کد خبر: 939918
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
گفت‌وگوی «جوان» با سردار یزدانی، مسئول تربیت بدنی سپاه محمدرسول (ص):
مسئول تربیت بدنی سپاه محمدرسول (ص) معتقد است با وجود دستاورد‌های بزرگ انقلاب در حوزه ورزش، در انعکاس این کار‌های بزرگ به مردم ضعیف عمل شده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: سردار کاظم یزدانی، رئیس تربیت بدنی سپاه تهران بزرگ در گفت‌وگو با «جوان» در آستانه حماسه ۹ دی و فرا رسیدن ۴۰ سالگی انقلاب درباره برنامه‌های گرامیداشت این روز می‌گوید: «امروز گرامیداشت حماسه ۹ دی است، روزی که حضرت آقا از آن به عنوان انقلاب سوم نام برده‌اند. در واقع روز بصیرت مردم عزیزمان بود که در آن لحظه بحرانی با تمام وجود پای کار آمدند. در همین راستا تربیت بدنی سپاه تهران بزرگ برنامه‌های مختلفی را برای گرامیداشت این روز در نظر گرفته است، به همین مناسبت تجمع بزرگ رزمی‌کاران بسیجی تهران با حضور برادران و خواهران در باشگاه رسالت تهران برگزار شد. در این مراسم جناب آقای دکتر الله‌کرم درباره بصیرت‌بخشی و تأکید بر اینکه مردم با همه مشکلات اقتصادی که دارند همچنان پای نظام ایستاده‌اند، سخنانی را ایراد کردند.»

رئیس تربیت بدنی سپاه تهران بزرگ از دیگر برنامه‌های این معاونت برای گرامیداشت ۴۰‌سالگی انقلاب خبر می‌دهد و آن را نشانه اقتدار و آمادگی ورزشکاران می‌داند: «علاوه بر این، برنامه‌های مفصلی را از سالگرد ۹ دی و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرده‌ایم و به کلیه پایگاه‌ها و ناحیه‌های تهران بزرگ ابلاغ کرده‌ایم برنامه‌های مفصلی را تا ۲۲ بهمن برگزار کنند که این برنامه‌ها شامل برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف در پایگاه‌ها، نواحی و حوزه‌ها خواهد بود و در کنار این برنامه‌ها، همایش‌های کوهپیمایی و پیاده‌روی، رزمی، بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود. برگزاری این برنامه‌ها علاوه بر اعلام برائت از جهان استکبار و سلطه، نمایش‌دهنده اقتدار و توان ورزشکاران بسیجی به دشمنان کشورمان نیز خواهد بود.»

برکات انقلاب برای ورزش عظیم بوده است

رئیس سابق سازمان ورزش بسیج در ادامه دستاورد‌های انقلاب در بخش ورزش را بی‌نظیر می‌داند: «در آستانه ۴۰ سالگی، انقلاب اسلامی دستاورد‌های عظیمی را در تمامی حوزه‌ها مانند ورزش داشته است. این دستاورد‌ها در شرایطی است که کشورمان در این ۴۰ سال همواره از سوی دشمن در فشار و تحریم بوده و تلاش کرده است برای سازندگی ایران قدمی برداشته نشود. با وجود چنین فشار‌هایی اتفاقات بسیار بزرگی رخ داده است.»
سردار یزدانی از تشکیل ستادی در این زمینه برای بیان دستاورد‌های ورزش خبر می‌دهد: «در این راستا از یک ماه پیش ستادی در کمیته مردمی گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب برای بیان دستاورد‌های ورزش تشکیل شده تا یک مجموعه باارزش از فعالیت‌هایی که در این ۴۰ سال در ورزش کشور صورت گرفته، تهیه شود. این مجموعه عملکرد ۴۰ ساله درباره ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، زیرساخت‌ها و مدال‌آوری در رشته‌های مختلف را دربر می‌گیرد.»

وی معتقد است آمار عملکرد‌های ورزش در ۴۰ سال اخیر در مقایسه با قبل از انقلاب، بزرگی دستاورد‌ها را بیشتر از همیشه مشخص می‌کند: «مقایسه آمار ۴۰ ساله با وضعیت ورزش در قبل از انقلاب نشان‌دهنده کار‌های بزرگی است که در بخش ورزش به ثمر نشسته و بیانگر این است که به‌رغم تلاش دشمن برای متوقف کردن سازندگی کشور، چه فعالیت‌های عظیمی صورت گرفته است. به عنوان نمونه و شاخص اگر بخواهم اشاره کنم، ساخت سه هزار سالن ورزشی در یک مقطع پنج ساله در زمانی که مسئول سازمان ورزش بسیج بودم، یکی از کار‌های بزرگی است که انجام شده، اتفاقی که نمونه آن را در قبل از انقلاب نداریم که در چنین بازه زمانی کوتاهی این تعداد سالن ساخته شود. این کار بی‌نظیری است که صورت گرفته است.»

سردار یزدانی به نمونه‌ای دیگر از این دستاورد‌ها اشاره می‌کند: «نمونه دیگر، موفقیت‌های ورزشکاران کشورمان در رشته‌های رزمی پس از انقلاب است و مدال‌هایی که رزمی‌کاران در رقابت‌های مختلف بین‌المللی به دست آورده‌اند، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. در رشته‌ای مانند جودو قبل از انقلاب تنها یک طلای ارتش‌های جهان را داشتیم، اما در ۴۰ سال اخیر بیش از ۷۰ مدال در رقابت‌های آسیایی و جهانی، جودوکارانمان کسب کرده‌اند.»

در انتقال دستاورد‌ها ضعف داشته‌ایم

رئیس تربیت بدنی سپاه تهران بزرگ معتقد است این دستاورد‌ها باید به اطلاع مردم برسد: «صداوسیما و رسانه‌ها کمک کنند که این دستاورد‌ها منعکس شوند و به اطلاع مردم برسند، به خصوص که در این ۴۰ سال کشور تحت فشار بود و دشمن هر روز یک غائله و فتنه‌ای ایجاد کرده تا سرگرم آن شویم و به زیرساخت‌ها و توسعه کشور کمتر توجه کنیم. با همه این تفاسیر واقعاً با توجه به ایستادگی مقابل نظام سلطه، کار بی‌نظیری صورت گرفته است.»

سردار یزدانی البته معتقد است که در زمینه اطلاع‌رسانی دستاورد‌های انقلاب ضعیف عمل شده است: «انعکاس این دستاورد‌ها به نسل جدید با توجه به هجمه‌ای که علیه نظام وجود دارد، یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید صورت گیرد تا نسل جوان بدانند که چه کار‌های بی‌نظیری در ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و زیرساخت‌ها اتفاق افتاده است. مسئولان در این زمینه باید تلاش کنند. من نسبت به کم‌کاری که در زمینه انعکاس دستاورد‌های انقلاب صورت گرفته، انتقاد دارم و معتقدم که کار ضعیفی انجام شده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار