کد خبر: 977870
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: کارهای اسکان موقت، آواربرداری و تعمیر واحدهای مسکونی باید در اسرع وقت انجام شود.

حافظ باباپور،  در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی با قدردانی از حضور به موقع تمامی عوامل اجرایی در مناطق زلزله زده سراب و میانه افزود: پس از زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه ۱۷ آبان در سراب و میانه همه همکاران و عوامل اجرایی این اداره کل بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی اولیه کارشناسان بازسازی، واحد مسکونی گلی و خشتی روستاهای زلزله زده آسیب های زیادی دیده است، اظهار داشت: با توجه به دغدغه تمامی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به علت بروز سرما در منطقه، باید اقدامات مربوط به اسکان موقت و تعمیر واحدهای زلزله زده در سریع ترین زمان ممکن انجام شود و اجرای این امر منوط به همکاری و مشارکت بیشتر مردم با عوامل اجرایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به فشارهایی که از سوی دولت، مدیران ارشد، مردم و اصحاب رسانه به سازمان های خدمات رسان، گفت: با توجه به تجارب و عملکرد گذشته این بنیاد در مناطق زلزله زده ارسباران، انجام اقدامات لازم در اسرع وقت برای زلزله زدگان شدنی است.

باباپور، ادامه داد: ارزیابی های کارشناسان بازسازی، در مناطق زلزله زده میانه و سراب حاکی از تخریب کامل ۳ هزار واحد مسکونی و نیاز به تعمیر ۲۰۰ باب خانه است.

وی یادآوری کرد: برای انجام این کار از سوی دولت مساعدت های لازم انجام شده به طوری که ۴۰۰ میلیون ریال وام برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی تخریب شده به صورت قرض الحسنه با بهره ۴ درصد و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: برای تعمیر خانه های خسارت دیده نیز ۱۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه و ۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض و برای تهیه وسایل معیشتی داخل منزل زلزله زدگان ۵۰ میلیون ریال بلاعوض و برای هر واحد دامی مبلغ  ۵۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

باباپور، با تشکر ویژه از همه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به ویژه  اهالی رسانه و جراید که در ساعات اولیه در صحنه حضور داشته و کار اطلاع رسانی به مردم را انجام دادند، افزود: با همراهی همه مردم، رسانه هاو مسئولان می توان  همه مشکلات مناطق زلزله زده را به نحواحسن و شایسته حل کرد.

جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات اولیه این مناطق در سالن جلسه بنیاد مسکن استان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر