کد خبر: 946407
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از شرکت چهار هزار دانش آموز دختر در همایش ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم خبر داد.

طاهر علمی با اشاره به اهمیت برنامه های تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: از زمان تشکیل امور تربیتی، سرمایه و ذخایر انقلاب در شان جمهوری اسلامی به وجود آمده است و از متون دینی برخوردار شدند.

وی با بیان این که یکی از مهمترین فعالیت های امور تربیتی، برنامه های قرآن، عترت و نماز است، گفت: امسال برنامه ملی حفظ جزء سی ام در مدارس کشور اجرایی می شود که بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش سهم استان آذربایجان شرقی۷۰ هزار نفر بود که با تلاش و برنامه ریزی مسئولین امر این تعداد به ۲۱۳ هزار نفر رسید.

علمی با بیان این که این تعداد، یک سوم جمعیت دانش‌آموزی استان را تشکیل می دهد، گفت: برای تجلیل از فعالان حفظ جزء سی ام، پنجم اسفند ماه، همایش بزرگ چهار هزار نفری دانش آموزی در مصلای بزرگ امام (ره) برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: از نواحی پنجگانه تبریز به تعداد هشتصد نفر دانش آموز دختر از هر ناحیه با لباس متحدالشکل در این همایش شرکت می کنند و در حاشیه این همایش نمایشگاه های مختلفی نیز تشکیل می شود.

علمی ادامه داد: دانش آموزان پایه های پنجم و ششم ابتدایی در این همایش که از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

وی از حضور مدیرکل قرآن و عترت و نماز کشور در این همایش خبر داد و اضافه کرد: چهار سوره قدر، تین، زلزال و ماعون در این همایش به صورت گروهی خوانده می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در مناطق استان نیز همایش‌های مختلفی ازجمله همایش ۳۰۰۰ نفری دانش آموزان مراغه و یا ۱۵۰۰ نفری دانش آموزان میانه و ۱۲۰ محفل انس با قرآن برگزار شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر