کد خبر: 939496
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما روز جمعه و از پیش‌بینی کولاک برف خبر داد.

افشین ابراهیمی  اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز پنجشنبه وارد استان شده و موجب ابرناکی، گاهی وزش باد شدید، بارش باران و برف همراه با مه و کاهش محسوس دما خواهد شد.

وی افزود: طبق اطلاعیه صادر شده در خصوص سامانه بارشی زودگذر برای روز دوشنبه، شاهد بارش برف و باران در اکثر مناطق استان بودیم که مقدار بارش ثبت شده از تبریز 3.4 میلی‌متر و بیشترین بارش هم از شهرستان جلفا با 7.8 میلی‌متر به ثبت رسیده است.

 مسوول روابط عمومی هواشناسی استان ادامه داد: در این مدت بیشترین دمای ثبت شده از شهرستان کلیبر با 11 درجه سانتی‌گراد و کمترین دما از شهرستان ورزقان با 11- درجه سانتی‌گراد به ثبت رسیده است همچنین در اکثر مناطق استان شاهد بارش برف بودیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با عنایت به کاهش محسوس دما از روز جمعه در استان توصیه می‌شود در مصرف بهینه سوخت و انرژی به‌ویژه مصرف گاز برای اجتناب از افت فشار شبکه گازرسانی اقدامات لازم به عمل آید.

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: طی این مدت کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه گردنه‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود، از این‌رو  توصیه می‌گردد تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر