت سفارشات خودرو پر سر و صدا می‌شود، چند ماه پیش بود که موضوع ابهامات ثبت سفارش خودرو توسط برخی مسئولان تکذیب شد ولی پس از مدتی، تخلف در ثبت 34هزار خودرو اثبات گردید! گرچه دادستان محترم با قاطعیت به این موضوع وارد شد ولی روشن است فساد رخ داده فراتر از چند کارمند وزارت صنعت، معدن و تجارت بود!

به ‌هرحال "جوان آنلاین" در راستای وظیفه ذاتی خود در آگاهی بخشی جامعه و برداشتن گامی در مبارزه با مفسدانی که با تخلفات گسترده خود، پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی شده‌اند و تیشه به ریشه سرمایه‌های اجتماعی انقلاب می‌زنند، آمادگی کامل دارد تا در صورت عدم اقدام قاطع از سوی مسئولین مربوطه فهرست اسامی ثبت نام کنندگان مشکوک مزدا 3 را منتشر نماید. امیدواریم دستگاه‌های نظارتی و دولتی، رسانه‌ها را در این مهم یاری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار