کد خبر: 949971
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
رئیس جمهور آمریکا از روسیه خواست تا نیرو‌های نظامی خود را از ونزوئلا خارج کند.
جوان آنلاین: به گزارش یورو نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از روسیه خواست تا نیرو‌های نظامی‌اش را از خاک ونزوئلا خارج کند و یک بار دیگر هشدار داد که تمام گزینه‌ها برای تحقق این خواسته آمریکا روی میز آماده است.

ترامپ در دفتر کارش در جمع خبرنگاران و درحالیکه با «فابیانا روزالس» همسر «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار داشت اعلام کرد: «روسیه باید از ونزوئلا خارج شود.»

دو هواپیمای نیروی هوایی روسیه روز شنبه در فرودگاهی بیرون کاراکاس فرود آمدند و بنا بر گزارش رویترز نزدیک به ۱۰۰ نیروی نظامی روسی را به خاک این کشور آوردند.

دولت ایالات متحده باور دارد که نیرو‌های نظامی وارد شده به خاک ونزوئلا شامل نیرو‌های ویژه و نیرو‌های امنیت سایبری هستند.

وقتی خبرنگاران از ترامپ درباره اینکه چطور آمریکا روسیه را مجبور به ترک خاک ونزوئلا خواهد کرد او چنین پاسخ داد: «همه گزینه‌ها روی میز است.»

دونالد ترامپ و مایک پنس معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا با روزالس دیدار کرده و حمایت‌شان از خوان گوایدو را اعلام کردند. خوان گوایدو خود را رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا خوانده و تا به اینجای کار حمایت شماری از کشور‌ها از جمله ایالات متحده، اتحادیه اروپا، کانادا و اکثر کشور‌های آمریکای لاتین را به دست آورده است. در همین حال روسیه، چین، ترکیه و ایران از جمله کشور‌هایی هستند که کماکان مادورو را به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار