کد خبر: 952586
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
قهرمانی مقتدرانه در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - چین
در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا و در روز دوم این مسابقات که به میزبانی چین برگزار شد کشتی گیران کشورمان در ۵ وزن دوم به مصاف حریفانشان رفتند که بهنام احسان‌پور در وزن ۶۱ کیلوگرم موفق شد با برتری برابر کشتی گیر چینی مدال طلا را آز آن خود کند. نخودکی دیگر نماینده ما در وزن ۷۴ کیلوگرم که به دیدار رده بندی رسیده بود توانست در یک کشتی پرافت و خیز حریف قرقیزستانی را شکست دهد و مدال برنز را از آن خود کند. کامران قاسم‌پور دیگر نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان هم با ضربه فنی حریف قرقیزستانی توانست مدال طلا را کسب کند. علیرضا کریمی نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان هم با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر برابر نماینده هند مدال طلا را بر گردن آویخت. در آخرین وزن این دوره از رقابت‌ها هم ۱۲۵ کیلوگرم محبی توانست برابر حریف چینی به پیروزی برسد و صاحب مدال طلا شود. با این حساب تیم ملی کشورمان که در ۱۰ وزن در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود توانست با کسب ۱۰ مدال عنوان قهرمانی را از آن خود کند. ۷ طلا و ۳ برنز حاصل کار شاگردان طلایی در این دوره از رقابت‌ها بود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: در این دوره از مسابقات در وزن ۶۱ کیلوگرم احسان‌پور ابتدا برابر کشتی گیری از تایلند قرار گرفت که در نهایت توانست با اقتدار و با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی برسد. نماینده کشورمان در دومین مبارزه خود به مصاف راحول آواره از هند کشتی گرفت که این حریف را هم با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احسان‌پور در نیمه نهایی مقابل جین چئول کیم از کره جنوبی قرار گرفت که این کشتی گیر را هم با نتیجه ۱۲ بر یک پیروز از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. وی در فینال مقابل مینگهیو لیو، دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از چین قرار گرفت که او را هم با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
طوفان کشتی با ۱۰ مدال در ۱۰ وزناما در دیگر کشتی در وزن ۷۴ کیلو گرم در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی در مبارزه نخست مقابل آمیت کومار دهانخار از هند با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد و با توجه به اینکه حریفش توانست دیدار فینال حضور یابد وی به دیدار رده بندی راه یافت و در یک کشتی پر لفت و خیز برابر نماسنده قرقیزستانی ۹ بر ۸ پیروز شد و مدال برنز این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.
در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا کامران قاسم‌پور نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی برابر گامیدگادژیف از قرقیزستان قاطعانه و با نتیجه ۱۰ بر صفر در ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه به برتری رسید و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت. وی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس در دور دوم مقابل بهادر کودیروف از تاجیکستان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله به مصاف دیپاک پونیا از هند رفت و در کمتر از ۴۰ ثانیه با یک خاک و ۴ بارانداز ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.
طوفان کشتی با ۱۰ مدال در ۱۰ وزندر وزن ۹۲ کیلوگرم هم علیرضا کریمی با برتری ۱۱ بر صفر برابر حریف هندی مرد طلایی لقب گرفت. او در این دوره از مسابقات ابتدا با نتیجه ۱۰ بر صفر چنگیز کریم کولوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل آتسوشی ماتسوموتو، دارنده مدال برنز جهان از ژاپن در کمتر از یک دقیقه و با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مرحله نیمه نهایی شد. کریمی در این دیدار عزیزبک سولیف از ازبکستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.
اما در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی در فینال برابر حریف چینی به برتری ۲ بر یک رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. او در این دوره ابتدا با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد مظفر ژاپویف از قرقیزستان گذشت. سپس در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر دونگ هوان کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محبی در این مرحله مقابل حسن بوی رحیم اف از ازبکستان نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و راهی دیدار فینال شد.
دیروز در روز اول مسابقات در ۵ وزن، نمایندگان کشورمان، صاحب ۳ مدال طلا توسط رضا اطری، تیموری و رضا یزدانی شدند و بیابانی و یونس امامی هم صاحب مدال برنز شدند.
اعضای تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از قهرمانی در این مسابقات ساعت ۲۲روز جمعه 6 اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه امامی خمینی (ره) به کشور باز می گردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار