کد خبر: 936124
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
چرا مدعیان اصلاح‌طلبی در خانه ملت مقابل اعتراض کارگران هفت‌تپه سکوت پیشه کردند؟
ورود اصلاح‌طلبان مجلس به موضوع کارگران هفت تپه آنقدر ضعیف بود که حتی نمایندگان اصلاح‌طلب به خود زحمت یک تذکر درباره بررسی این موضوع را ندادند. در این حال دیده می‌شود که کسانی، چون «نادر قاضی‌پور» نماینده اصولگرا به همراه پنج نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد در تأمین و پرداخت حقوق معوقه کارگران تذکر داده‌اند
جریان اصلاحات یکی از جناح‌های سیاسی است که همواره پز و شعار حمایت از حقوق شهروندی و زنان را سر می‌دهد، اما به وقتش که پای دفاع از حقوق شهروندی است، جز سکوت از آن‌ها دیده نمی‌شود. از شعار‌های اصلاح‌طلبان «شنیدن صدای اعتراض مردم» است، اما وقت اعتراض که می‌شود، از حضور در میان مردم می‌ترسند و برای شنیدن صدای آنان حاضر به حضور در جمع مردم معترض نمی‌شوند.

به گزارش راه دانا، ماجرای کارگران نیشکر هفت تپه که در اعتراض به تعویق حقوق‌شان و مدیریت نالایق بخش خصوصی تجمع کردند، از موضوعاتی بود که در هفته‌های گذشته در صدر اخبار خبرگزاری‌ها و رسانه‎های مختلف بود.

این موضوع به دلیل مدیریت ناکارآمد بخش خصوصی و واگذاری‌ای که در آن حرف و حدیث‌های بسیاری وجود داشت کم کم به مرز بحران رسید و کارگران زحمتکش آن که این روز‌ها با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند، دیگر تاب و تحمل این موضوع را نداشتند و اقدام به اعتراض کردند، البته دولت با ورود به این موضوع و پرداخت بخشی از حقوق معوقه آنان سعی کرد این موضوع را مدیریت کند، اما سؤال اساسی این است که گروه‌های سیاسی مختلف که در زمان انتخابات‌ها و بزنگاه‌های سیاسی دم از حقوق شهروندی می‌زنند در این عرصه چه واکنشی از خود نشان داده‌اند؟

جریان اصلاحات زنان و کارگران

جریان اصلاحات یکی از جناح‌های سیاسی است که همواره پز و شعار حمایت از حقوق شهروندی و زنان را سر می‌دهد، البته بیشتر این موارد حمایت نمایشی و ویترینی است، به خصوص اصلاح‌طلبان در حوزه زنان به مسائل جعلی و نمایشی روی آورده‌اند. ورزشگاه رفتن زنان که یک موضوع فیک و جعلی است یکی از این موارد است که سرو صدای بسیاری به پا کرد؛ موضوعی که بسیاری از دختران اولویت‌شان در زندگی روزمره نیست و جریان اصلاحات با القاسازی و برجسته‌سازی آن سعی کرده اولویت اول زنان را ورزشگاه رفتن و از این طریق خود را مدافع حقوق زنان جلوه دهد، در حالی که جریان اصلاحات در مورد خالی بودن استادیوم‌ها هنگام مسابقات بانوان سکوت می‌کند یا پیرامون نبود امکانات ورزشی برای زنان در شهر‌ها و روستا‌های مختلف مطالبه‌ای ندارد.
از سویی در حوزه قشر مستضعف جامعه خصوصا کارگران جریان اصلاحات با سکوت کامل از کنار موضوع رد می‌شود. در ماجرای هفت تپه این موضوع به وضوح دیده شد که اصلاح‌طلبان با سکوت و حتی بی‌اعتنایی سعی کردند از مطالبه کارگران عبور کنند. این درحالی است که مطبوعات این جریان سیاسی همیشه برای موارد کوچک از کاه کوه می‌سازند و جنجال‌سازی می‌کنند.

نمایندگان ساکت

اکثر اصلاح‌طلبان مجلس در این زمینه نیز سکوت پیشه کردند. جالب این است که این طیف در موارد دیگر آنچنان به طور جنجالی وارد گود می‌شود که گویی اتفاق خاصی افتاده است، اما خوب که نگاه می‌کنیم می‌بینیم بعضاً منافع جناحی در این موارد حکمفرماست.

ورود اصلاح‌طلبان مجلس به موضوع کارگران هفت تپه آنقدر ضعیف بود که حتی نمایندگان اصلاح‌طلب به خود زحمت یک تذکر درباره بررسی این موضوع را ندادند. در این حال دیده می‌شود که کسانی، چون «نادر قاضی‌پور» نماینده اصولگرا به همراه پنج نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد در تأمین و پرداخت حقوق معوقه کارگران کشت و صنعت هفت تپه تذکر داده‌اند.

اصلاح‌طلبان که بعضاً در برخی از موارد با مصاحبه‌های تند سعی می‌کنند مطالبات جناحی خود را القاسازی کنند در این حوزه چنان منفعلانه عمل کردند که گویی این جناح سیاسی نبود که حمایت از حقوق شهروندی را سر می‌داد. تنها در این حوزه «علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری مجلس که همواره با حمایت کارگران رأی می‌آورد، بیان داشته است که «به تازگی فضاسازی‌هایی در این مورد صورت گرفته که بخشی از آن بحق و بخشی هم ممکن است در پی زیاده‌گویی صورت گرفته باشد، ولی آنچه روشن بوده، این است که کارگران به شدت تحت فشار هستند و تنها فردی که سر ماه حقوق دریافت نکند، می‌تواند مشکلات کارگران هفت تپه را درک کند، در غیر این صورت این موضوع قابل درک نیست که فردی در خوزستان وقتی ماه‌ها حقوق دریافت نمی‌کند، چه مشکلاتی دارد.»

نمایندگان اصلاح‌طلب مشغول سلفی گرفتن و جشن تولد برای اینستاگرامشان هستند

نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته‌اند. به غیر از حمایت از برخی وزیران مانند «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی که پرونده ضعیفی دارد و همچنین حمایت از طرح‌های خاصی مانند CFT حاشیه‌های نمایندگان اصلاح‌طلب بسیار زیاد است؛ حاشیه‌هایی که نمایندگان را مشغول مسائل ویترینی و متعاقباً آن‌ها را از رسیدگی به زندگی مردم دور کرده است.

از سلفی حقارت که تصاویر ناپسندی در تاریخ به جای گذاشت و مورد انتقاد شدید افکارعمومی قرار گرفت، بگذریم به موضوع سفر‌های خارجی و حضور آنان در تور اروپایی و موزه گردی می‌رسیم. همچنین یکی از همین نمایندگان در عملی قابل توجه برای صفحه اینستاگرام خود جشن تولد گرفت که این موضوع هم با انتقاد جدی روبه‌رو شد.
موضوع اشغال تریبون مجلس برای دفاع از مسائل مالی خانواده که یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس رقم زد نیز یکی از نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات مجلس دهم بود، حتی یکی از نمایندگان زن اصلاح‌طلب موضوع «سربازی دختران» را مطرح نمود که جنجال زیادی در فضای مجازی ایجاد کرد و با شوخی و طنز در این فضا مواجه شد. به هر جهت این موارد در کارنامه کاری اصلاح‌طلبان کم نیست، اما آنچه بیشتر از هر چیز دیگر فراکسیون امید کم دارد عملکرد در حوزه رسیدگی به مشکلات مردم و موارد اساسی و بنیادی است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
سلام. اگر آقای ظریف سندی در پولشویی ندارد چرا آب به آسیاب های دشمن میریزد !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار