کد خبر: 954627
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
از توصیه فرمانده سپاه عاشورا به نخبگان تا ضرورت حمایت مسئولان از پژوهش های علمی از جمله مواردی بود که دیدار با نخبگان علمی آذربایجان‌شرقی مطرح شد.

جمعی از نخبگان علمی استان با سردار عابدین خرّم فرمانده سپاه عاشورا جلسه‌ای دو ساعته برگزار کردند.

در این جلسه که توسط سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان ترتیب داده شده بود، سردار خرّم با اشاره به اهمیت این جلسه گفت: علم و پژوهش همواره در نگاه رهبر فرزانه انقلاب مورد تاکید بوده و همه باید توجه ویژه ای به ظرفیت نخبگان داشته باشند.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه به مباحث مطرح شده توسط اساتید اشاره کرد و افزود: شما هم دردها را گفتید و هم درمانها را. جهاد فقط نظامی نیست. جهاد علمی و فکری باید در کشور نهادینه شود. نباید در حوزه پژوهش کارهای موازی انجام گیرد. بخشی از صنایع ما در استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و برای حل این مشکلات باید اول مدیریت‌ها اصلاح شود. 

محور بعدی سخنان فرمانده سپاه عاشورا برجام بود که در این باره گفت: دشمن در مقابل ما موانع متعددی ایجاد کرده و روی انفعال برخی مسئولان نیز حساب باز کرده است. تنها با اعتقاد راسخ می‌توانیم از این موانع عبور کنیم.

وی با اشاره به توفیقات جبهه مقاومت گفت: تا دیروز رژیم صهیونیستی در باریکه غزه هر کاری می‌خواست انجام می‌داد اما امروز ۴۸ ساعت نمی‌تواند دوام بیاورد.

 

 

مهم‌ترین محورهای طرح شده توسط اساتید؛ 

ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان: اولین مجمع خیرین علم و فن آوری استان توسط سازمان بسیج علمی و پژوهشی راه‌اندازی شد.


خرّم دبیر مجمع خیرین علم و فن آوری استان: باید از ظرفیت چهره های اقتصادی استان در راستای حمایت از پژوهش های علمی استفاده شود.

 خجسته‌فر: پژوهش‌های انجام شده در حوادثی مانند سیل و زلزله معمولا از سوی مدیران حمایت نمی‌شود.

 آقازاده: اساتید و نخبگان ما در حوزه فن آوری های نوین سرآمد هستند، اما حمایت ها تاکنون نمود عملی نداشته است.

رستمی: باید علم و صنعت ما پول ساز باشند. پردیس شرکت های دانش بنیان را در استان ایجاد می‌کنیم. شورای نخبگان بنا دارد از طرح‌های دانش بنیان حمایت کند.شورای نخبگان به دنبال تقویت اعتماد در بین جوانان و پژوهشگران علمی است. آینده این کشور آینده روشنی است.

رازقی: باید در پروژه های علمی، نیاز محور عمل کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر