کد خبر: 936159
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
در حالی که مذاکرات صلح برای جنگ یمن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، نگرانی‌ها از وضعیت وخیم انسانی در یمن هر روز افزایش می‌یابد.
در حالی که مذاکرات صلح برای جنگ یمن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، نگرانی‌ها از وضعیت وخیم انسانی در یمن هر روز افزایش می‌یابد. مقامات سازمان ملل هشدار دادند، کاهش فعالیت بندر الحدیده، تأثیر جدی و فوری بر توزیع غذا و نیز بهای مواد غذایی در این کشور خواهد داشت.
استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل هشدار داد ادامه حملات به شهر الحدیده یمن، تأثیر منفی بر توزیع غذا در این کشور خواهد داشت. وی در نشست خبری گفت: نصف شدن فعالیت بندر الحدیده در دو هفته گذشته، هشدار دیگری به طرف‌های درگیر در یمن است تا عملیات نظامی را متوقف کنند. وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های ترابری برای فعالیت در بندر الحدیده مردد به نظر می‌رسند، زیرا آن‌ها منافع تجاری دارند و می‌بینند که امنیت در این بندر وجود ندارد و شرایط برای افزایش فعالیت در این بندر فراهم نیست. اگر این اوضاع ادامه پیدا کند، تأثیر گسترده و فوری بر برنامه توزیع غذا و نیز بهای کالا‌ها در بازار‌های داخلی یمن خواهد داشت. همه طرف‌ها باید از تلاش‌های مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن حمایت کنند. در همین حال، بیش از ۵۰ سیاستمدار و مقام سابق امریکا در نامه‌ای خطاب به «میچ مک‌کانل» نماینده اکثریت سنا و همکارانش خاتمه دخالت امریکا در جنگ یمن را خواستار شدند. امضاکنندگان این نامه را سفرای پیشین امریکا در یمن، محققان حقوقی، کارشناسان ارشد حوزه عربستان، یکی از برندگان جایزه صلح نوبل، مشاور سابق «کالین پاول» وزیر خارجه پیشین و «نوام چامسکی» زبان‌شناس برجسته و تحلیلگر سیاسی مشهور جهان تشکیل می‌دهند. آن‌ها از مک‌کانل و دیگر سناتور‌ها خواسته‌اند از طرحی که خواستار خروج ابدی نیرو‌های امریکایی از یمن است حمایت کنند. قرار است این لایحه چهار شنبه هفته جاری رأی‌گیری شود. «بابارا بوداین» و «استفن سچ» سفرای پیشین امریکا در یمن که از جمله امضا‌کنندگان این نامه هستند، عنوان کرده‌اند که حمایت ترامپ از جنگ یمن از سوی کنگره غیرمجاز تشخیص داده شده و بنابراین غیرقانونی است. سناتور برنی سندرز بار دیگر از جنگ یمن به فرماندهی عربستان سعودی و حمایت امریکا انتقاد کرد. سندرز با انتشار توئیتی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: دخالت در یمن به فرماندهی سعودی‌ها و حمایت امریکا باعث کشته شدن هزاران غیرنظامی شد. وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۵ هزار کودک در یمن بر اثر گرسنگی جان خود را از دست دادند. سنا باید حمایت امریکا از این جنگ را متوقف کند. همچنین فعالان صلح با برگزاری تظاهراتی در شهر نیویورک امریکا از سناتور چاک شومر خواستند از طرح توقف کمک واشنگتن به جنگ در یمن حمایت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار